RT8 TT - Magura prezentuje swoje szosowe dzieło

Dzięki współpracy Magury z Cervelo, firmy która jest ekspertem w aerodynamicznych konstrukcjach, udało się stworzyć "najszybsze" hamulce do rowerów szosowych - RT8TT. Aerodynamika Cervelo, hydraulika Magury - chyba ciężko o bardziej stosowne motto. Siła hamowania i modulacja ustanawiają nowe standardy dla rowerów TT i szosowych, pozwalając efektywnie zarządzać prędkością zarówno na zjazdach jak i przed zakrętami. To z kolei pozwala niejednokrotnie zaoszczędzić cenne sekundy.

rt8-bremszange-01-medium

Czemu piszę o szybkich hamulcach, przecież one mają za zadanie spowalniać rower a nie przyspieszać. Śpieszę z wyjaśnieniem. Mianowicie chodzi mi o to, że im później naciśniemy na klamkę hamulca np. przed zakrętem na zjeździe, tym dłużej jedziemy szybko. Przy klasycznych konstrukcjach hamować trzeba z odpowiednim wyprzedzeniem. RT8TT pozwala dłużej jechać szybko, naciskając klamkę dopiero przed zakrętem i dlatego są to najszybsze szosowe hamulce na świecie…

rt8-bremszange-03-medium

Przy konstrukcji hamulców istotną kwestię odegrała waga. Przyznać trzeba, że inżynierowie połączonych sztabów Magury i Cervelo wiedzieli co robią. Patrząc od przodu na klamki widzimy jedynie cienkie boki wykonane z włókna węglowego, natomiast sam środek jest już pusty. Rezultat - 495 gramów waży set na oba koła. Dla porównania hamulce Shimano Dura-Ace 7900 ważą ok 293 g same szczęki, do tego trzeba doliczyć 89g klamek i wagę linek z pancerzami - powiedzmy ok 105g - tyle waży set Jagwire Racer. Otrzymujemy zestaw ważący ok 487g (teoretycznie), który jednak jest rozwiązaniem mechanicznym ze wszystkimi jego ograniczeniami.

rt8_filer

Aerodynamika. Wystarczy spojrzeć na obrazki. RT8TT mają zdecydowanie inny kształt niż klasyczne rozwiązania z jakimi mogliśmy się spotkać do tej pory. Są one całkowicie schowane za ramą, przez co nie będą miały najmniejszego nawet wpływu na opory powietrza, a samo rozwiązanie przetestowano w tunelu powietrznym.

 

rt8-bremszange-02-medium rt8-geber-01-medium

Ergonomia. Także na tym polu hamulcom nie można mieć nic do zarzucenia. Klamki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić dużą siłę hamowania, nawet delikatnie je naciskając. Na pewno wiele Pań zdecyduje się na takie rozwiązanie.

rt8-przod-fota

Dostępność. W sezonie 2012 hamulce RT8TT dostępne będą jedynie w maszynach TT produkcji Cervelo. Ich premiera ma się odbyć w marcu podczas zawodów Ironman w Australii. Dla klientów detalicznych w sprzedaży znajdą się od 1 czerwca tego roku. Cena jak to u Magury - 629 euro za set na oba koła to niemało, ale chyba warto...

 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl