Highball i Blur TR - nowe maszyny SantaCruza

Amerykanie rozwiązali worek z niespodziankami. Nie dość że zaprezentowali kolejne ramy z włókna węglowego, to jednym z nowych modeli jest 29er w wersji hardtail - w tej grupie zbyt wielu modeli nie mają, a karbonowych wcale. Nie dziwi zresztą nic - Santa Cruz zawsze kojarzył się z grawitacją i świetnym systemem zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu. Już jakiś czas temu docierały sygnały, że pojawi się wkrótce coś ciekawego, ale trzeba przyznać że Amerykanie pokazali klasę.

SantaCruz Highball
34large

Rama powala na kolana wagą - 1,11 kg dla 29-era to wynik więcej niż rewelacyjny. Jeśli do tego dodamy markę jaką SantaCruz wypracował sobie przez lata, pojawia nam się obraz sprzętu marzeń.
Pytanie, dlaczego hardtail? Przecież to nie ich specjalność. Odpowiedź jaką udziela Santa Cruz jest oczywista - Są jeszcze miejsca, gdzie najlepiej spisują się tego typu rowery. Połączenie ramy wagi piórkowej z dużymi kołami stanowić będzie potężną broń na wyścigach. Jeśli na tym rowerze nie zrobisz wyniku, skarżąc się na słabą nogę lub na cokolwiek innego, to najprostszym rozwiązaniem będzie przestawienie się na szachy lub brydż.Highball jest niesamowicie lekki, bardzo ostry, zwinny i sztywny jak deska i został stworzony w dwóch celach - ścigać się i wygrywać.

Highball początkowo będzie dostępny w dwóch kolorach, Matte Carbon/Grey lub Gloss Carbon/Red. Santa Cruz uważa że model Highball, przy tej wadze ramy może ważyć ok. 9,5 kg i w pełni nadawać się do ścigania. Całkiem znośna waga, ale zmieniając niektóre komponenty, można zejść dużo niżej, nie pozbawiając maszyny funkcjonalności

Highball ma bardzo krótki tylny trójkąt, porównując go np. do modelu Gary Fisher Paragon jest krótszy o 0,5 cm. Nie jest to jakiś wyznacznik ani rekord, bo są na rynku ramy z jeszcze krótszymi widełkami.
Highball_tylny_trojkat
Główka ramy ma konstrukcję stożkową 1,5 - 1 1/8 z zewnętrznym dolnym łożyskiem i półzintegrowanym górnym. 
glowka
Rama będzie dostarczana tylko z jednym rodzajem suportu, najbardziej klasycznym, wkręcanym. Nie znajdziemy tu żadnych wyznalazków typu BB30, PF30, BB90, BB66 itd.
Highball_suport
W celu zagwarantowania niskiej wagi, trwałości i sztywności, mocowania kół oraz zacisków, są zatopione w ramce już podczas procesu nakładania warstw.
highball_is
Highball będzie sprzedawany w cenie 1899 zielonych za ramę lub 3099 za kompetny rower.

Highball_widok_od_przodu


Blur TR

blurTR

Jest to nowy model w rodzinie plasujący się gdzieś w połowie drogi pomiędzy modelem XC (105mm skoku), a LT (140 mm).Przy skoku 120mm można pozwolić sobie już na nieco więcej - pomimo stosunkowo dużego skoku maszyna świetnie powinna spisywać się na maratonach.
Ramę wykonano z włókna węglowego z zastosowaniem sprawdzonego zawieszenia VPP, Górna rura przedniego trójkąta jest nieco dłuższa w stosunku do bardziej grawitacyjnych modeli, jednak zmieniono kąt główki w stosunku do modelu XC. Rezultat? Dobre właściwości na podjazdach oraz stabilność na zjazdach.

Rama nie bije rekordów wagowych. Wskazówka zatrzymuje sie na wartości 2,26 kg. Nie jest to jakaś dramatycznie duża wartość, biorąc pod uwagę że to maszyna z pełnym zawieszeniem i skokiem 120mm. W stosunku jednak do modelu 140mm jest to około 0,5 kg mniej do rozpędzania. Na rynku jednak jest wiele konstrukcji lżejszych z podobnym skokiem. Nie jest nam znana waga kompletnej maszyny. Można sądzić że będzie oscylować w granicach 11kg - jego brat do XC waży ok. 10,6 kg w rozmiarze XL. Przy tej wadze ramy jednak jest spore pole do popisu dla fanów tuningu.

Punkty smarowania dolnych osi obrotu. Użyto ponadgabarytowych osi z łożyskami skośnymi

BlurTR_dolnyzawias

Taki same łożyska znajdziemy przy wahaczu. Mocowania zatopiono w ramie, co znacząco zwiększa sztywność i wytrzymałość konstrukcji.

BlurTR_wahacz

BlurTR_damper

Główka ramy o zmiennej średnicy.

BlurTR_glowka

Z karbonu wykonane są również mocowania kół i zacisków.

BlurTR_is

Na dolnej rurce tylnego trójkąta po stronie napędu znajdziemy w komplecie dopasowany kształtem ochraniacz oraz metalową płytkę… wiadomo po co.

BlurTR-ochraniacz

Cena ramki będzie wynosić ok. 2700 USD razem z damperem Foxa RP23. Kompletny rower powinien zamknąć się w kwocie 3800 USD. Dostępne od 15 kwietnia. 

BlurTR_zawieszenie 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl