SUPERIOR PRESTIGE

Sezon kolarski powoli zbliża się ku końcowi, czeka nas jeszcze intensywny wrzesień, i ostatnie edycje maratonów w październiku. Wraz z nadejściem kolejnego roku wszyscy z nas planują jakieś zmiany sprzętowe w rowerze, związane ze zniszczeniem aktualnego osprzętu, chęcią zbicia kolejnych gram z roweru, odświeżeniem wyglądu, bądź po prostu chcemy mieć nowszy model przerzutki, siodełka itp. Wielu z pewnością zdecyduje się na całkowitą zmianę roweru. Długie zimowe wieczory poświęcą na planowanie konfiguracji wymarzonego bike'a. Wiele godzin poświęcą na poszukiwanie niepowtarzalnych części. Kiedy będą już mieli wszystko w kartonie obok łóżka często sami, bądź z pomocą profesjonalnych serwisantów zaczną składać swoją wyścigową maszynę. Ale...
Nie każdy ma smykałkę do sprzętu, nie każdy ma czas na poszukiwania części, a mimo to chciał by mieć niepowtarzalny rower, który wzbudzał by zazdrość innych użytkowników dwóch kółek.
Na przeciw tym oczekiwanią wyszła czeska firma SUPERIOR.

Seria rowerów nazwana została PRESTIGE. Do wyboru będziemy mieli 3 modele.

MACH AL
Rower zbudowany na aluminiowej ramie. Użyty amortyzator to Manitou Match Super Absolute. Osprzęt to w większości XT + korba FSA. Komponenty FSA. Hamulce tarczowe Formula RX. Całość utrzymana w czarnej kolorystyce z niewielką ilością białych i srebrnych dodatków. Rower dostępny dla przeciętnego zjadacza makaronu. Polski dystrybutor wycenił go na 5 tyś.

RAMA ALUMINUM U6 SUPERLITE
WIDELEC Manitou Match Super Absolute LO
(system amortyzacji/tłumienia)air preload system// lockout damping (skok)100 mm
STERY IHS 1-1/8“ w/cartridge bearings
OŚ SUPORTU FSA MegaExo Integrated system
WSPORNIK KIEROWNICY FSA OS-190 31.8 mm AL6061.T6-CNC
KIEROWNICA FSA XC-282A-OS Butted AL6061 620 mm back 9°/ up 4° Rised 18 mm/ diam 31.8 mm
SZTYCA PODSIODŁOWA FSA RK-260 31.6mm carbon/alloy head
CHWYTY KIEROWNICY ONE MTB DualDensity kraton-gel w/Hi-Tech non-slip system
SIODEŁKO FI'ZI:K Tundra
DŹWIGNIA HAMULCA FORMULA RX
HAMULCE (przód/tył)FORMULA RX hydraulic disc brake, rotor 160 mm
MANETKI SHIMANO DEORE SLX Rapid Fire Plus
PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO DEORE XT 34.9mm
PRZERZUTKA TYŁSHIMANO DEORE XT
KORBA FSA Comet 44-32-22T MegaExo
KASETA SRAM PG950 11-32T
ŁAŃCUCH SRAM CN-971
PIASTA PRZÓD FULCRUM RED Metal 10 disc
PIASTA TYŁ FULCRUM RED Metal 10 disc
OBRĘCZE FULCRUM RED Metal 10 disc
OPONY (przód/tył)SCHWALBE Racing Ralph 26 x 2.10
SZPRYCHY FULCRUM RED Metal 10 disc
PEDAŁY SHIMANO PD-M520RS clipless
WAGA [kg]11.7* kg
MACH Ti
Kolejny model zbudowany został na tytanowej ramce. Całość waży całkiem przyzwoite 8,6kg. Do budowy tego bike'a zostały użyte nieco bardziej luksusowe komponenty. Napęd to pełny SRAM XX z wyjątkiem korby, tutaj mamy TUNE z zębatkami włoskiego producenta Carbon Ti, żadnej z firm naszym stałym czytelnikom nie muszę chyba przedstawiać??
Nasze szanowne 4 litery posadzimy na znanym, uznanym i bardzo lubianym siodle TUNE Speedneedle. Kierować maszyną będziemy za pośrednictwem kiery SCHMOLKE. Rower toczy się na kołach zbudowanych z obręczy ZTR race, szprych SAPIM CX ray oraz piast TUNE. Dobrą przyczepność zapewnią oponki NOBBY NIC. Całość w bardzo eleganckiej matowej kolorystyce tytanu, żaden esteta nie przyczepi się do nieskazitelności wyglądu tego roweru.

RAMA 3AL 2.5V TITANIUM
WIDELEC R7 MRD Absolute Carbon
STERY TUNE Bubu
OŚ SUPORTU TUNE Sixpack
WSPORNIK KIEROWNICY TUNE Geiles Teil
KIEROWNICA SCHMOLKE Carbon SL 9°
SZTYCA PODSIODŁOWA TUNE Starkes Stück
CHWYTY KIEROWNICY ESI Grips
SIODEŁKO TUNE Speedneedle
DŹWIGNIE HAMULCA   SRAM XX
HAMULCE SRAM XX
MANETKI SHIMANO SRAM XX  
PRZERZUTKA PRZÓD SRAM XX
PRZERZUTKA TYŁ  SRAM XX
KORBA TUNE Fast Foot, Carbon-Ti
KASETA  SRAM XX
ŁAŃCUCH SRAM XX
PIASTA PRZÓD  TUNE King
PIASTA TYŁ TUNE Kong
OBRĘCZE ZTR Race 7000
OPONY  SCHWALBE Nobby Nic 26 x 2.10
SZPRYCHY SAPIM CX Ray
WAGA [kg]8,6 kg
TEAM CARBON SUPERLIGHT
Ostatni model najbardziej przypadł mi do gustu. Zbudowany na najwyższym modelu karbonowej ramy Superioria, waży 7,8kg. Czarno-czerwona kolorystyka nadaje modelowi agresywnego wyglądu. Każdy detal jest zaplanowany i idealnie skomponowany z resztą. W tym modelu użyty osprzęt to SHIMANO XTR, kora TUNE jak w przypadku tytanowego modelu MACH, również z zębatkami Carbon Ti z tą różnicą, że kolor ramion to anodowany czerwony. Prócz karbonowej kierownicy SCHMOLKE mamy też sztycę od tego producenta. Czerwony mostek TUNE ładnie komponuje się z najnowszym modelem siodełka tej marki  Kom-vor o którym już pisaliśmy. Wjeżdżając na metę wyhamujemy najwyższym modelem FORMULI. Kółka zbudowane z ZTR, SAPIM,a  zamiast Kinga i Konga mamy księcia i księżniczkę :) Oponki typowo ściganckie Rocket Rony.

RAMA 3AL 2.5V TITANIUM CARBON UD MRC40/60
WIDELEC R7 MRD Absolute Carbon
STERY TUNE Bubu
OŚ SUPORTU TUNE Sixpack
WSPORNIK KIEROWNICY TUNE Geiles Teil
KIEROWNICA SCHMOLKE Carbon SL 9° SCHMOLKE Carbon TLO OWS
SZTYCA PODSIODŁOWA SCHMOLKE Carbon SL
CHWYTY KIEROWNICY ESI Grips
SIODEŁKO TUNE Kom-vor
DŹWIGNIE HAMULCA    FORMULA R1 Carbon
HAMULCE FORMULA R1
MANETKI SHIMANO SHIMANO SL-R770
PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO XTR
PRZERZUTKA TYŁ   SHIMANO XTR Shadow
KORBA TUNE Fast Foot, Carbon-Ti
KASETA  SRAM XX
ŁAŃCUCH SRAM XX
PIASTA PRZÓD   TUNE Princess
PIASTA TYŁ  TUNE Prince
OBRĘCZE ZTR Race 7000
OPONY  SCHWALBE Rocket Ron 26 x 2.10
SZPRYCHY SAPIM CX Ray
WAGA [kg] 7,8 kg


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl