Fox Racing Shox 2012 - nadchodzą duże zmiany
Najważniejszymi zmianami są utworzenie nowej serii 34 - amortyzatorów dla 29-erów oraz użycie tytanu w koronach i rurach sterowych, ale po kolei.
Nowy amortyzator będzie posiadał 34 mm górne golenie i oferował 140mm skoku. Wzmocniono także golenie dolne, które wyposażono w ogromną podkowę, co powinno skutecznie zredukować naprężenia powstające na dłuższym dystansie pomiędzy osią a koroną. Dostępne będą wersje Float i Talas (140 / 110) w grupach Factory i Evolution, jako produkty przeznaczone na rynek OEM oraz grupa Factory, dostępna jako produkt do sprzedaży. Amortyzatory będą posiadać rurę sterową o zmiennej średnicy oraz 15 mm sztywną oś. Dostępne w sprzedaży od lipca.
A jeśli już o nowych grupach mowa, to Fox postanowił uporządkować swoje produkty umieszczając je w trzech poniższych:
Factory - zawierająca produkty najlepsze z najlepszych, zawierające najnopwsze technologie
Performance - wysokiej klasy produkty zawierające cartridge Fit w większości modeli
Evolution - najniższa grupa, najczęściej z otwartą kąpielą olejową
Kashima
Produkty z tą powłoką w połowie tego lata powinny zacząć trafiać do producentów rowerów. Ponadto do tej pory powłoki te były wykonywane w Japonii a następnie półprodukty transportowano do Stanów, gdzie były montowane w całość. Z przyczyn logistycznych, zadecydowano że powłoki te będą wykonywane w USA. Nowa powłoka na 2012 rok, będzie mieć nieco ciemniejszy odcień i jeśli wierzyć zapewnieniom, będzie jeszcze gładsza. Z odpornością na zarysowania nie było problemu już od tej wersji powłoki i to się nie zmieni.
Tytan
Najciekawszą zmianą jest użycie tytanu w budowie koron i rur sterowych. Spokojnie, nie we wszystkich modelach. Prototyp tego rozwiązania można było zobaczyć podczas targów Interbike w modelu Float Ti. Teraz można już powiedzieć że wchodzi do produkcji. Tytanowe elementy będą oferowane w modelach Fit RLC 800/100 z 9mm mm szybkozamykaczem, które będą ważyły 1320g oraz Fit Terralogic 120mm ze sztywną osią 15mm, przy którym wskazówka wagi powinna zatrzymać się na 1570g. Dlaczego tytan? Jak wyjaśnia przedstawiciel producenta, carbon jest trochę sztywniejszy, ale z tytanu można zrobić elementy lżejsze oferujące większą elastyczność i lepsze tłumienie drgań wysokiej częstotliwości, ponadto oferują porównywalną sztywność do aluminiowych używanych w serii 32. Amortyzator w komplecie będzie dostarczany z kapslem i ekspanderem pokrywanymi powłokami Kashima - w tytanowych rurach nie używamy gwiazdek.
Produkt będzie oferowany tylko w wersji z rurą sterową o zmiennej średnicy.
komentarze