Intense Carbine - udany debiut w carbonie

Ten czas jak widać w końcu nadszedł i oto po 3 latach prób z carbonem, na świat wyszło ich najnowsze dziecko - Carbine. No cóż rynek wymusza swoje i chyba każda firma musi obecnie mieć w swojej ofercie ramę z produktu, którym w Polsce się pali w piecach a w cywilizowanym świecie tworzy bajeczne produkty (już niedługo, ale o tym innym razem).

carbine-raw

carbine-naked-frames-3 
Wypuszczenie carbonowej ramy nie znaczy oczywiście, że Intense całkowicie zrezygnował z aluminiowych ram. Nic z tych rzeczy. Ramy aluminiowe dalej będą produkowane.

Carbine to rama o skoku 140-152 mm przeznaczona do All Mountainu. Trzeba przyznać, że wygląda bardzo ciekawie. Podobnie jak w pozostałych swoich produktach Intese postawiło na sprawdzone w bojach zawieszenie VPP, a żeby wszystko chodziło jak należy, wszyskie punkty obrotu wyposażone są w punkty smarowania.

3 
Aby zmaksymalizować sztywność w dolnym wężle, suport w nowej ramie bazuje na standardzie BB92
bb92_composite

Główka oczywiście taperowana... 

tapered_head 

Podobnie jak w aluminiowym modelu Tracer, Carbine umożliwia ustawienie skoku w dwóch pozycjach 140 lub 152 mm. Jest to nieco mniej niż w Tracerze (145-160). Mniejszy skok oraz brak mocowania ISCG, spowoduje zapewne, że ramą zainteresują się przede wszystkim zwolennicy jazdy po górach, niekoniecznie zaś Ci, którzy lubią sprzęt pokatować.

carbine-raw-9 
Nie trzeba też będzie narzekać na tłumik. Intense jak widać nie uznaje kompromisów i ramę wyposażyło w damper FOX'a RP23 z powłokami Kashima. Nie jest to jednak standardowa konstrukcja jaką można kupić w sklepie, ale specjalna wersja stuningowana dla Intense.

dualtravellink 

carbine-naked-frames-4 
Ciekawą opcją jest ochraniacz dolnej rury. Jest on jednak zaprojektowany dość nietypowo, bo poza dolną rurą chroni także suport, zachodząc na niego w całej dolnej części.

flk-grd 
Nietypowo, aczkolwiek przemyślanie, rozwiązano też haki G1. Możliwe będzie stosowanie zarówno klasycznego szybkozamykacza, jak również 142x12 i rozwiązania Syntace X12.

carbine-red-11 
Na koniec waga. Według informacji producenta powinna ona ważyć w granicach 2,5 kg. Nie jest źle. Poczekajmy jeszcze jak będzie cena...


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl