Elektroniczny SRAM Force AXS drugiej generacji czerpie z modelu Rival i udoskonala przednią przerzutkę.

Nowa grupa SRAM Force eTap AXS to unowocześnione klamkomanetki , korby i przednia przerzutka, a także nowa, błyszcząca grafika.

Nastąpiła zmiana w nazewnictwie, SRAM usunął eTap z nazwy zestawu - od tej pory jest to po prostu SRAM Force AXS.

SRAM wprowadził minimalne lub żadne zmiany w wielu innych komponentach drugiej generacji swojego 12-biegowego elektronicznego zestawu do rowerów szosowych.

Wprowadzony  Force eTap AXS 12-biegowy w 2019 roku, powiela teraz wiele cech bezprzewodowego 12-biegowego zestawu grupowego Red, ale w bardziej przystępnej cenie.

W kwietniu 2021 roku ukazał się Rival eTap AXS. Można powiedzieć, że Rival zajął  mejsce zajmowane wcześniej przez Force, z wieloma rozwiązaniami promującymi Rival eTap AXS jako opcję elektronicznego zestawu grupowego w  rowerach średniej klasy.

Poniżej przedstawimy wszystkie komponenty 12-biegowej grupy Force AXS drugiej generacji, ich wagę i ceny.

6 kluczowych rzeczy, które musisz wiedzieć o nowym SRAM Force AXS 

  • Pełna gama różnych konfiguracji podzespołów, aby dopasować do różnych stylów jazdy: dwubiegowe, jednobiegowe, dwubiegowe Wide, jednobiegowe Wide i XPLR 
  • Przeprojektowane przerzutki są bardziej kompaktowe, ale tracą regulację punktu zadziałania hamulca i kompatybilność z przewodowym Blipsem 
  • Standardowy łańcuch i miernik mocy są, podobnie jak w modelu Red, jednoczęściowe, montowane bezpośrednio, bez oddzielnego pałąka 
  • Zmieniona geometria przedniej przerzutki zapewnia szybszą zmianę biegów 
  • Nadal kompatybilny z komponentami wszystkich innych grup szosowych i MTB z obsługą AXS 
  • Nowa, błyszcząca grafika

Zestaw komponentów SRAM Force AXS

Poza nową grafiką, największą zmianą widoczną w zestawie SRAM Force AXS jest nowa gama standardowych jedno i dwubiegowych korb oraz mierników mocy.

Wyglądem (i funkcjonalnością) przypominają one teraz znacznie bardziej zestawy z poziomu Red, tylko bez błyszczących elementów.

Korby  przeszły z użycia oddzielnych tarcz przykręconych do pająka korby, do jednoczęściowychzestawów zębatek, takich jak te używane przez SRAM Red. Używają one interfejsu bezpośredniego montażu SRAM do połączenia z korbami.

SRAM twierdzi, że zwiększa to sztywność, a także sprawia, że jednostka jest lżejsza i bardziej wytrzymała. W przypadku opcji z dwoma pierścieniami oznacza to, że musisz wymienić oba blaty jako całość bez możliwosci kupna pojedynczej tarczy

W całym zakresie konfiguracji dostępne są opcje miernika mocy. Podobnie jak w przypadku Red, dwustronny miernik mocy jest zintegrowany ztarczmi w przypadku opcji Non-Wide. Oznacza to, że jeśli musisz wymienić tarcze korby z miernikiem mocy, musisz również wymienić sam miernik mocy.

Podobnie jak w przypadku miernika mocy Red, SRAM oferuje 50-procentową wymianę na nowy miernik mocy o tych samych parametrach.

Istnieje również możliwość zakupu lewego ramienia korby, jednostronnego miernika mocy, który jest odpowiednikiem miernika mocy Rival AXS, ale z ramieniem wykonanym z włókna węglowego i pasującym do reszty zestawu Force AXS.

Oprócz miernika mocy z podwójną tarczą, który mierzy osobno moc z lewej i prawej strony, wszystkie inne mierniki mocy SRAMa na poziomie Force są jednostronne, mierzące tylko moc z lewej strony.

SRAM Force AXS dwurzędowy /miernik mocy

Standardowy napęd posiada ramiona korby z włókna węglowego. Standardowy dwubiegowy SRAM Force AXS ma ramiona korby z włókna węglowego w nowym, błyszczącym designie i działa na wsporniku dolnym DUB. Dostępny jest w opcjach 50/37t, 48/35t i 46/33t i można go rozbudować o miernik mocy. Długość korby wynosi od 165mm do 177,5mm.

Korbowód można kupić z zamontowanym dwustronnym miernikiem mocy lub jako osobny dodatek do nieoprzyrządowanej korby. Oba mają deklarowaną dokładność +/- 1,5 procenta.

Cena miernika mocy (bez BB): £772 / $800 / €856

Cena bez miernika mocy (bez BB): 295 GBP / 275 USD / 330 EUR 

Dwubiegowa korba  SRAM Force AXS Wide / miernik mocy

W przypadku korby Wide niewiele się zmieniło. Opcja Wide nie zmieniła się w stosunku do Force Wide poprzedniej generacji, poza grafiką. Tak jak poprzednio, przesuwa linię łańcucha o 2,5 mm na zewnątrz od standardowego łańcucha, aby zapewnić większy prześwit opon i oferuje kombinację zębatek 43/30t skierowaną do kolarzy gravelowych.

Napęd SRAM Force AXS Wide wykorzystuje oddzielny pająk korby i tarcze, zamiast zintegrowanej jednostki standardowej podwójnej korby. Istnieje opcja jednostronnego miernika mocy, która według SRAM dodaje mniej niż 40g dodatkowej wagi.

Cena miernika mocy (bez BB): 565 funtów / 585 dolarów / 632 euro 

Cena bez miernika mocy (bez BB): 295 GBP / 275 USD / 330 EUR 

SRAM Force 1 AXS - korby jednorzędowe / miernik mocy

Zestaw korbowy 1x jest dostępny z miernikiem mocy lub bez niego. Podobnie jak opcja z podwójnym łańcuchem, zestaw łańcuchowy (o standardowym rozstawie) Force 1 AXS jest dostępny z miernikiem mocy lub bez niego i wykorzystuje bezpośredni montaż na tarczę korby.

Dostępny jest z tarczami 38t, 40t, 42t, 44t, 46t, 48t lub 50t. Opcje 48t i 50t mają profil aero. W przeciwieństwie do miernika mocy z dwoma tarczami, wersja jednobiegowa mierzy tylko moc z lewej strony.

Cena miernika mocy (bez BB): £565 / $585 / €632 Cena bez miernika mocy (bez BB): 295 GBP / 275 USD / 330 EUR SRAM Force 1

AXS Wide - jednorzędowy/ miernik mocy

Ten zestaw przesuwa linię łańcucha w prawo. SRAM Wreszcie, łańcuch SRAM Force 1 AXS Wide, podobnie jak opcja z podwójnym łańcuchem, przesuwa linię łańcucha w prawo. Jest kompatybilny z rozstawem osi tylnych 135mm, 142mm lub Boost oraz z dolnymi suportami szosowymi lub MTB. Opcja miernika mocy jest jednostronna i mierzy moc tylko z lewej strony. Dostępne rozmiary tarcz to 38t, 40t, 42t, 44t i 46t.

Cena miernika mocy (bez BB): £565 / $585 / €632 

Cena bez miernika mocy (bez BB): 295 GBP / 275 USD / 330 EUR


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl