Ceepo Climax - Perfekcyjna maszyna dla Ironmana
Ta rama to spełnienie najskrytszych marzeń sennych każdego triathlonisty - jest szczupła, sztywna i kroi powietrze niczym brzytwa. Dokładnie taka jak być powinna. Inżynierowie wykonali kawał dobrej roboty.
W jej budowie nie sięgnięto po żadne kompromisy. Jeśli chodzi o materiały, parametry techniczne i geometrię, produkty Ceepo zawsze były przed konkurencją i tak jest i tym razem. To jednak nie wystarczało. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia.
Genialnym i jakże oczywistym pomysłem jest zabudowanie akumulatora z Shimano Di2. Od momentu wprowadzenia elektrycznych przerzutek przez Shimano, producenci w ten czy w inny sposób umieszczają tego klocka naczęściej w okolicach dolnej rury. Jeśli same przerzutki i manetki wyglądają zabójczo, to już akumulator niekoniecznie. W Ceepo widać projektanci pomyśleli o tym samym. Jeśli łączenie sztycy i seatstaya, zawsze w rowerach do triathlonu jest dość futurystyczne, co jest wymagane przez aerodynamikę, a samego materiału jest dość sporo, to czemu nie wykorzystać tego do ukrycia baterii?
Efekt widać na zdjęciu. Jest to pierwsza maszyna z Di2, która wzbudza zachwyt od początku do końca.
Niedawno rozmawiałem ze znajomym o sposobach ukrycia aku z Di2. Padło wówczas stwiedzenie że się nie da. Co się nie da jak się da...
Wszystkie przewody mają wewnętrzne prowadzenia... od początku do końca. Poza kawałkiem przewodu wchodzącym do przedniego hamulca i końcówkami dochodzącymi do przerzutek, konia z rzędem temu kto znjadzie cokolwiek co przypomina przewód poza tymi miejscami. Ta rama to absolutne dzieło sztuki.
Dane techniczne:
Rama - wysokomodułowy carbon 40T
Waga - 1700g
Widelec - carbon - 580g
Stery - 1 1/8
Sztyca - Zero offset
Przerzutki - Shimano Di2 / STD
Suport - Regular BB
Dostępne rozmiary - M/L
Pierwsze 200 sztuk dostępnych będzie jeszcze w tym roku. Na pozostałe trzeba będzie poczekać aż do kwietnia 2012. Zestawy jakie będą do kupienia będą zawierały frameset z widelcem, kierownicę oraz kompletny system Shimano Di2. Cena nie jest do końca znana. Z informacji jakie znaleźliśmy, wynika że rama z widelcem i kierownicą będzie kosztować w granicach 5800 USD.
Ludzie z żelaza, zbierajcie kasę...
komentarze