Nowy Spectral 2018 od Canyona - przełam barierę swojej rutyny
Wstajesz. Idziesz do pracy. Wracasz do domu. Idziesz spać. I tak codziennie... Rutyna to Twój wróg. Spróbuj ponownie: wstajesz. Idziesz do pracy. Wychodzisz wcześniej. Idziesz na rower. Tak lepiej!
Nowy Spectral to idealny sprzęt do przełamywania codziennej rutyny. Zaprojektowany przy współpracy z Joe Barnesem, Dudes od Hazzard oraz Canyon Development Team jest świetną mieszanką przyczepności, kontroli, prowadzenia i, przede wszystkim, dobrej zabawy.
Największą nowością w Spectralu na rok 2018 jest zawieszenie, które zostało zaprojektowane na wzór zjazdowego Sendera - damper znajduje się w położeniu praktycznie horyzontalnym, co zaowocowało poprawioną charakterystyką pracy (w szczególności wyeliminowano efekt pompowania i bujania się na podjazdach. Inne mocowanie tylnego zawieszenia pozwoliło także na zamontowanie dłuższego, 150 mm drop posta.
Koła i opony
Podczas gdy na świecie toczy się ciągła bitwa pomiędzy kołami 29" i 27,5", Canyon postanowił skupić się tylko na jednym rozmiarze: 27,5". Spectral w tej wersji i z oponami o szerokości 2,6" sprawdził się idealnie w lasach błotnistej Szkocji, ponadto 30mm obręcz jest wręcz stworzona do takiej szerokości opony.
Geometria
Jako nowy rower szlakowy, Spectral jest połączeniem długiego przodu z krótkim tyłem, co owocuje przewidywalnym zachowaniem się na szybkich zjazdach i w ciasnych singlach. Geometria jest zdecydowanie krótsza od klasycznego maratończyka, jednak na tyle długa, że bezproblemowo można spędzić w siodle cały dzień (nie tylko zjeżdżając :)). Rozmiar XS i S to dodatkowo jeszcze niższa rama, specjalnie przeprojektowana na potrzeby osób o niższym wzroście - tak aby także oni mogli cieszyć się zwrotnością i szybkością nowego Spectrala.
Rama
Dostępne będą trzy wersje Spectrala: na ramie w pełni karbonowej, karbonowy przód, tylni trójkąt aluminiowy i całość wykonana z aluminium.
IPU
Impact Protection Unit to system Canyona, który zapobiega obiciu kierownicą o górną rurę ramy. Patent prosty i nieskomplikowany, który wydajnie chroni nowego Spectrala.
Łożyska
Tylni trójkąt jest szczególnie narażony na obciążenia spowodowane permanentną pracą zawieszenia. Dodatkowe czynniki takie jak błoto, woda, kurz wcale nie ułatwiają i nie wydłużają żywotności, co gorsza - chętnie ją skracają. Aby temu zapobiec Canyon w nowym Spectralu zastosował (oprócz łożysk maszynowych) na każdym z piwotów dodatkowe uszczelki X-ring, a po stronie łańcucha dodatkowe łożyska. Wszystko po to, aby jazda nowym Spectralem była jak najbardziej bezobsługowa.
Eject System
Ramy XS oraz S nie mają możliwości standardowego mocowania koszyczka na bidon, dlatego Canyon stworzył swój własny patent: Eject System. Dwie butelki o pojemności 480ml, które można zapiąć do specjalnego mocowania.
Ceny i dostępność
Najniższy model na aluminiowej ramie będzie kosztował 9999 zł, z kolei najwyższy karbon to wydatek rzędu 31899 zł. Wszystkie dostępne już na stronie Canyona.
komentarze