Sram nie przestaje zaskakiwać - c.d. nowości na 2014
Pierwszą z nowości jest przebudowa serii Rock Shox Boxxer. Zmiany dotyczą bowiem dobrze znanej wszystkim serii Boxxer i dotyczą modeli: World Cup, Team oraz RC.
Pierwszą zmianą jest tłumik Charger Damper z Rapid Recovery dostępny z widelcami World Cup oraz Team. Według Srama jest to najbardziej wyrafinowany tłumik który w swojej budowie zawiera coś w rodzaju rozszerzalnego pęcherzyka wykonanego z gumy redukującego wibracje. Nowy tłumik jest prawie o 100g lżejszy od poprzedniego a regulacja jest bardzo prosta. Przejdźmy zatem do zalet nowego tłumika. Podczas jazdy po dużych powtarzających się nierównościach takich jak np. sekcja kopek koła przez większy niż do tej pory czas mają styczność z ziemią niwelując negatywny efekt polegający na tym iż po lądowaniu najeżdżając na kolejną przeszkodę nie możemy w pełni wykorzystać skoku amortyzatora. Taka konstrukcja ma jeszcze jedną istotną zaletę. Najeżdżając na kolejną przeszkodę i mogąc wykorzystać w pełni potencjał amortyzatora zmniejszamy negatywne zjawisko „pomopowania” kierownicy. Dzieje się tak ponieważ w początkowej fazie kompresji amortyzator jest stosunkowo miękki a utwardza się dopiero później.
Kolejna zmiana dotyczy sprężyn zarówno Solo Air dla wersji World Cup jak i Coil Spring dla wersji Team. Wersja Solo Air zyskała lekko zmienioną krzywą ugięcia oraz dodatkowo możliwość dopasowania stopnia progresji sprężyny powietrznej. Wersja Team otrzymała nowe fabryczne ustawienia progresji.
Ostatnią zmianą w temacie Boxxera a w zasadzie podążaniem za światowym trendem jest wprowadzenie czarnego wykończenia ślizgów oraz możliwość kupna Boxxera przystosowanego do kół 27,5”.
Szacowane wagi oraz ceny amortyzatorów:
World Cup 26” 2,585g ( 1700$ )
World Cup 27,5” 2,637g ( 1735$ )
Team 26” 2,890g ( 1275$ )
Team 27,5” 2,942g ( 1310$ )
RC 26” 2,882g ( 865$ )
RC 27,5g” 2,934g ( 900$ )
Planowana premiera: sierpień 2014.
Drugą nowością są zestawy ulepszające ( Update kits ) przeznaczone do amortyzatorów Boxxer pozwalające na zamontowanie najnowszych rozwiązań takich jak tłumik Charger Damper czy sprężyna Solo Air do już posiadanych przez klientów amortyzatorów Boxxer.
Szacowane ceny to:
Charger damper 379$
Solo Air 188$
Planowana data premiery: czerwiec 2014
Kolejną nowością są Bottomless Tokens. Są to gumowe elementy służące do regulacji objętości komory powietrznej w modelach Rock Shox’s Boxxer World Cup oraz Pike. Występują w trzech długościach i pozwalają na zmianę progresji ugięcia w znacznym zakresie.
Ostatnią z nowinek jest damper DeboAair dostępny w wersjach Monarch RT3 oraz Monarch Plus RC3. Ich ugięcie następuje już przy bardzo małej sile co powoduje iż są wyjątkowo miękkie oraz czułe na nierówności. Nawet przy stopniowym zwiększaniu siły działającej na damper ugięcie przebiega gładko bez charakterystycznego „schodka” powstałego na skutek tarcia. Dlatego też przy pokonywaniu małych nierówności koło cały czas ma kontakt z podłożem co przekłada się na zwiększenie trakcji. Oczywiście istnieje możliwość unowocześnienia wersji RT3 do wersji RC3 za pomocą DebonAir Update Kit.
Szacowane ceny to:
Monarch RT3 DebonAir ( 365-390$ )
Monarch Plus RC3 DebonAir ( 499$ )
Monarch/Monarch Plus DebonAir update kit ( 115$ )
komentarze