Nowa Meta AM - ewolucja doskonałości

meta_am_600_01

Meta jest z nami od 2005 roku. Ten rower jak niewiele innych, odcisnął widoczne piętno na świecie MTB. Niedawno zaprezentowano jego nową wersję - AM. Uznana przez magazyn MBR (UK), jako jeden z 10 najlepszych rowerów dekady. Mety wygrywały takie imprezy jak Megavalanche, Mexiavalanche czy Enduro Series. Przede wszystkim Meta jest rowerem, gdzie fun ze zjazdów dopracowano do perfekcji. Nie jest łatwo zastąpić legendę, dlatego tez nowa Meta nie odbiega diametralnie od założeń swojej starszej siostry. Jest to raczej ewolucja niż rewolucja. Jazda w dół niezmiennie doskonała, teraz tez lepsza na podjazdach.

 

Ulepszenia względem starszej Mety:

- Nowa tylna piasta w standardzie 12mm x 142mm (poprawiona sztywność oraz łatwiejszy montaż tylnego kola).

- Główka o zmiennej średnicy.

- Ulepszona geometria (w skrócie rower jest dłuższy i niższy).

- Wysoka czułość.

- Obniżony środek ciężkości.

- Zaprojektowany pod napęd 2x10.

details_meta_am_600_03

CONTACT SYSTEM

Kiedy patrzysz na nowa Metę, pierwsze co przychodzi na myśl, to podobieństwo do Supreme DH - te same rozwiązania w konstrukcji zawieszenia, ale zaadoptowane do użycia  w All Mountain. Założenia Contact System to poprawa sztywności tylnego kola, obniżenie sił działających na ramę, obniżenie środka ciężkości, jak też obniżenie masy przy utrzymaniu niezawodności. Skok zawieszenia to 150 mm. Nowością jest ruchome mocowanie dampera, dzięki któremu siły działające na ramę zostały zdecydowanie zmniejszone. Cala konstrukcja zaprojektowana jest z myślą o napędzie 2x10 (aczkolwiek 3x9 działa bez zarzutu). Główny pivot jest ustawiony blisko dużej zębatki, dzięki czemu zawieszenie “nie kopie”.

details_meta_am_600_04

GEOMETRIA 

Dzięki doświadczeniu i wskazówkom Remy’ego Absalona, nowa Meta zachowała swoje cechy, jako rower szybki i zwinny na zjazdach. Natomiast zdecydowanie poprawiono jej “podjeżdżalność”. Przedni trójkąt został zupełnie przeprojektowany. Tylny natomiast został wydłużony, kąt główki zmienił się o 0.5*, obniżony został również suport. Nowa meta fabrycznie wyposażona jest w stery Angleset, które pozwalają na zmianą kąta główki ramy. Meta używa wielu rozwiązań zastosowanych tez w nowym Supreme DH, m. in sposób mocowania dampera.

details_meta_am_600_09

SPECYFIKACJA:

- Skok zawieszenia: 150mm // Damper 200mm x 57mm // .

- Glowka ramyo zmiennej średnicy (Cane Creek ZS44/ZS56 standard).

- 180mm Postmount standard mocowanie hamulca.

- 142mm x 12mm tylna piasta.

- 68/73mm wkład suportu standard // ISCG 05.

- Potrójnie cieniowana rama z AL 7005.

- Prowadzenie linek wewnątrz ramy.

details_meta_am_600_12

Nowa Meta dostępna będzie w trzech wariantach: 

META

META AM.3

META AM.2

META AM.1

RAMA

NEW META v2 150mm

NEW META v2 150mm

NEW META v2 150mm

DAMPER

Fox Float RL

Fox Float RP2

Fox Float RP2 Boost Valve

AMORTYZATOR

FOX 32 FLOAT RL 150mm 15QR

FOX 32 FLOAT RL 150mm 15QR Tapered

FOX 32 FLOAT RL FIT 150mm 15QR Tapered

STERY

Integrated w/sealed bearings

Integrated w/sealed bearings

Integrated w/sealed bearings

MOSTEK

Commençal VIP OS

Commençal VIP OS

Commençal VIP OS

KIEROWNICA

Commençal VIP 1.5" OS 740mm

Commençal VIP 1.5" OS 740mm

Commençal VIP 1.5" OS 740mm

CHWYTY

Commençal Lock-on

Commençal Lock-on

Commençal Lock-on

HAMULCE

Formula RX internal 180/180

Formula RX internal 180/180

Formula RX internal 180/180

MANETKI

NEW Sram Trigger X5 2x10

Sram Trigger X7 2x10

Sram Trigger X9 2x10

PRZEDNIA PRZERZUTKA

NEW Sram X7 direct mount 2x10

NEW Sram X7 direct mount 2x10

NEW Sram X9 direct mount 2x10

TYLNA PRZERZUTKA

Sram X7 10 speed

Sram X9 10speed

Sram X0 10 speed

SUPORT

Included w/crankset

Included w/crankset

Included w/crankset

PEDAŁY

NEW Sram S1000 PRESS FIT 39/26

NEW Sram S1000 PRESS 39/26

Sram S2210 CARBON 2x10 39/26

ŁAŃCUCH

Sram 10s PC-1030

Sram 10s PC-1030

Sram 10s PC-1030

KASETA

Sram PG-1030 11-36

Sram 10speed 11-36

Sram PG 1070 11-36

OBRĘCZE

Mavic XM119

Fulcrum Red Power XL

Fulcrum Red Power XL

PIASTY

Commençal disc 15QR front/142x12 rear

Fulcrum 15QR front, 142x12 rear

Fulcrum 15QR front, 142x12 rear

SZPRYCHY

Stainless black 64p 3x lacing

Fulcrum

Fulcrum

OPONY

Schwalbe Nobby Nic 2,25 front, Rocket Ron 2,25

Schwalbe Nobby Nic 2,25 front, Rocket Ron 2,25

Schwalbe Nobby Nic 2,25 front, Rocket Ron 2,25

SZTYCA

Commençal VIP 31,6mm

Commençal VIP 31,6mm

RockShox Reverb 31,6mm

SIODŁO

NEW Commençal Race

NEW SDG Circuit for Commençal

NEW SDG Circuit for Commençal

ROZMIARY

S,M,L,XL

S,M,L,XL

S,M,L

KOLORY 

Matt Black

Shiny White

Cyan Blue



Dystrybutorem marki Commencal w Polsce jest Horizonbikes.


komentarze

WiadomościWszystkie

  • Chiński wheelset

    Koła karbonowe są lżejsze niż aluminiowe i mogą być bardziej aerodynamiczne, co sprawi, że będziesz szybszy na rowerze w każdym terenie. Ponadto są...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl