Audi - Powrót do przyszłości

Po dość kontrowersyjnych modelach bazujących na drewnianych ramach Renovo, znany designer postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć futurystyczny model miejskiego roweru z czterema kółkami w logo.

audi_bike_01

O gustach się nie dyskutuje, więc nie będę się rozpisywał na temat modeli Audi Duo. Jednym się mogą podobać, innym nie. Mnie osobiście ramy Renovo pasują tylko w rowerach tej marki, ale to wyłącznie moja opinia. Już nawet mniej istotny jest fakt. że Renovo można mieć… taniej. 

audi_bike_02

Chyba nie tylko mnie te rowery nie do końca podeszły. Nowy model został stworzony jako studium projektowe w pracowni Yanko Design. Maszyna jest po prostu niesamowita. Nawiązuje trochę do pomysłów z firmy Strida, albo Sinclaira (to taki gość co w zeszłym wieku wymyślił komputer ZX Spectrum), jednak ten pomysł bije wszystkie inne na głowę, zarówno designem, materiałami jak i rozwiązaniami. Ten rower to Audi w każdym calu. 

audi_bike_03

Zaprojektował go Arash Karimi i jak widać, pozwolił się ponieść fantazji. Rama w zależności od preferencji użytkownika, może być wykonana w materiale kompozytowym lub z aluminium. Szczególnie ta druga opcja wygląda świetnie. W środku ukryto sporo elektroniki. Najważniejszy jej element to oczywiście silnik o mocy 550-750 W, zasilany z akumulatora, który pozwala cieszyć się jazdą przez około 20 km. Dużo i niedużo. Jeśli rower trafi na lenia, to mało. Przykładając się do pedałowania można dojechać dalej.

Akumulator umieszczono w górnej rurze (jeśli tak to można określić), a jego wymiana jest wręcz banalnie prosta. W ramie zabudowano także tylne oświetlenie - jedno ze świateł umieszczono z tyłu w ramieniu ramy, drugie w siodle, które daje się przesuwać w kierunku przód-tył oraz góra-dół. Koła zamocowane są do jednostronnych widelców - z przodu widelec jest umieszczony po prawej stronie, z tyłu po lewej. Zaletą jednostronnych widelców jest łatwy montaż i demontaż kół. Na renderingach widać tarcze hamulcowe, ale konia z rzędem temu kto znajdzie zaciski. Projektant widać nie do końca zajął się technicznymi szczegółami.

audi_bike_06

Za napęd odpowiada pasek zębaty, wykonany z kevlaru. Odpada więc konieczność jego smarowania. Do rozwiązania pozostało dość sporo problemów - gdzie jest silnik, co z hamulcami no i najbardziej oczywisty - kwestia pozycji na rowerze. Ta którą proponuje projektant raczej do wygodnych należeć nie będzie. Można też liczyć się z efektowym supermenem przez kierownicę. Pozostaje mieć nadzieję, że uda się rozwiązać wszystkie kwestie i maszyna znajdzie uznanie w oczach właścicieli koncernu i wejdzie do produkcji...

audi_bike_07

Źródło: yankodesign 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl