Od jakiegoś czasu po sieci krążyły przecieki z mniej lub bardziej udanymi zdjęciami prototypu karbonowej konstrukcji Gianta. Trzeba było tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać. No i doczekaliśmy się. Panie i Panowie, oto nowy człownek rodziny Gianta - XTC 29-er wykonany z włókna węglowego. XTC na 26-cio calowych kołach zawsze był świetnym ścigantem. Jeśli macie wątpliwości spytajcie Remika, on też lubił tą ramę. Czy nowy model spełni pokładane w nim nadzieje i powtórzy sukces mniejszego modelu - zobaczymy.
Opracowany przy współpracy z teamowym riderem Gianta Carlem Deckerem, XTC Composite 29er jest hardtailem wyposażonym w szereg innowacyjnych technologii, które odróżniają go od konkurencji. Nowy model wykazuje pewne nowatorskie myślenie w dążeniu do produkcji lekkiego, wyścigowego hardtaila 29-er.
Kevin Dana - Giant Global Off-Road Category Manager powiedział: "Zawodnicy przekazali nam, że chcieliby lekkiego 29-era. Dzięki naszemu doświadczeniu i możliwościom w inżynierii kompozytowej, stworzyliśmy kilka unikalnych rozwiązań, które najlepiej spełniają te wymagania"
Masywna dolna rura przedniego trójkąta Megadrive ujawnia jedną z najbardziej charakterystycznych cech ramy: projektowanie asymetryczne. Rura posiada offset w celu maksymalizacji sztywności, zwłaszcza w okolicach suportu i wykorzystuje technologię PowerCore, zapewniającą maksymalną efektywność pedałowania. Suport Press-fit minimalizuje wagę, a z kolei bardzo szerokie widełki, które również są asymetryczne, zapewniają optymalne przenoszenie siły i duży prześwit tylnej opony.
XTC Composite 29-er zawiera również stożkową rurę sterową 1,5 - 1 1/8 cala, która wpływa na sztywność przedniej części, zapewniając pewne sterowanie. Wszystkie te cechy tworzą obraz ramy, która jest wystarczająco lekka i sztywna, ale również posiada właściwości, które czynią ją idealną do technicznych tras XC i długodystansowych maratonów.
"Poszedłem do Giant z pewnymi sprawami, które chciałem poprawić, a które są słabościami 29-erów" powiedział Decker, który wygrał w ubiegłym roku Mistrzostwa Świata All-Mountain w Downieville na Anthemie 29-er. Chciałem precyzyjnego sterowania, sztywności w okolicach suportu i przyspieszenia. Poprosiłem o lepszy rower wyścigowy, a Giant to zrobił".
Giant wypuści 2 modele - XTC Composite 29er 0 i XTC Composite 29er 1. W pierwszej kolejności maszyny dotrą na rynek amerykański. Kiedy u nas? pewnie już niedługo...
Konfiguracja XtC 29-er - 0
RAMA
Rozmiary
S, M, L, XL
Kolory
Composite/Blue
Rama
Giant Composite Technology
Amortyzator
Fox F29 FIT RLC w/ 15QR Thru Axle and Tapered Steerer, 100mm Travel
komentarze