Rock Shox odświeża rodzinę SIDów

Wraz z nadchodzącym sezonem wyścigowym marka Rock Shox postanowiła zaprezentować światu odświeżoną linię amortyzatorów dedykowanych do wyczynowego ścigania czyli słynnego SIDa. Odświeżeniu uległy trzy najwyższe modele w rodzinie. Zacznijmy zatem od samej góry.

SID World Cup

Żaden inny widelec na świecie nie zdobył więcej sukcesów niż SID. Złota na każdej olimpiadzie od roku 2000, więcej zwycięstw w międzynarodowych wyścigach niż żaden inny widelec. Jes uosobieniem lekkości, precyzji, jakości oraz szybkości działania. Jest wręcz stworzony do rywalizacji. Odświeżony SID World Cup o skoku 100mm wyposażony został w sprężynę DebonAir o zmniejszonym tarciu wewnętrznym, nowy tłumik Charger 2.

Specyfikacja techniczna:

  • skok - 100mm
  • kompatybilność z kołami - 27.5" BOOST, 29" BOOST
  • waga - 1,537g
  • sprężyna - Nowa sprężyna DebonAir o zredukowanym tarciu wewnętrznym zwiększająca czułość
  • tłumik - Charger 2 (regulacja odbicia, blokada oraz regulacja wolnej kompresji)
  • rura sterowa - taperowana wykonana z carbonu
  • offset - 42mm and 51mm
  • odchudzone golenie dolne
  • wykończenie - czarny połysk
  • rodzaj użytej osi zamykającej - Maxle Ultimate
  • kompatybilność z manetkami - TwistLoc oraz OneLoc
  • minimalny rozmiar tarczy hamulcowej - 160mm
  • użyte technologie - Air Guides, BOOST, Bottomless Tokens, Charger 2, DebonAir, Dig Valve, Fast Black, Maxle Ultimate, OneLoc, Rapid  Recovery, Sag Gradients, Torque Caps, TwistLoc
  • cena - 999€

Rock Shox SID RLC

Nie jest niczym nowym, że współczesne trasy XC stają się coraz trudniejsze i coraz bardzie techniczne. Amortyzator SID cały czas ewoluuje aby cały czas wychodzić na przeciw oczekiwaniom zawodników. Nowy SID o skoku 120mm jest większy o masywniejszy, jednakże nadal przy jego projektowaniu zasadniczymi kwestiami są lekkość, precyzja oraz jakość działania. Podobnie jak model World Cup został wyposażony w ulepszoną sprężynę DebonAir oraz tłumik Charger 2.

Specyfikacja techniczna:

  • skok - 100mm, 120mm (29")
  • kompatybilność z kołami - 27.5" BOOST, 29" BOOST
  • waga - od 1618 do 1637g
  • sprężyna - Nowa sprężyna DebonAir o zredukowanym tarciu wewnętrznym zwiększająca czułość
  • tłumik - Charger 2 (regulacja odbicia, blokada oraz regulacja wolnej kompresji)
  • rura sterowa - taperowana wykonana z aluminium
  • offset - 42mm and 51mm
  • wykończenie - czarny połysk
  • rodzaj użytej osi zamykającej - Maxle Ultimate
  • kompatybilność z manetkami - TwistLoc oraz OneLoc
  • minimalny rozmiar tarczy hamulcowej - 160mm
  • użyte technologie - Air Guides, BOOST, Bottomless Tokens, Charger 2, DebonAir, Dig Valve, Fast Black, Maxle Ultimate, OneLoc, Rapid  Recovery, Sag Gradients, Torque Caps, TwistLoc
  • cena - 780€

Rock Shox SID RL

Model Rock Shox SID RL jest najbardziej budżetową wersją SIDa. Nie oznacza to, że nie jest on niczego wart. Główną cechą odróżniającą go od droższych braci jest brak zewnętrznej regulacji wolnej kompresji.

Specyfikacja techniczna:

  • skok - 100mm, 120mm (29")
  • kompatybilność z kołami - 27.5" BOOST, 29" BOOST
  • waga - od 1596 do 1615g
  • sprężyna - Nowa sprężyna DebonAir o zredukowanym tarciu wewnętrznym zwiększająca czułość
  • tłumik - Charger 2 (regulacja odbicia, blokada)
  • rura sterowa - taperowana wykonana z aluminium
  • offset - 42mm and 51mm
  • wykończenie - czarny połysk
  • rodzaj użytej osi zamykającej - Maxle Ultimate
  • kompatybilność z manetkami - TwistLoc oraz OneLoc
  • minimalny rozmiar tarczy hamulcowej - 160mm
  • użyte technologie - Air Guides, BOOST, Bottomless Tokens, Charger 2, DebonAir, Dig Valve, Fast Black, Maxle Ultimate, OneLoc, Rapid  Recovery, Sag Gradients, Torque Caps, TwistLoc
  • cena - 559€

Rock shox TwistLoc

Na koniec zostawiliśmy ową wisienkę na torcie. Otóż nowe model SIDów kompatybilne będą z nową manetką Rock Shox TwistLoc. Po wyrzuceniu z lewej strony manetki przedniej przerzutki zrobiło się trochę miejsca. Rock Shox postanowił wykorzystać tą przestrzeń do umieszczenia manetki blokady zawieszenia. Większość spotkanych na rynku manetek odstaje od kierownicy i często nastręcza problemów z jej ergonomicznym ustawieniem. 

Manetka TwistLoc swoim wyglądem przypomina zwykłą manetkę przerzutki. Nic nie zahacza, nic nie odstaje. Żeby zablokować przełączamy, żeby odblokować klikamy. Manetkę możemy wykorzystać do zablokowania widelca, dampera lub też obu naraz.

Specyfikacja techniczna:

  • orientacja - lewa strona kierownicy
  • zastosowanie - widelec, damper, oba na raz
  • waga - 54g
  • skok linki - 10mm
  • cena - 120€

Dystrybutorem marki Rock Shock w Polsce jest firma Harfa Harryson ( http://harfa-harryson.com.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl