Waldmeister - mistrzowska robota Made in Germany
Rower Waldmeister jest przyjazny środowisku na wielu poziomach. Przede wszystkim jest wykonany z drewna (sklejki), która nie jest przy swojej produkcji niebezpieczna dla środowiska. Warstwy ramy są klejone ze sobą za pomocą ekologicznego kleju przyjaznego dla środowiska nawet do kilkuset lat (tak podaje producent). Warstwy te są ze sobą łączone pod wysokim ciśnieniem .
Produkcja tych rowerów odbywa się niedaleko Monachium, a ramy wysyłane są w specjalnych drewnianych skrzynkach.
Rama dzięki swoim świetnym właściwościom przetrwa wiele lat jak najlepszy mebel w muzeum. Jest ona wodoodporna i pokryta 3 warstwami odpowiedniego lakieru. Producent zapewnia, że rama nie traci swoich właściwości jezdnych i jest dużo żywotniejsza od ram wyprodukowanych z metalu czy carbonu - nie podlega zmęczeniu, nie rdzewieje i nie pęka - dostajemy na to dożywotnią gwarancję. Jeśli coś się stanie z dowolną częścią ramy, jest ona wymieniana. Jeśli natomiast obchodzić będziemy się z nią należycie posłuży przez długie lata kolejnym pokoleniom.
Dzięki zastosowaniu takiego szlachetnego surowca jakim jest drewno i przemyślanej konstrukcji, rama ma tłumić drgania lepiej, w stosunku do wszystkich produktów dostępnych na rynku. Konstrukcja przechodzi także najbardziej surowe testy wytrzymałościowe. Rower występuje w wersji z przerzutką, która jak podaje producent ma zapewniać podjeżdżanie pod wszystko co można (czyżby testowano to u Grześka Golonki?).
Design ramy jest nowoczesny. Rama nie posiada rury podsiodłowej i wygląda nadzwyczaj płasko. Dzięki takiemu rozwiązaniu odczucia z jazdy przypominają charakterem softaila.
Jest to rozwiązanie, które nie tylko przyciągnie klientów uniwersalnością ale także wyglądem. Metalowe części jakie umieszczono w drewnianej konstrukcji wykonane są z tytanu. Oczywiście wszystkie dołączane elementy są dobierane pod kątem ergonomii użytkownika, aby ten mógł czerpać maksymalną satysfakcję z jazdy.
Warto także wspomnieć kilka słów o kołach. Dostępne są dwa modele - carbonowe z firmy Xentis oraz drewniane. Wykonano je przy pomocy laminowanego drewna pod wysokim ciśnieniem. Charakteryzują się świetnymi właściwościami amortyzacyjnymi i używane są między innymi w takich wyścigach jak Paris-Roubaix. Ciężko o lepszą rekomendację.
Pełna specyfikacja sprzętu i możliwe konfiguracje dostępne są na stronie producenta. Jak się zapewne domyślacie na taki sprzęt stać jedynie nielicznych. To prawda. Jest to jeden z najdroższych rowerów jakie przyszło nam widzieć. Cena z rekomendowanymi komponentami wynosi 12.900 euro, czyli na złotówki będzie to ponad 58 000 PLN. Zawsze jednak warto pomarzyć.
Zdjęcia: Christian Rokosch i www.waldmeister-bikes.de
komentarze