Nowe koła szosowe Ritchey WCS Apex
Nowością jest także użyta boczna warstwa hamowania, która pokryta specjalną siatką w połączeniu ze specjalną wersją niebieskich okładzin zapobiega przegrzewaniu się zwłaszcza w ekstremalnych sytuacjach. Taka kombinacja ma zapewnić według producenta bardzo dobre właściwości hamowania w każdej sytuacji pogodowej.
Koła zbudowano na bazie 46 mm aerodynamicznych i karbonowych obręczy, aluminiowych piast Ritchey WCS oraz stalowych szprych Sapim CX Ray Aero. Zaplot szprych w tylnym kole jest specyficzny - producent nazywa to „Trifecta” – z jednej strony zaplot na 2 krzyże, z drugiej zaś strony zaplot radialny. Według Ritcheya ma o zapewnić odpowiednie przenoszenie naprężenia i właściwy transfer energii, a dodatkowo obniżyć wagę kół przez użycie mniejszej ilości szpryc.
Tylna piasta jest także wyposażona w sześć mikro zapadek w bębenku, co ma zapewnić bardzo szybkie zazębianie się. Dostępna jest w wersji dla Sram/Shimano 9/10-biegowe i także dla kaset Campagnolo. Przeprojektowane także zaciski QR – nowe WCS mają pręty tytanowe, które obniżają wagę, a dodatkowo uchwyt jest bardziej wygodny i umożliwia łatwiejszy zacisk koła.
Koła są dostępne w zestawie ze specjalnymi niebieskimi okładzinami hamulcowymi oraz wysokiej jakości taśmą na obręcz. W przednim kole jest 20 szprych w zaplocie 1x, natomiast w tylnym 24 w zaplocie 2x. Sugerowana waga to odpowiednio 643 g i 894 g – razem 1537 g za zestaw szosowych kół aero pod dętkę.
Sugerowana cena detaliczna na rynek europejski to 1349 EUR.
komentarze