Kross wsiada na 27,5” koła– seria Level R
Nowa seria jest zwieńczeniem pracy inżynierów i działu R&D Kross nad stworzeniem rozbudowanej i kompletnej grupy rowerów górskich. Na każdym etapie projektowania dział R&D wspomagany był przez zawodników z Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, testowanych przez nich w terenie. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu i sugestiom nowe rowery mają wyjątkowe właściwości jezdne. Linia „R” składać się będzie z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium UltraLite) oraz trzech opartych na konstrukcji węglowej (Carbon SL).
Najlepszy z najlepszych
Niewątpliwie największe zainteresowanie wzbudza topowy model Level R+ 650b, idealny przykład zaawansowanego technicznie roweru wyścigowego, którego poprzednikami były Level A+, a następnie Level B+. Najwyższy model serii „R” zostanie wyposażony w komponenty nowych dostawców: kompletną grupę SRAM XX z napędem 2x10 oraz karbonowe koła DT Swiss 1250 Spline. Uzupełnieniem specyfikacji będzie widelec Rock Shox SID XX oraz komponenty Easton EC90.
To, co najważniejsze czyli rama roweru, wykonana jest z Carbon’u SL, którego włókna ułożone są w ściśle określony sposób, tak aby cała konstrukcja odznaczała się wyjątkową sztywnością boczną przy jednoczesnym pochłanianiu wszelkich drgań. Takie rozwiązanie pozwala na maksymalne przełożenie sił napędowych na tylne koło pozwalając zachować przy tym niezbędne właściwości tłumiące. Względem lat ubiegłych rama została usztywniona głownie w okolicach główki i całego przedniego trójkąta. Cała bryła jest teraz mniejsza, jednie do podsiodłówki wyprowadzone jest specjalnie wzmocnienie.
Oprócz modelu Level R+ dostępne będą również dwa niższe modele z węglową ramą - Level R10 i Level R9 – będące odpowiedzią na potrzeby osób poszukujących budżetowych rozwiązań opartych na karbonowej konstrukcji. Rowery te zostaną wyposażone w napęd Shimano (SLX/XT i Deore/SLX) oraz hamulce Avid (Elixir 5 i Elixir 3).
Wśród rowerów na ramach aluminiowych, wart uwagi jest szczególnie najwyższy model – Level R8. Przy jego produkcji wykorzystano nowy stop aluminium: Ultra Lite - lżejszy i bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne materiał, który pozwala na uzyskanie wytrzymałej, wyczynowej konstrukcji bez zbędnego „balastu”. R8, podobnie jak najwyższy model karbonowy, zostanie wyposażony w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9).
Wszystkie karbonowe ramy oraz ta, wykonana z nowego stopu aluminium, zostały wyposażone w szereg rozwiązań, które podnoszą trwałość konstrukcji, zmniejszają jej wagę oraz pozytywnie wpływają na jakość prowadzenia roweru. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłowa, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu, to tylko niektóre z rozwiązań wykorzystanych w topowych modelach na kołach 27,5”.
Pozostałe rowery oparte na aluminiowej konstrukcji – Level R6, R4 i R3 - to propozycje dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z rowerami górskimi. Sportowa geometria ram wykonanych z Performence Aluminium połączona z przerzutkami Shimano, widelcem Suntour i komponentami Kross Sport tworzy idealny zestaw dla osób poszukujących kompromisu pomiędzy wysoką jakością, a niewygórowaną ceną.
Przestawiając nową ofertę hardtaili, Kross nie mówi ostatniego słowa. Firma pracuje nad rowerami na 27,5” kołach, które będą w pełni amortyzowane, a które jeszcze w trakcie sezonu 2014 ujrzą światło dzienne.
Ceny nowych modeli poznamy w sierpniu, a rowery będą dostępne już od września br.
Wszystkich zainteresowanych nowościami z nadchodzącej kolekcji zapraszamy do śledzenia profilu KROSS na Facebooku: facebook.com/KROSSbikes
Geometria:
MTB XC 27,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model |
Level R3, R4, R6 |
||||
Rozmiar ramy |
XS |
S |
M |
L |
XL |
FS - Rozmiar ramy ["] |
15 |
17 |
19 |
21 |
23 |
ST - Długość rury podsiodłowej [mm] |
381 |
432 |
483 |
534 |
584 |
TT - Długość górnej rury [mm] |
568 |
585 |
603 |
620 |
638 |
HT - Długość główki ramy[mm] |
110 |
120 |
130 |
140 |
150 |
SA - Kąt rury podsiodłowej [° ] |
73 |
73 |
73 |
73 |
73 |
HA - Kąt główki ramy [° ] |
70,5 |
70,5 |
70,5 |
70,5 |
70,5 |
CS - Długość tylnych widełek [mm] |
430 |
430 |
430 |
430 |
430 |
WB - Baza kół [mm] |
1056 |
1073 |
1092 |
1109 |
1128 |
|
|
|
|
|
|
Model |
Level R8 |
||||
Rozmiar ramy |
XS |
S |
M |
L |
XL |
FS - Rozmiar ramy ["] |
15 |
17 |
19 |
21 |
23 |
ST - Długość rury podsiodłowej [mm] |
381 |
432 |
483 |
534 |
585 |
TT - Długość górnej rury [mm] |
574 |
594 |
613 |
632 |
651 |
HT - Długość główki ramy[mm] |
106 |
115 |
125 |
135 |
145 |
SA - Kąt rury podsiodłowej [° ] |
73,5 |
73,5 |
73,5 |
73,5 |
73,5 |
HA - Kąt główki ramy [° ] |
71 |
71 |
71 |
71 |
71 |
CS - Długość tylnych widełek [mm] |
425 |
425 |
425 |
425 |
425 |
WB - Baza kół [mm] |
1058 |
1079 |
1098 |
1118 |
1137 |
|
|
|
|
|
|
Model |
Level R9, R10, R+ |
|
|||
Rozmiar ramy |
XS |
S |
M |
L |
|
FS - Rozmiar ramy ["] |
15,7 |
17,3 |
19,3 |
20,9 |
|
ST - Długość rury podsiodłowej [mm] |
400 |
440 |
490 |
530 |
|
TT - Długość górnej rury [mm] |
556 |
578 |
565 |
605 |
|
HT - Długość główki ramy[mm] |
100 |
110 |
130 |
150 |
|
SA - Kąt rury podsiodłowej [° ] |
74 |
74 |
74 |
74 |
|
HA - Kąt główki ramy [° ] |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
CS - Długość tylnych widełek [mm] |
428 |
428 |
428 |
428 |
|
WB - Baza kół [mm] |
1052 |
1077 |
1094 |
1105 |
|
|
|
|
|
|
|
komentarze