Pon reorganizuje europejską produkcję Santa Cruz i Cervélo i zamyka fabrykę
Ze względu na efektywność, Pon zdecydował się przenieść europejską produkcję Santa Cruz i Cervélo do istniejącego zakładu Pon Bike w Emstek w Niemczech. Produkcja w Moguncji zostanie wstrzymana od kwietnia 2025 roku.
Ogłoszenie reorganizacji przez Pon Bike Performance GmbH następuje w znaczącym momencie. Pon Bike jest drugą dużą firmą w ciągu tygodnia, która ogłasza racjonalizację produkcji i połączenie zakładów. W zeszłym tygodniu opublikowano informację, że ZEG chce zamknąć wieloletnią fabrykę Flyer w Szwajcarii i przenieść produkcję do lokalizacji Kettler Alu-Rad w Sankt Ingbert w Niemczech.
Sytuacja nie unormowała się
Rok 2024 był bardzo trudny dla branży, a w szczególności rynek e-MTB zmagał się z powolnym popytem w całej Europie. Pomimo wielu doniesień, że wiodące firmy w branży zdołały zredukować swoje nadmierne zapasy, sytuacja nie uległa normalizacji. Presja na kapitał obrotowy jest nadal wysoka i wymaga od firm reorganizacji działalności.
Takie obrazki to już niestety przeszłość
Dystrybucja Santa Cruz i Cervélo w Europie
Zaledwie dwa lata temu firma Pon Bike Performance GmbH otworzyła zupełnie nowy zakład produkcyjny w Moguncji. Lokalizacja została otwarta już w 2020 roku jako europejska siedziba dwóch marek premium Santa Cruz i Cervélo. Dla obu marek, a także innych modeli z działu rowerów Pon i rowerów biegowych, budowane są rowery przeznaczone do dystrybucji na rynku europejskim. Operacja rozpoczęła się latem 2022 roku i w pierwszym roku wyprodukowano około 3500 rowerów. Celem było zwiększenie produkcji do 30 000 rowerów rocznie i powiększenie zespołu do prawie 100 pracowników. Oczywiste jest, że zakład w Moguncji nigdy nie osiągnął tych wymaganych liczb. Wydajność czy wielkość
Na pytanie, dlaczego fabryka w Moguncji została zamknięta zaledwie dwa lata po otwarciu, Pon Bike Performance GmbH odpowiedział: „Zdecydowaliśmy, że konsolidacja montażu Cervélo i Santa Cruz w naszym zakładzie w Emstek jest optymalnym rozwiązaniem dla wydajności i skalowalności, biorąc pod uwagę oczekiwany rozwój rynku w Europie”.
Moguncja nadal pozostaje miejscem sprzedaży i marketingu. Nie jest jasne, czy oznacza to, że fabryka w Moguncji była zbyt mała, aby zaspokoić oczekiwany popyt rynkowy, czy też ze względu na wielkość produkcji obie marki mogą być efektywnie wytwarzane tylko w pełnoprawnej fabryce, takiej jak w Emstek, gdzie produkowana jest cała gama marek Pon Bike.
Zaprzestanie produkcji w Moguncji dotknie około 80 pracowników.
komentarze