Bezpieczeństwo ma długość 150 cm
150 cm – tylko albo aż tyle, wystarczy by rowerzysta poczuł się na drodze bezpieczny. Nie od dziś wiadomo, że kierowcy samochodów oraz amatorzy dwóch kółek są w nieustannym konflikcie. Winna z pewnością jest niedoskonała infrastruktura drogowa, wciąż niedostatecznie przystosowana do potrzeb uczestników ruchu. Szczególną uwagę na bezpieczeństwo rowerzystów zwraca uwagę tegoroczna kampania społeczna „150 cm” prowadzona przez Stowarzyszenie Zdrowy-Rower.pl.
Kampania kierowana jest głównie do kierowców samochodów i ma na celu zwiększenie ich świadomości w obszarze bezpieczeństwa na drodze. Przy wyprzedzaniu rowerzysty wystarczy zachować odległość 150 cm by ten mógł poczuć się bardziej komfortowo na jezdni. Ma to niebagatelne znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa samych rowerzystów, ale również pieszych.
Zgodnie z prawem, tam gdzie nie ma ścieżek rowerowych, osoby poruszające się na rowerze powinny jeździć po ulicy. Niestety droga pełna pędzących samochodów bardzo często jest dla nich nieprzyjaznym środowiskiem, dlatego zmuszeni są wybierać chodniki. Tam natomiast pierwszeństwo mają piesi, a wspólne koegzystowanie tych dwóch grup jest bardzo trudne, a przede wszystkim niezgodne z prawem i może skończyć się mandatem dla rowerzysty.
- Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego chcemy uświadamiać kierowców jak ważne jest wyprzedzanie z odpowiednią odległością. Nasza kampania społeczna z roku na rok nabiera rozpędu, a dzięki wsparciu firmy KROSS będziemy mogli dotrzeć do jeszcze większej liczby uczestników ruchu drogowego – mówi Adam Osuch ze Stowarzyszenia Zdrowy-Rower.pl. Marka KROSS to jeden z największych producentów rowerów w Polsce. W ramach działań odpowiedzialnych społecznie firma zdecydowała się wesprzeć kampanię „150 cm”. Wpisuje się to w misję przedsiębiorstwa oraz kierunek dotychczasowych inicjatyw, w które włączał się KROSS. Firma współpracuje m.in. ze Szkołą Mistrzostwa Sportowego Sportów Olimpijskich w Żywcu oraz Huzar Bike Academy, wspierając młode talenty kolarskie. Teraz przyszła kolej na bezpieczeństwo, które leży w obszarze priorytetów marki.
Jednym z elementów kampanii będzie dystrybucja specjalnych naklejek, wykonanych z trwałych materiałów, które kierowcy będą mogli przyklejać na swoje samochody. W ten sposób zademonstrują swoje poparcie dla inicjatywy, ale zwrócą także uwagę innych kierujących na zachowanie 150 cm odległości od rowerzystów. Naklejki będą dystrybuowane bezpłatnie w sklepach partnerskich KROSS oraz podczas wydarzeń rowerowych od maja tego roku.
Akcja powstała po tym, jak w wypadkach zginęło dwóch dwóch wspaniałych kolarzy - Inaki Lajaretta i Burry Stander. Rodzina Lajaretty wraz z firmą Orbea postanowiła założyć fundację której mottem jest "1,5 m dla życia". Tylko tyle i aż tyle zabrakło, by Ci kolarze nadal mogli nam dostarczyć wspaniałych sportowych wzruszeń...
Na naszych redakcyjnych strojach także znajdziecie takie logo. Umieściliśmy je na środkowej kieszonce, aby każdy kierowca który podjedzie za blisko mógł je zobaczyć.
komentarze