Pirelli Scorpion - nowe gumy na teren

Od ponownego debiutu marki Pirelli w świecie kolarstwa minęły już 2 lata. Początkowe pytania o to, czy marce uda się wykorzystując swoje niewątpliwe doświadczenie w branży oponiarskiej powrót do kolarstwa okazały się zbędne. Opony szosowe marki Pirelli zyskały uznanie. Po dwóch latach marka postanowiła poszerzyć swoją ofertę i wkroczyć do segmentu MTB.

Zaledwie kilka dni temu światło dzienne ujrzała grupa opon Pirelli Scorpion. Większość producentów opon stosuje w swoich oponach kilka mieszanek gumy. Przykładowo rdzeń bieżnika wykonywany jest z twardszej mieszanki służącej jako podparcie dla "warstwy ścieralnej". Inżynierowe oraz chemicy z Pirelli podeszli do tematu odmiennie. Zastosowali bowiem jeden rodzaj "inteligentnej" mieszanki. Dzięki takiemu zabiegowi wraz z postępującym zużyciem nie "przedostajemy" się do warstw wykonanych z innej mieszanki, a opona przez cały czas wykazuje identyczne własności.

Co ciekawe każda z opon w zależności od jej przeznaczenia wykonana została z trochę innej mieszanki gumy. Przykładowo opona dedykowana na twardy, ubity teren będzie cechowała się zwiększoną twardością oraz odpornością na ścieranie. Z kolei opona dedykowana do jazdy miękkim terenie będzie cechowała się zwiększoną elastycznością oraz przyczepnością. Można by powiedzieć, że podobnie postępuje większość marek. Pirelli postanowiło pójść o krok dalej. Oprócz zastosowania różnych mieszanek w zależności od przeznaczenia opony, zastosowali różnej wielkości "klocki" bieżnika w zależności od szerokości oraz rozmiaru opony. Ponadto każda opona dostępna będzie w wersji "standard" oraz "lekkiej", odpowiednio z oplotem 60TPI oraz 120TPI.

Pierwszym członkiem rodziny jest opona Pirelli Scorpion Hard.

Jest to bardzo szybka opona przeznaczona na twardy teren. Gęsty bieżnik o niskim profilu w połączeniu z nieco twardszą mieszanką gumy pozwolił na stworzenie przewidywalnej opony o niskich oporach toczenia. Jednocześnie opona cechuje się wysoką odpornością na zużycie.

Drugim członkiem rodziny jest model Pirelli Scorpion Mixed.

Model Mixed jak sama nazwa wskazuje ma być bardzo wszechstronny. Powiedzieć można, że jest to model, który najlepiej sprawdzi się podczas wyścigów typu Cross Country oraz maratonach MTB. "Klocki" rozmieszczone są nieco szerzej niż w modelu Hard. Ponadto dla poprawy ich stabilności włosi z Pirelli postanowili połączyć je wzajemnie swego rodzaju "gumowymi mostkami".

Przed ostatnim członkiem jest model Pirelli Scorpion Soft.

Model Soft jak sama nazwa wskazuje przeznaczony został na nawierzchnie luźne. Swoją konstrukcją bieżnik ma wgryzać się głęboko w podłoże szukając przyczepności oraz jednocześnie zapewniać dobre samo oczyszczanie się z min. z błota.

Na sam koniec zostawiliśmy przysłowiową wisienkę na torcie czyli model Pirelli Scorpion Rear.

Oczywiście możemy stosować jednakowe opony zarówno z przodu jak i z tyłu. Pirelli postanowiło dać nam jednak alternatywę. Jak powszechnie wiadomo innych cech oczekuje się od opony przedniej a innych od tylnej. O ile od przedniej oczekujemy pewnego prowadzenia oraz stabilności w zakrętach, to od tylnej oczekujemy dobrego przekazywania siły na podłoże. Model Rear zbliżony jest budową do modelu Mixed, lecz "klocki" bieżnika w środkowej części są umieszczone nieco bliżej siebie. Taki zabieg zapewnia lepsze przeniesienie generowanej przez nas siły oraz zmniejsza opory toczenia.

Opony Pirelli Scorpon dostępne będą w następujących rozmiarach.

Modele w rozmiarze 29" dostępne będą na przełomie marca oraz kwietnia tego roku. Na rozmiar 27,5" przyjdzie poczekać sierpnia.

Dystrybutorem marki Pirelli w Polsce jest firma FHU Poręba ( http://www.porebarowery.pl )


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl