Odwracanie kierunku ciągu c.d.

 
Niedawno opisywaliśmy 3 rozwiązania zamiany dolnego ciągu na górny w przerzutkach szosowych Dura Ace 7900. Rozwiązanie PLC TP doczekało się zmodyfikowanej wersji. Wersja 1.2 oparta była na 2mm pręcie na sztywno wprowadzanym w otwarty pin, który jest też jedną z osi obrotu mechanizmu przerzutki. Wersja 2 idzie o krok dalej. Po co wprowadzać oś w pin, skoro można wymienić cały pin i na nim osadzić rolki odwracające ciąg linki? Wymiana osi jest bardzo prosta, choć przyda się trochę umiejętności manualnych. Co zyskujemy?
1. Po pierwsze przerzutkę, która będzie działać z górnym i dolnym ciągiem
2. Mechanizm jest dyskretny i nie wplywa na estetykę przerzutki, w przeciwieństwie do dość obskurnych krzywek, które z czasem ich używania wyrabiają zaczep na którym się opierają
3. Oś o średnicy 4mm jest sztywna, przez co praca przerzutki jest idealna
4. Powiększona rolka prowadząca w 100% zabezpiecza linkę w miejscu.
4. Zaledwie 3g masy tego rozwiązania powoduje kilkudziesięcio gramowy zysk wagowy w stosunku do najlżejszej przerzutki dedykowanej do MTB - jest to też najlżejsze tego typu rozwiązanie wśród wszystkich istniejących.
5. Cena - zaledwie 39 PLN - jest to najniższa cena wśród wszystkich rozwiązań.

O co cały ten zgiełki? Sprawa jest oczywista dla wszystkich fanów tuningu wagowego. Nieco mniej dla reszty użytkowników, a sprawa jest prosta - lżejszy rower, to lepsze osiągi rowerzysty. Jeśli system 2x10 jest tym czego środowisko MTB oczekuje, to sensowne wydaje się stosowanie przerzutek szosowych. Z naszych doświadczeń wynika, że ich lekka, uproszczona konstrukcja przekłada się na lepszą pracę. Zysk wagowy takiego rozwiązania w stosunku do Sram XX wynosi 37g a do Shimano XTR aż 44g. Wymieniając śrubki mocujące linkę i obejmę na tytanowe lub aluminiowe idziemy dalej i zyskujemy kolejne gramy. W ekstremalnym przypadku zysk wagowy wynikający ze stosowania takiego rozwiązania wynosi prawie 50g, i to tylko na jednym małym elemencie naszego bika!!! Jeśli macie pytania dotyczące PLC TP2 prosimy o kontakt: redakcja@e-bikerzone.com.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl