Pon reorganizuje europejską produkcję Santa Cruz i Cervélo i zamyka fabrykę

Ze względu na efektywność, Pon zdecydował się przenieść europejską produkcję Santa Cruz i Cervélo do istniejącego zakładu Pon Bike w Emstek w Niemczech. Produkcja w Moguncji zostanie wstrzymana od kwietnia 2025 roku.

Ogłoszenie reorganizacji przez Pon Bike Performance GmbH następuje w znaczącym momencie. Pon Bike jest drugą dużą firmą w ciągu tygodnia, która ogłasza racjonalizację produkcji i połączenie zakładów. W zeszłym tygodniu opublikowano informację, że ZEG chce zamknąć wieloletnią fabrykę Flyer w Szwajcarii i przenieść produkcję do lokalizacji Kettler Alu-Rad w Sankt Ingbert w Niemczech. 

Sytuacja nie unormowała się 

Rok 2024 był bardzo trudny dla branży, a w szczególności rynek e-MTB zmagał się z powolnym popytem w całej Europie. Pomimo wielu doniesień, że wiodące firmy w branży zdołały zredukować swoje nadmierne zapasy, sytuacja nie uległa normalizacji. Presja na kapitał obrotowy jest nadal wysoka i wymaga od firm reorganizacji działalności.

Takie obrazki to już niestety przeszłość

Dystrybucja Santa Cruz i Cervélo w Europie

Zaledwie dwa lata temu firma Pon Bike Performance GmbH otworzyła zupełnie nowy zakład produkcyjny w Moguncji. Lokalizacja została otwarta już w 2020 roku jako europejska siedziba dwóch marek premium Santa Cruz i Cervélo. Dla obu marek, a także innych modeli z działu rowerów Pon i rowerów biegowych, budowane są rowery przeznaczone do dystrybucji na rynku europejskim. Operacja rozpoczęła się latem 2022 roku i w pierwszym roku wyprodukowano około 3500 rowerów. Celem było zwiększenie produkcji do 30 000 rowerów rocznie i powiększenie zespołu do prawie 100 pracowników. Oczywiste jest, że zakład w Moguncji nigdy nie osiągnął tych wymaganych liczb. Wydajność czy wielkość 

Na pytanie, dlaczego fabryka w Moguncji została zamknięta zaledwie dwa lata po otwarciu, Pon Bike Performance GmbH odpowiedział: „Zdecydowaliśmy, że konsolidacja montażu Cervélo i Santa Cruz w naszym zakładzie w Emstek jest optymalnym rozwiązaniem dla wydajności i skalowalności, biorąc pod uwagę oczekiwany rozwój rynku w Europie”.

Moguncja nadal pozostaje miejscem sprzedaży i marketingu. Nie jest jasne, czy oznacza to, że fabryka w Moguncji była zbyt mała, aby zaspokoić oczekiwany popyt rynkowy, czy też ze względu na wielkość produkcji obie marki mogą być efektywnie wytwarzane tylko w pełnoprawnej fabryce, takiej jak w Emstek, gdzie produkowana jest cała gama marek Pon Bike.

Zaprzestanie produkcji w Moguncji dotknie około 80 pracowników.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl