Look 695 Aerolight - aerodynamiczna 695-tka dla wybrańców
Jak już zdążyliście zauważyć 695 Aerolite to nie jest kolejne mostrum przypominające statek kosmiczny do ścigania z wiatrem na czas, ale prawie normalny rower szosowy. Prawie no bo gdzie są np. hamulce…
Są, możecie być spokojni. Inżynierowie postawili sobie za cel, zgodnie z najnowszymi trendami, skonstruować rower szosowy, który będzie stwarzał jak najmniejsze opory powietrza. Jednak punktem wyjścia była klasyczna 695-tka. Wzięto z niej niemal wszystko. W zestawie między innymi otrzymujemy fantastyczną korbę ZED2, której waga (tak dla przypomnienia) wynosi 320g i widelec. Kształt ramy pozostał prawie niezmieniony, ale trochę różnic jest.
Zacznijmy od widelca HSC7. Wprawne oko wychwyci że coś tam doszło w górnej części goleni. Rzut okiem z boku i tajemnica wyjaśniona - w goleniach zabudowano hamulce przednie. Warte zaznaczenia jest, że pomimo dość skomplikowanej budowy, uwzględniającej montaż hamulców, jego waga wynosi 320g. Stery umieszczono dość nietypowo, bo dolne łożysko osadzone jest bezpośrednio na koronie widelca, a dzięki gwintowanemu połączeniu Head Fit 3 możliwa jest zmiana wysokości mostka bez rozkręcania widelca. Zmieniono także nieco kształt rur - wszystko po to by oszukać wiatr :)
Tylny hamulec umieszczono w pobliżu 65 mm osi suportu. Nie odstaje od widełek nawet o milimetr.
Zmieniono także kształt rury podsiodłowej i sztycy. Sztyca E-Post dostarczona będzie z trzema elastomerami (twardy, średni i miękki) których umieszczenie pomiędzy sztycą a ramą, ma za zadanie kompletnie izolować ją od tego co się dzieje na drodze. Na 2014 rok, E-Post jest także kompatybilny z nowym mocowaniem akumulatora Shimano Di2.
Zmiany dotknęły także mostka. To co widać od razu to zabudowanie płytki i ukrycie śrub. Do tego dochodzi możliwość regulacji w zakresie od -13 do 17 stopni, co pomaga na obniżenie kierownicy gdy jest to potrzebne. Ostatnią ciekawostką jest ukrycie linki przedniego hamulca, która biegnie przez stery do hamulca zlokalizowanego w goleniach widelca. Nowy mostek waży 160g, 20g mniej niż wersja C.
Linka hamulca tylnego poprowadzona została wewnątrz dolnej rury przedniego trójkąta, następnie biegnie pod suportem do tylnych widełek.Waga całego pakietu wynosi 2550g. W zestawie znajdziemy ramę, widelec, hamulce, sztycę, pedały i korbę.
Cena jak przystało na Looka może spowodować zawał serca - 4599 euro, czyli lekko licząc prawie 20 tysiaków. Set oferowany będzie w pięciu wersjach kolorystycznych: Premium Pro Team, Premium Reflect, Premium Heritage, Flash Blue and White Acid.
Czy ktoś potrzebuje nerki?
komentarze