Schwalbe EVO Tubes - nieoczekiwany powrót dętek w segmencie hi-end

Od dłuższego czasu chyba wszystkie firmy z branży oponiarskiej produkujące opony do rowerów zgodnie twierdzą, że opony bezdętkowe to przyszłość. W minionym tygodniu mieliśmy jednak do czynienia z pewnego rodzaju paradoksem. Otóż podczas dorocznej konferencji prasowej odbywającej się przy okazji targów Eurobike firma Schwalbe na samym końcu postanowiła zaskoczyć co poniektóre osoby będące na sali. Podobnie jak miał w zwyczaju Stive Jobs także i tutaj na samym końcu prowadzący pokazał coś co przykuło uwagę wielu osób.

Otóż firma Schwalbe we współpracy ze znanym na świecie producentem chemii firmą BASF postanowiła zaprezentować dętkę będącą raczej produktem z segmentu "hi-end" czy "weight weenies". Dętka wykona została z materiału o nazwie Aerothan. Dzięki temu jest niebywale lekka (w rozmiarze 26" waży jednie 68g), a jednocześnie jej własności wytrzymałościowe są porównywalne ze standardową dętką butylową o wadze ok. 190g. Mamy zatem do czynienia z produktem o ponad połowę lżejszym, cechującym się tymi samymi własnościami.

Wagi dętek Schwalbe EVO w porównaniu do standardowych dętek butylowych.

Ceny dętek Schwalbe EVO.

Pytanie, które sobie zadałem po tej prezentacji było następujące. Skoro Schwalbe otwarcie mówi o zaletach opon bezdętkowych w rowerach wyścigowych oraz segmentu wyższego, należy zatem przypuszczać, że dętki będą miały dwa zastosowania z czego tylko jedno wydaje się być sensowne. Jeżeli weźmiemy pod uwagę rowery miejskie to zastosowanie takiej dętki, która jest trzy razy droższa niż standardowa nie ma większego sensu z punktu widzenia ekonomii, a odchudzenie roweru, który waży ok. 13kg o 100g będzie niezauważalne. Jedynym zatem sensowym rozwiązaniem jest dętka będąca swego rodzaju produktem ratunkowym spokojnie oczekującym w kieszonce bądź plecaku na awarię systemu bezdętkowego i konieczność jej zastosowania. W tym przypadku 100g w plecaku czy też kieszonce ma znaczenie podczas wyścigu. 

Opinię czy będzie to towar "hot or not" pozostawiam Wam.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl