Look 695 Aerolight - aerodynamiczna 695-tka dla wybrańców

look-695-aerolight-aero-road-bike-600x478

Jak już zdążyliście zauważyć 695 Aerolite to nie jest kolejne mostrum przypominające statek kosmiczny do ścigania z wiatrem na czas, ale prawie normalny rower szosowy. Prawie no bo gdzie są np. hamulce…

993308_10151674872313774_2094381624_n

Są, możecie być spokojni. Inżynierowie postawili sobie za cel, zgodnie z najnowszymi trendami, skonstruować rower szosowy, który będzie stwarzał jak najmniejsze opory powietrza. Jednak punktem wyjścia była klasyczna 695-tka. Wzięto z niej niemal wszystko. W zestawie między innymi otrzymujemy fantastyczną korbę ZED2, której waga (tak dla przypomnienia) wynosi 320g  i widelec. Kształt ramy pozostał prawie niezmieniony, ale trochę różnic jest. 

look-695-aerolight-aero-road-bike2-600x400

Zacznijmy od widelca HSC7. Wprawne oko wychwyci że coś tam doszło w górnej części goleni. Rzut okiem z boku i tajemnica wyjaśniona - w goleniach zabudowano hamulce przednie. Warte zaznaczenia jest, że pomimo dość skomplikowanej budowy, uwzględniającej montaż hamulców, jego waga wynosi 320g. Stery umieszczono dość nietypowo, bo dolne łożysko osadzone jest bezpośrednio na koronie widelca, a dzięki gwintowanemu połączeniu Head Fit 3 możliwa jest zmiana wysokości mostka bez rozkręcania widelca. Zmieniono także nieco kształt rur - wszystko po to by oszukać wiatr :)

1004784_10151674872243774_348315274_n

Tylny hamulec umieszczono w pobliżu 65 mm osi suportu. Nie odstaje od widełek nawet o milimetr.

Zmieniono także kształt rury podsiodłowej i sztycy. Sztyca E-Post dostarczona będzie z trzema elastomerami (twardy, średni i miękki) których umieszczenie pomiędzy sztycą a ramą, ma za zadanie kompletnie izolować ją od tego co się dzieje na drodze. Na 2014 rok, E-Post jest także kompatybilny z nowym mocowaniem akumulatora Shimano Di2.

1044156_10151674872238774_1804263167_n

Zmiany dotknęły także mostka. To co widać od razu to zabudowanie płytki i ukrycie śrub. Do tego dochodzi możliwość regulacji w zakresie od -13 do 17 stopni, co pomaga na obniżenie kierownicy gdy jest to potrzebne. Ostatnią ciekawostką jest ukrycie linki przedniego hamulca, która biegnie przez stery do hamulca zlokalizowanego w goleniach widelca. Nowy mostek waży 160g, 20g mniej niż wersja C.

1016117_10151674872153774_2040861985_n

Linka hamulca tylnego poprowadzona została wewnątrz dolnej rury przedniego trójkąta, następnie biegnie pod suportem do tylnych widełek.Waga całego pakietu wynosi 2550g. W zestawie znajdziemy ramę, widelec, hamulce, sztycę, pedały i korbę. 

944167_10151674872263774_938411741_n

Cena jak przystało na Looka może spowodować zawał serca - 4599 euro, czyli lekko licząc prawie 20 tysiaków. Set oferowany będzie w pięciu wersjach kolorystycznych: Premium Pro Team, Premium Reflect, Premium Heritage, Flash Blue and White Acid.

Czy ktoś potrzebuje nerki?


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl