Rolf Prima Ralos6 i 9 - premiera pierwszych kół MTB

Koła swoją nazwę zawdzięczają antycznemu Bogu Single Tracków i oferowane będą w rozmiarach 26 i 29 cali. Zaraz, zaraz… jakiemu Bogu Singletracków??? Poniższy film wyjaśni sprawę.



Nowe koła korzystają z bezdętkowej technologii Stana i mają zmniejszoną ilość szprych - po 24 zarówno w przednim jak i tylnym kole, co jest dość charakterystyczne dla produktów tej marki. Podobnie jak pozostałe koła oferowane przez Rolf Prima, składane są ręcznie w Eugene w stanie Oregon.
Będąc firmą amerykańską, w dalszym ciągu dobierają sobie partnerów tylko z własnego podwórka - w przypadku obręczy współpracują z No Tubes, a jeśli chodzi o piasty ich wybór padł na White Industries, z którą to firmą działają od dłuższego już czasu. Jak powiedział Joel Wilson - główny inżynier Rolfa - współpraca ze Stanem sprawia, że nie musimy o tym myśleć. Zarówno Ralos6 jak i Ralos9, są budowane z wykorzystaniem systemu Stana i są przygotowane do pracy w systemach bezdętkowych. We wnętrzy obręczy zastosowano rozwiązania, dzięki którym odznaczać się będą świetnym stosunkiem wagi do sztywności.

ralos-prima-mtb

Z kolei korpusy piast wycięto CNC z bloków aluminiowych. Wykorzystują one opatentowane rozwiązanie Rolfa o nazwie, Differental Flange Diameter, który przekazuje moment obrotowy przez oba kołnierze piast, zwiększjąc tym samym liczbę szprych ciągnących. Dzięki temu możliwe było zmniejszenie liczby szprych, które w tych modelach ułożone są parami. Bębenek wykonany będzie ze stali z elektronicznie nanoszoną powłoką niklową i posiadać będzie 3 zapadkowy mechanizm, który umożliwiać będzie transfer siły kolarzom z dynamitem w nogach.

"Koła Ralos to było coś nad czym myśleliśmy przez kilka lat" - powiedział szef marketingu Brook Bauer. "Każdy może zrobić koła do MTB, ale jeśli mieliśmy to firmować nasza marką, musieliśmy być pewni że to będą zrobione dobrze".

Cena kół będzie wynosić 899 USD za komplet i dostępne będą pod koniec września. Oferowane będą z tradycyjnym mocowaniem na szybkozamykacz oraz opcjonalnie na oś 15 mm i gotowe do zastosowania systemów bezdętkowych.

Dane techniczne:

Model: Ralos9 lub Ralos6
Rozmiar: 29" & 26"
Zastosowanie: XC Mountain
Waga: Ralos9: 1635 g / Ralos6: 1540 g 
Szprychy: okrągłe cieniowane 24 przód/24 tył
Obręcz: aluminiowa 22mm wysokość, 25mm szerokość
Kompatybilne z systemem Stans NoTubes
Piasty: Tylko na hamulce tarczowe ze stalowym bębenkiem
Kompatybilność: Shimano/SRAM


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl