X-box dla kolarzy - nadchodzi ZWIFT
Platforma tej
gry działa na wszystkich systemach bez instalowania zbędnych aplikacji. Jedynie
czego potrzebujesz aby wejść w wirtualny świat treningów to aplikacja,
założenie konta i wskoczenie na trenażer. Aby dane były rejestrowane, konieczna
jest obecność czujników kadencji/szybkości ANT+ i adapter USB do ANT+. Zwift
konwertuje dane z czujników na waty dzięki algorytmowi VPC (Virtual Power
Curve). Co ciekawe - jeśli posiadasz bardziej zaawansowany trenażer - możesz
odczuć wrażenie wielowymarowości - możesz doświadczyć efektu wiatru w twarz,
ślizgania czy wjazdu w teren (zmiana oporu w czasie jazdy?).
Dla wielbicieli
cyferek i danych z treningu - można obserwować dosłownie wszystkie dane typu:
moc, prędkość, puls czy kadencja. Dane te oprócz monitora mogą być wyświetlane
oczywiście na urządzenia mobilnych typu smartfon.
Teraz kilka
słów o wykreowanej rzeczywistości - rzecz dzieje się na na Wyspie Zwift. Gracze
mogą śledzić swoje dane treningowe na ekranie, starając się utrzymać tempa
przyjaciołom, z którymi umówili się na trening online lub mogą przyłączyć się
do przejażdżki z nieznajomymi.
Świat stworzony
na potrzeby gry jest pieczołowicie odwzorowany. Nawet dźwięk odbijający
się od budynków, obok których przejeżdża grupa kolarzy a nawet można
wyłapać ćwierkanie ptaszków :) Gra powstawała przez 3 lata, począwszy od
solowego projektu VP Game Development Jona Mayfielda. Programista zaczął swój
projekt w czasie, gdy wracając po pracy do domu wykonywał treningi - postanowił
umilić sobie ten czas. Zaczął mówić o projekcie na forum, gdzie został odkryty
przez pozostałych współzałożycieli Zwift, którzy pomogli mu rozwinąć projekt w
realistyczne doświadczenie wspólnego trenowania.
Wydaje się, że
w tym x-boxie dla kolarzy tkwi potencjał ciągłej
ewolucji. Zwift jest bowiem na etapie poszerzania zakresu ustawień typu
rowery, ubranie czy wygląd ludka. Na obecną chwilę ustawienie to jest mocno
ograniczone - gracze mogą wybrać fryzurę, ciuchy kolarskiej oraz wybrać spośród
dwóch rowerów ten jeden - Pinarello Dogma i F8.
W ciągu
najbliższych kilku miesięcy Zwift ograniczy ilość użytkowników do tysiąca ale
obiecuje, że w miarę rozrastania się społeczności powstanie większy zasób
ubrań, rowerów i tras. Firma planuje uruchomić serwer nadchodzącej zimy za
miesięczną opłatę wysokości 10$. W planach są również rozmowy głosowe, współpraca
z organizatorami różnych wyścigów oraz zwiększenie doświadczeń na inne rodzaje
jazdy.
Jeśli jesteś
zainteresowany wersją beta tej gry, zaloguj się na zwift.com a o ruszeniu
projektu zostaniesz poinformowany przez e-mail.
komentarze