Extralite UltraPost - nowa lekka sztyca w kolekcji

UltraPost 31,6mm bo o niej mowa przy długości 250mm zeszła poniżej magicznej granicy 100g. Trzeba przyznać że specjaliści od CNC tym razem wykazali się fantazją wręcz ułańską, wybierając materiał gdzie tylko się dało. To jednak nie wszystko. Uchwyty mocujące siodło zostały wycieniowane na maksa, jednak pozostawiono dość spory obszar dociskający szyny siodła do platformy. Samo mocowanie to już tradycyjna konstrukcja, przypominająca wiele innych rozwiązań gdzie najważniejszym kryterium jest waga.

UltraPost2

Jeśli chodzi o samą rurę to została ona obrobiona ceramiczne poprzez proces śrutowania a następnie pokryta anodą na której laserowo wypalono napisy. Samo śrutowanie w dość wydatny sposób zapobiega powstawaniu naprężeń na powierzchni rury i tym samym zwiększa odporność na zmęczenie. Rura została także powycinana CNC od wewnątrz gdzie to tylko było możliwe… "multishaped" to słowo które właściwie ilustruje to co z nią zrobiono.

 

UltraPost_int UltraPost1

Powierzchnia łódeczki została wygładzona, aby zredukować do minimum możliwość "ucięcia" karbonowych szyn siodła, firma określa to rozwiązanie jako "carbon friendly", ja to nazywam że jest do dokładnie zrobione.

UltraPost_clamp

Jeśli 250 mm to dla nas za mało, firma oferuje jeszcze nieco dłuższą bo 350 mm siostrzyczkę, której masa wynosi 138g. Obie ślicznotki wyposażone w tytanowe śruby są do kupienia za 199 euro.

W dalszym ciągu wagowy rekord świata należy do tego produktu...

sztyca i siodło


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl