Opona szosowa CST Czar - sprawdzona
Po otwarciu paczki moim oczom ukazały się czerwono - czarne Czar- y. Pierwsze wizualne skojarzenie - Maxxis Detonator. Jednak po baczniejszemu przyjżeniu się bieżnikowi okazało się błędne, Czar-y tylko kolorystycznie przypominają Detonatory. Ich bieżnik sprawia iż jest to opona przeznaczona na każde warunki. Środkowy pasek w miejscu styku opony z asfaltem jest gładki, przez co opona stawia minimalne opory toczenia i pozwala na uzyskanie wysokich prędkości. Po bokach umieszczono kolorowy bieżnik (w moim wypadku czerwony) o chropowatej strukturze. Powoduje on że na Czar-ach bez stresu można pokonywać zakręty (nawet te wilgotne), ryzyko uślizgnięcia opony w zakręcie zostało zmniejszone właśnie przez zastosowanie owego ''pilniczka''.
W oponie, podobnie jak w poprzednich produktach CST zastosowano system EPS odpowiedzialny za zwięszenie ochrony przed przebiciem. Spośród 10 opon CST jakie przyszło nam testować (zarówno MTB jak i szosowych) tylko jedna ''poległa'' w konfrontacji ze szkłem. Pozostałe pomimo dość widocznego zużycia nie chciały się poddać. Widocznie EPS jednak działa..
.Co ciekawe, na blistrze widnieje rozmiar 28x 1.00, jednak w tabelach na stronie polskiego dystrybutora znajdziemy tylko szerokości 23C. Nie dajcie się zmylić, ten model kupicie również w szerokości 25C i 28C. Według tabeli producenta, Czar przy szerokości 23C waży240g.
Opon używałem od marca tego roku do chwili obecnej, głównie są to nie najlepsze po zimie beskidzkie asfalty oraz często drogi z luźną nawierzchnią (najczęściej żwir pozostały po zimie). Zachowanie opon w zakrętach przy prędkości do 60km/h nie powoduje u mnie palpitacji serca a i cena 79 zł nie odchudzi zbytnio portfela. Przyczepić się można do nie najlepszej przyczepności na mokrych podjazdach.
Slickowy pasek, który umieszczony jest w miejscu styku opony z asfaltem może i powoduje niskie opory toczenia ale jest też sprawcą ślizgania opony na mokrej nawieżchni (hamowanie, strome podjazdy i przyspieszenia) Cóż, nie można mieć wszystkiego, pamiętajcie że jest to ogumienie za mniej niż ''stówę'' Opona dostępna jest w kolorach czarno- szarym, czarno- czerwonym i czarno- niebieskim. Stopka kevlarowa oraz drut, w tym ostatnim przypadku waga wynosi 300g, a cena oscyluje około 45 zł. Cieszy fakt że Czar dostępny jest w trzech rozmiarach, szczególnie w czasach gdy zawodnicy coraz częściej sięgają po opony 28mm.
Oceny:
Jakość/Cena 5
Wybór kolorów, szerokości 4,5
Przyczepność w zakrętach 4
Przyczepność na suchej jezdni 4,5
Przyczepność na mokrej nawierzchni 3
Odporność na zużycie 5
komentarze