Schwalbe Racing Ralph Addix Speed Snake Skin TL-E 29x2,1 - test

W lipcu z fabryki Schwalbe trafił do naszej redakcji zestaw opon Racing Ralph Addix Speed Snake Skin TL-E 29x2,1. Jednym z celów, które sobie założyłem podczas testu, to sprawdzenie w jakim tempie opona się zużywa, dlatego też publikacja testu została odłożona w czasie. Moje doświadczenia ze ścieralnością bieżnika Racing Ralph były takie, że przy dużych temperaturach (powyżej 30st), opona potrafiła być do wyrzucenia po ok 6h jazdy… Odnośnie łapania „kapci” to z tym bywało różnie.., jeżeli miałem wersje Snake Skin to jakoś szczególnie więcej defektów nie miałem niż na oponach innych marek - tutaj oczywiście jest to uzależnione od wielu czynników.

Skupmy się na najnowszym modelu, który przyszło mi testować. Zestaw opon który dostałem był wykonany z mieszanki Addix Speed – czerwony pasek na oponie. Co to jest? Tutaj zacytuję producenta:

„Mieszanka Addix Speed została stworzona specjalnie dla zawodników XC oraz zawodników, którzy ponad wszystko cenią sobie szybkość. Jak widać na wykresie wszystkie najważniejsze parametry takie jak przyczepność, wytrzymałość oraz opory toczenia uległy poprawie. Zatem jeżeli planujesz starty w zawodach typu XC na łatwych oraz szybkich trasach ta opona powinna być Twoim wyborem.”

To tyle teorii laboratoryjnej producenta. Opony testowałem przez ponad dwa miesiące, poniżej możecie zobaczyć co zostało z tylnego Racing Ralph, w stosunku do nowej opony. 

Muszę przyznać, że jest w porządku, gdyż spokojnie mógłbym na niej jeszcze pojeździć, pomimo że swoje już doświadczyła - przejechałem na zestawie testowym 5 wyścigów, sporo jazd w kamienistych Beskidach oraz kilka treningów tylko po asfalcie przy temperaturze około 30'C. Jakie wnioski?! W skrócie: jest to najlepsza opona z kolekcji Schwalbe na jakich jeździłem, zarówno pod względem trakcji, wytrzymałości na przebicie oraz ścieralności. 

Wracając do opisu producenta odnośnie użytej mieszanki tutaj trochę muszę się nie zgodzić z opisem: „Zatem jeżeli planujesz starty w zawodach typu XC na łatwych oraz szybkich trasach ta opona powinna być twoim wyborem” - w praktyce opona radzi sobie na ciężkich trasach, zarówno tych suchych jak i w błocie! W moich okolicach gdzie jest sporo kamieni dla większego komfortu i trakcji przydałaby się nieco szersza wersja (29x2,25), ale nie było źle. Podczas testów w terenie miałem sytuację, gdy odbiłem się od kamienia ścianką boczną w taki sposób, że tylne koło podbiło i ku mojemu zaskoczeniu nie złapałem kapcia (zakładam że kamień był „okrągły”, a nie z ostrą krawędzią, bo w takim przypadku żadna opona by tego nie wytrzymała). 

Podczas upałów zrobiłem także kilka treningów na asfalcie i tutaj miłe zaskoczenie - bieżnik się nie starł, ani odczuwalnie nie stracił swoich właściwości. Chyba najbardziej ekstremalnym testem był wyścig XC podczas Małopolskiej Ligi Kolarskiej w Sułkowicach, kto był wie jakie na podjeździe w lesie było – wszystkim obecnym nie muszę przypominać jakie warunki panowały na podjeździe - wielką niespodzianką był jednorazowy wjazd całego podjazdu, co prawda za który w późniejszym czasie srogo zapłaciłem :) Więc tutaj ciężko się zgodzić, że opona nadaje się tylko na łatwe i szybkie trasy, być może druga mieszanka znacznie lepiej sobie radzi, ale kto wie czy będzie nam to dane jeszcze sprawdzić. 

Podczas maratonów świetnie sobie radziła zarówno na Polskich trasach jak i na Alpejskich szutrach, szczególnie w zakrętach z luźnym podłożem. Przy moich 70-71kg do opon pompowałem 1,6 Bar, warto też zaznaczyć, że test odbywał się na obręczach Bontrager Kove XXX, które mają średnicę wewnętrzną 29mm, co na pewno miało wpływ na trakcje! Waga realna jednej opony testowej to 615g (585g waga producenta).

Cena detaliczna ok. 249,00zł/szt, czy warto? Myślę, że tak, przy tak wolnej ścieralności opony i zarazem świetnej trakcji warto zainwestować w ten zestaw. Oczywiście odnośnie trakcji opon w błocie to także kwestia posiadanych umiejętności technicznych!

Specyfikacja:

·  Linia jakościowa: Evolution
·  Rozmiar: 29x2.1
·  Wersja wykonania: Zwijana, Snake Skin TL-Easy
·  Mieszanka gumy: Addix Speed
·  Wersja kolorystyczna: Czarna
·  Ścianki boczne "Skin": Snake
·  Maksymalne ciśnienie: 1.60 - 3.50 Bar (23 - 50 psi)
·  Waga: realna 615g, producenta: 585g
·  Oplot: 67 EPI
·  Dopuszczalne obciążenie opony: 110 kg

Oceny:

Przyczepność:
Suche - 5
Mokre – 4 (w przypadku "klejącego/schnącego błota ocena: 1)
Opory toczenia – 4
Odporność na przebicia – 5

Waga – 3,5
Cena - 3


o autorze

Informacja Prasowa

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl