Super Record 2011
Niedawno Campagnolo zaprezentował odświeżone wersje grup Centaur i Veloce, a my dotarliśmy do informacji o projektowanej najwyższej grupie Super Record na 2011. Rewolucji nie ma, raczej można to nazwać ewolucją i dopieszczeniem i tak doskonałej grupy. Jest więcej karbonu, mniej stali i tytanu…ale może po kolei.
Przerzutka tylna
Nowa śruba mocująca z aluminium zamiast tytanu,
Nowa obudowa korpusu:
- wykonana w całości z karbonu
- lżejsza
- sztywniejsza
- jeśli wierzyć zapewnieniom trwalsza
Nowe śruby kółek
- wykonane z aluminium zamiast stali
- lżejsze
- trwałe
Nowe dwukolorowe nalepki
Zysk wagowy w tym przypadku wynosi 17g, czyli nowe cudeńko powinno ważyć 155g.
Zmieniono także śrubę mocującą przerzutkę. Wykonano ją z 2 aluminiowych części i dzięki temu zyskano 52% wagi w stosunku do wersji ze stali lub 22% w stosunku do tytanu. Dzięki procesowi głębokiego anodowania jest w wysokim stopniu odporna na korozję - prawie 2 razy bardziej niż chromowana stal.
Kolejna nowość to obudowa przerzutki. Wykonano ją w całości z karbonu, a skomplikowany kształt udało się uzyskać dzięki wysokiej kompresji podczas formowania. Wyniki są oszałamiające - 43% niższa waga, 290% wzrost sztywności oraz 250% większa odporność w stosunku do aluminium. Przy wykańczaniu użyto maszyn o bardzo wysokiej precyzji, które były w stanie utrzymać bardzo wąskie tolerancję, a wysoka jakość powierzchni karbonowej pozwoliła na rezygnację z lakierowania.
Przerzutka przednia
Dokonano modyfikacji obecnej wersji i zoptymalizowano geometrię, co przełożyło się na większą efektywność zmiany biegów. nowa geometria pozwoliła na modyfikację mocowania linki w celu zwiększenia całkowitego skoku, dzięki czemu uzyskano również szybsze i bardzie precyzyjne przełożenia.
Klamkomanetki
Obudowę wykonano z lżejszego i sztywniejszego materiału - wzmocnionego poliamidu. W testach na uderzenie uzyskano podwojenie odporności tego materiału w stosunku do poprzedniej wersji. Jeśli chodzi o mechanikę, to zmieniono indeksację w prawej manetce, dzięki czemu jeszcze poprawiono i tak świetnie działające przełożenia. W lewej manetce, zmieniono tuleję zwijającą linkę, co przełożyło się na poprawę zmiany biegów z przodu. Zysk wagowy - 10g.
Korba
Zmiany dotyczą przede wszystkim zębatek. Zmieniona została ich geometria, dzięki zastosowaniu systemu X.P.S.S - eXtreme Performance Shifting System. O co w tym biega? Mianowicie o to, że zmiana biegow na wyższe lub na niższe przebiegać będzie sprawniej. Osiągnięto to poprzez nowy profil zębów oraz 8 sektorów do zmiany przełożenie na wyższe.
To samo mamy w mniejszej zębatce, z tą różnicą że sektory już są 2.
W samej korbie zmieniono sposób mocowania zębatek do ramion - Duża zębatka jest skręcana 5-cioma śrubami do małej, która w tym przypadku ma nagwintowane otwory.
Pozostałe zmiany w grupie dotyczą zmodyfikowanej konstrukcji mocowania okładzin hamulcowych ułatwiający montaż i demontaż, jak i samych okładzin i misek suportowych. W stosunku do obecnej grupy która waży 1973g, nowa powinna ważyć 1925g - osiągnięto zatem zysk wagowy 48g, jak i zwiększono jakość pracy całej grupy.
komentarze