Principia 2011

A wśród nich możemy znaleźć nowy model karbonowego widelca o nazwie FLOW, który jak sami określają jest najbardziej zaawansowanym widelcem na rynku. Znaleziono w nim złoty środek pomiędzy wagą, sztywnością poziomą i komfortem w odniesieniu do pionowych wstrząsów z jakimi będzie się musiał borykać na szosie. Projektowanie go zajęło firmie kilkaset godzin, by móc go zaprezentować.



TECHNOLOGIA
• Full Monocoque Carbon.
• Nowy proces nakładania warstw włókna węglowego oparty na zaawansowanych obliczeniach komputerowych uwzględniających zmęczenie materiału.
• Owalizowana sterówka o zmiennej średnicy od 1 1/2 cala do 1 1/8
• Weższe ostrza widelca oferują większą pionową podatność oraz lepsze pochanianie wstrząsów, czyli krotko większy komfort.
• Zachowana została sztywność boczna
• Waga - 320 gramów sprawia, że jest to najlżeszy widelec wykonany przez Principie.

Tyle o widelcu. Pora omówić wybrane modele rowerków. Zaczynamy jednak od opisu technologii jakimi posługuje się Principia

ELIPSE PROJECT - najnowsza generacja eliptycznych suportów i głowek w wykonaniu duńczyków. Zwiększona średnica daje sztywność i wytrzymałość bez konieczności zwiększania wagi.

CARBON FRIENDLY SEAT TUBE - chyba więszkość z nas używa karbonowych sztyc i jak wiemy lekkie egzemplarze są dość delikatne. Problemy mogą być większe jeśli je nieprawidłowo zamocujemy. W tej technologii zadbano, aby siły wywierane na sztycę były równomiernie rozprowadzane na większej jej powierzchni. Zwiększa to bezpieczeństwo zarówno zawodnika jak i sztycy.

D2S - Tradycyjne projekty ram zakładają że w rowerach o różnych rozmiarach znajdują się takie same rury o takich samych grubościach ścianek. Jeśli w przypadku dużych ram jest to uzasadnione, to mniejsze rozmiary już powinny być lżejsze i to nie tylko z racji długości poszczególnych rurek. DESIGN 2 SIZE jest technologię która optymalizuje specyfikację rur do wielkości ramy, zapewniają optymalną charakterystykę jazdy dla wszystkich rozmiarów.

TIW2 - to technologia która pozwala jednej rurze wejść w inną, w przeciwieństwie do przyłożonych do siebie rur. Pozwala ona na mniejsze tolerancje, dobre spawy i niską wagę. Szczególnie to jest ważne przy połączeniu główki z górną rurą, oraz rury podsiodłowej z mufą suportową.

PDP - unikalny proces redukcji wagi, polegający na zdjęciu nadmiarowego materiału po tym, jak rama została już zespawana, bez wpływu na sztywność i wytrzymałość ramy

ISP - Wyobraź sobie wymienny hak przerzutki, który zapewnia precyzję zmiany biegów jak z hakiem zintegrowanym. INTEGRATED SHIFTING PRECISION - to technologia produkcji haków zapewniających sztywność i precyzję. Ten rodzaj haków występuje we wszystkich rowerach Principia.

PMA - czyli PRINCIPIA MAGNUM ALUMINIUM - nowy sposób obróbki termicznej ramy. Po spawaniu rama przechodzi przez zaawansowany wieloetapowy proces obróbki cieplnej by nadać jej maksymalną sztywność i wytrzymałość

XC - to geometria ram do rowerów górskich, która pozwala przenieść całą Twoją energię na podjazdach bez kompromisów wobec sztywności i stabilności oraz kontrolować rower na technicznych zjazdach.

WPC - WEAVED PRINCIPIA CARBON - to technologia łącząca najwyższej jakości włókno węglowe z nowoopracowaną techniką łączenia warstw. Technologia ta pozwala na maksymalną kontrolę kierunku włókien przy zachowaniu dbałości o takie kluczowe właściwości jak sztywność, wytrzymałość i komfort. Principia używa włokien Mitsubishi o odporności na rozciąganie z zakresu od 12 - 40 ton na cm kwadratowy.

SX - GEOMETRIA SX dostosowuje nachylenie górnej rury do poszczególnych wielkości dodając nachylenie do mniejszych rozmiarów ramy i zmniejszając nachylenie przy większych rozmiarach ramy. Oznacza to, że wysocy zawodnicy nie muszą używać długich sztyc, które są strukturalnie słabe.

IPS - INTEGRAL POST SYSTEM sprawia, że zakładka pomiędzy rurą podsiodłową a sztycą staje się zbędna. Pozwala to na usunięcie nadmiaru materiału oraz osiągnięcia jeszcze lepszej sztywności w relacji do masy.

A teraz już czas na prezentację sprzętu

MAC B

 

Choć to nie najbardziej wypasiony model postanowiłem zacząć od niego. Dlaczego? Bo pomimo że jest to rower aluminiowy jest nafaszerowany technologiami jak rzadko. Zastosowano w nim szereg rozwiązań jakie możemy spotkać też w wyższych modelach firmy, ale jest w nim coś, co sprawia że nie da się przejść obojętnie obok.

Technologie: ELIPSEPROJECT, CARBON FRIENDLY SEAT TUBE, D2S, TIW2, PDP, ISP, PMA, XC

MSL C40T
 
 
 
 
Technologie: ELIPSEPROJECT, CARBON FRIENDLY SEAT TUBE, D2S, WPC, ISP, XC


MXC LADY

Nie zapomniano też o Paniach...

 

Technologie: ELIPSEPROJECT, CARBON FRIENDLY SEAT TUBE, D2S, ISP, XC

 

SZOSA


R.E.X.

 

Technologie: FLOW, PMA, ELIPSEPROJECT, CARBON FRIENDLY SEAT TUBE, D2S, SX, TIW2, PDP


REVOLUTION INTEGRAL C40T



Technologie: ELIPSEPROJECT, CARBON FRIENDLY SEAT TUBE, IPS, XC,

Zaprezentowany sprzęt to tylko wierzchołek gory lodowej. Po więcej informacji o pozostałych modelach zapraszamy na stronę producenta.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl