​Sowiogórski Tour po raz piąty

W piątek 16 sierpnia w Ostroszowicach rozpocznie się piąta edycja etapówki Sowiogórski Tour. Rozgrywany od 2020 roku wyścig stanowi dla zawodniczek i zawodników najlepsze przygotowanie do rozgrywanych zaledwie tydzień później Górskich Szosowych Mistrzostw Polski. 

Aspekty szkoleniowe to oczywiście nie jedyny powód, dla którego „Sowiogórski” przyciąga szczególnie młodszych szosowców. Dla tych, którzy szukają klubów to okazja pokazania się na naprawdę trudnych, wszechstronnie sprawdzających zawodnika trasach. Dla wszystkich zawodników – możliwość rywalizacji w wyścigu etapowym. A tych w Polsce dla niższych kategorii rozgrywa się ostatnio coraz mniej, ponieważ organizatorzy mają duże trudności w znalezieniu finansowania. 

Tym bardziej cieszy, że Sowiogórski Tour wciąż nie znika z kalendarza wyścigów kolarskich. Jak podkreśla jego dyrektor Mariusz Mazur, jest w dużej mierze zasługą władz samorządowych, a także wspierających organizację imprezy firm, instytucji i zaangażowanych w kolarstwo osób prywatnych. Piątą edycję patronatem honorowym objął Marek Chmielewski, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, w poprzednich latach pełniący funkcję wójta gminy Dzierżoniów.   

Trzy etapy 

W wyścigu wystartują zawodniczki i zawodnicy niemal wszystkich kategorii wiekowych, a także amatorzy i dzieci do 10. roku życia. To z założenia ma być wydarzenie dla każdego pasjonata dwóch kółek. Szczególnie dla najmłodszych start w oprawie prawdziwego wyścigu, z bannerami, metą, sędziami i kibicami będzie zapewne ogromnym przeżyciem.  

Dla kategorii od młodzika do elity kobiet oraz dla amatorów przewidziane są trzy etapy – dwa ze startu wspólnego i kryterium uliczne, które rozegrane zostanie w niedziele w Dzierżoniowie. Dzieci i żacy ścigać się będą w sobotę w Ostroszowicach i w niedzielę w Dzierżoniowie. 

Runda pierwszego etapu ze startem i metą w Ostroszowicach, obok niezwykle gościnnej dla kolarzy Wyspy Koni liczy 8,7 km i prowadzi przez miejscowości: Ostroszowice, Kietlice, Myśliszów do finałowej kreski w Ostroszowicach. Sobotnia pętla się nie zmieni, z tym jednak wyjątkiem, że peleton pojedzie w drugą stronę, a więc z Ostroszowic ruszy do Myśliszowa i dalej przez Kietlice wróci na Ostroszowic. 

Na tych etapach nie będzie wprawdzie długich i stromych podjazdów, ale nawet te z pozoru niegroźne „hopki” solidnie dają w kość, pokonywane w wyścigowym tempie. Jak pokazały poprzednie edycje, w których peleton rwał się po drugiej-trzeciej rundzie, żeby tu wygrać, trzeba dużej siły i wytrzymałości oraz determinacji do walki do ostatniego tchu. Jedynie nielicznym udawało się wjechać na metę po solowej akcji. Sprinterskie wręcz pojedynki o zwycięstwo rozgrywane był najczęściej z niewielkiej grupki najbardziej wytrwałych i najlepiej przygotowanych uciekinierów.   

W niedzielę na ulicach Dzierżoniowa na liczącej 1,5 km rundzie rozegrane zostanie kryterium uliczne, wymagające nie tylko niezłego przygotowania kondycyjnego, bo nie ma tu czasu na wytchnienie, ale także umiejętności technicznych. Niewłaściwy tor jazdy w zakręcie może zaprzepaścić szanse na dobry wynik, a nawet podium. 

Dla kogo piąta edycja?

Triumfatorkami i triumfatorami wyścigu w poprzednim roku zostali: Jan Mróz (SMS Świdnica) w kategorii junior młodszy, Adam Bronakowski (WMKS Olsztyn / US Biassono) w kategorii junior, Nadia Hartman (CZKKS Kolejarz – Jura Częstochowa) w kategorii juniorka młodsza, Alicja Matuła (Warszawski Klub Kolarski) w kategorii juniorka, Adam Drozdowski (MKS Polkowice) w kategorii młodzik, Barbara Tomczak (GLKS w Jaworzynie Śląskiej / Invest Park) w kategorii młodziczka, Monika Brzeźna (MAT ATOM Deweloper Wrocław) w kategorii elita kobiet. 

Wśród amatorów natomiast: Kacper Jabłoński (Strefasportu.pl MW Invest Team) w kategorii amator M20-M30, Onderj Zelený (niezrzeszony) w kategorii M40, Dariusz Popiel (Rawex Energy Saving) w kategorii M50, Janusz Kuhnel (Rawex Energy Saving) w kategorii M60 i Agata Madej (Quest Road) w kategorii kobiety open. 

Na starcie w tym roku zobaczymy zarówno zawodniczki jedynej polskiej kobiecej grupy zawodowej MAT ATOM Deweloper Wrocław, z Monika Brzeźną, jak i TKK Pacific – Nestlé Fitness Cycling Team, z olimpijką z Paryża Patrycją Lorkowską. Będzie także Jan Mróz, już w kategorii junior czy Adam Drozdowski, pierwszoroczny junior młodszy. 

Warto także dodać, że w tej etapówce w poprzednich latach ścigały się m.in. tegoroczne olimpijki: Daria Pikulik, Marta Lach, Agnieszka Skalniak-Sójka czy Patrycja Lorkowska. 

Starty poszczególnych kategorii

ETAP I | RR | OSTROSZOWICE-OSTROSZOWICE (WYSPA KONI) 

Ostroszowice-Kietlice-Myśliszów-Ostroszowice  

junior młodszy 6x8,7 km | 52,2 km | start o godz. 12.00

junior 8x8,7 km | 69,6 km | start o godz. 13.30

juniorka 5x8,7 km | 43,5 km | start o godz. 15.15

elita kobiet 8x8,7 km | 69,6 km | start o godz. 15.15

młodzik, juniorka młodsza, młodziczka 3x8,7 km | 26,1 km | start o godz. 15.18

amator 3-4x8,7 km | 26,1-34,8 km | start o godz. 17.00

ETAP II | RR | OSTROSZOWICE-OSTROSZOWICE (WYSPA KONI) 

Ostroszowice-Myśliszów-Kietlice-Ostroszowice   

junior młodszy 8x8,7 km | 69,6 km | start o godz. 09.00

żak 1x8,7 km | 8,7 km | start o godz. 09.01

junior 12x8,7 km | 104,4 km | start o godz. 11.15

dzieci do 10 rż 100-200 m | strat o godz. 11.17

juniorka 7x8,7 km | 60,9 km | start o godz. 14.45

elita kobiet 12x8,7 km | 104,4 km | start o godz. 14.45

młodzik, juniorka młodsza, młodziczka 2-5x8,7 km | 17,4-43,5 km | start o godz. 14.48

amator 4-5x8,7 km | 34,8-43,5 km | start o godz. 17.30

ETAP III | RR | WYŚCIG ULICZNY DZIERŻONIÓW-DZIERŻONIÓW (KINO ZBYSZEK) 

junior 30x1,5 km | 45 km | start o godz. 10.00

juniorka 15x1,5 km | 22,5 km | start o godz. 11.15

elita kobiet 30x1,5 km | 45 km | start o godz. 11.15

amator 15x1,5 km | 22,5 km | start o godz. 12.30

junior młodszy 20x1,5 km | 30 km | start o godz. 13.45

juniorka młodsza, młodzik, młodziczka 10x1,5 km | 15 km | start o godz. 14.30

żak 3x1,5 km | 4,5 km | start o godz. 15.00

dzieci do 10. rż 100-300 m | start o godz. 15.15

Foto: Dariusz Krzywański


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


Powiązane galerie

komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl