​BMC Roadmachine - nowa szosówka w ofercie Szwajcarów

BMC zaprezentował światu nową grupę rowerów szosowych z serii Endurance o nazwie Roadmachine. Grupa ta wypiera w ofercie znaną serię Granfondo w jej najlepszej wersji, pozostawiając tylko GF02.

Nowa grupa obala mit, że zawodnicy nie mogą mieć wszystkiego, gdy chodzi o zaawansowane technicznie rowery szosowe. Zaprojektowane dzięki szwajcarskiej technologii, rower klasy Premium wyznacza nowe standardy w dyscyplinach wytrzymałościowych i podjazdach - definiuje na nowo kategorię wszechstronnych maszyn dla zawodników, którzy oczekują wysokiej jakości niezależnie od terenu.

Miniona dekada rozwoju rowerów była ukierunkowana na realny postęp w zaawansowaniu konstrukcji, które pozwalają w zależności od sytuacji na dostarczenie najbardziej odpowiedniej maszyny dla każdej sytuacji. Dla wielu zawodników jest to bardzo korzystne Dla innych jednak wybór maszyny dla kategorii wytrzymałość, podjazdy, czy aero może być zwyczajnie trudne. Nowa grupa Roadmachine jest skierowana dla zawodnika, który zwyczajnie potrzebuje wszystkiego w jednym produkcie. Od osi do osi nowa rama dostarcza gładką linię i integrację technologii. 

Maszyny z grupy Roadmachine są lekkie, szybkie i niesamowicie zintegrowane. Doskonała efektywność pedałowania i poziom zgodności systemowej nie pozostawi Ci wątpliwości że ten rower ma wszystko. Jak się to mówi, rower powinien wyglądać zawsze dobrze, kiedy wisi na haku w pokoju i kiedy pochłania kolejne kilometry asfaltu. Dla szwajcarskich projektantów był to prawdziwy test ich kunsztu, który zdali na szóstkę. Roadmachine jest estetyczną mieszanką klasycznego projektu z wiodącymi technologiami łącząc szybkość i komfort. Jednak ten ostatni nie może być stosowany kosztem wydajności. Na to nie ma nigdy zgody. Roadmachine jest zaprojektowany tak, by być jedną z najszybszych, wysokiej wydajności rowerów, bez różnicy w jakiej kategorii.

Integracja systemowa - z tym pojęciem będziemy mieli do czynienia w każdym aspekcie i każdym elemencie ramy i komponentów.

To co pierwsze rzuca się w oczy to brak jakichkolwiek przewodów, zarówno przerzutek jak i hamulców które w rowerach tej grupy występują wyłącznie w wersji tarczowej. Zaraz potem wzrok kieruje się w stronę wspornika kierownicy. Jego nowa zintegrowana wersja oferowana jest w pięciu długościach (90, 100, 110, 120 i 130 mm) pozwalając zawodnikowi na dobranie idealnej pozycji.

Jednak na tym nie koniec. Nie zobaczymy w tym rowerze także klasycznej obejmy sztycy. Ta zaś w rowerze występuje w wersji D, a zaciśnięcie rury podsiodłowej wokól niej następuje w zintegowanym zacisku mieszczonym w gornej rurze przedniego trójkąta.

Zmiany dotknęły także mocowanie przedniego hamulca tarczowego. Widelec został wyposażony w osprzęt umożliwiający stosowanie tarcz o średnicach 140 / 160 mm. Samo mocowanie jest płaskie dla maksymalnej integracji i niezakłóconego designu.

Mocowanie tylnego hamulca także minimalistyczne i wkomponowane w bryłę ramy.

Grupa Roadmachine jak i pozostałe zastała podzielona na kilka podgrup. Najwyższa 01, posiadać będzie ramy wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego i zawierać będzie 3 maszyny różniące się malowaniem i wyposażeniem:

Roadmachine 01 Dura Ace Di2

Roadmachine 01 Ultegra Di2

Roadmachine 01 Ultegra

Dostępny będzie także frameset wyposażony w ramę, widelec, sztycę i wspornik kierownicy.

Podgrupa 02 to już nieco inna klasa włókna węglowego i wyposażenie o jeden szczebelek w dół:

Roadmachine 02 Ultegra Di2

Roadmachine 02 Ultegra

Roadmachine 02 105

Podgrupa 03 to już rama wykonana z potrójnie cieniowanego aluminium i widelce z włókna węglowego. Dostępne będą 2 wersje:

Roadmachine 03 105

Roadmachine 03 Tiagra

Ci którzy niedawno kupili nowy rower szosowy pewnie właśnie mają myśli samobójcze…

Dystrybutorem marki BMC w Polsce jest firma Taurus z Mikołowa.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl