Wszechstronny i szybki Rondo RATT

RONDO RATT łączy w sobie szybkość klasycznego roweru szosowego z terenowym charakterem nowoczesnego roweru szutrowego. Dzięki temu nowa seria modeli RONDO jest przeznaczona dla wszystkich, którzy poszukują sportowego, a jednocześnie wszechstronnego roweru do jazdy po drogach i bezdrożach - a tym samym radości z jazdy bez żadnych ograniczeń.

Rower szosowy czy szutrowy? Dlaczego nie oba, bez konieczności osiągania kompromisu! Do tej pory proces decyzyjny był zawsze drogą kompromisu: decydując się na rower szosowy, tracisz wolność i wrażenia z jazdy po odosobnionych drogach szutrowych. Z kolei rower szutrowy oferuje wyjątkowe wrażenia z jazdy w terenie, ale rezygnujesz z czystej prędkości, która sprawia, że klasyczne rowery szosowe są tak fascynujące. Kategoria rowerów all-road łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów: szybkość i wszechstronność - niezależnie od terenu.

RONDO RATT CF1 RONDO RATT CF1

RATT - polski specjalista w dziedzinie innowacyjnych rowerów gravelowych i terenowych, firma RONDO, prezentuje model, który dzięki rozwiązaniom technicznym podnosi standard rowerów all-road na nowy poziom. Rower, który nie musi przegrywać w pojedynku z klasycznymi rowerami szosowymi, ale może też konkurować z najlepszymi rowerami gravelowymi. Szybki, wszechstronny, szybko reagujący i zapewniający najwyższy komfort jazdy, znacznie większy niż na klasycznych wąskich oponach. Krótko mówiąc: idealny partner dla każdego, kto pragnie sportowej, a jednocześnie nieskrępowanej jazdy zarówno po asfalcie, jak i po szutrze. Nie bez powodu motto RATT brzmi "Go Anywhere Fast" - rower, który pozwala być szybkim niezależnie od miejsca.

"Low Trail" - kwestia offsetu: ta sama prędkość, szersze opony.  

Inżynierom RONDO udało się to osiągnąć dzięki połączeniu w jednym rowerze wieloletniego doświadczenia w produkcji rowerów szosowych i gravelowych. Zaawansowana geometria ramy z włókna węglowego RATT w połączeniu z szerokimi oponami 650B sprawia, że całkowita średnica kół jest niewielka. Większa powierzchnia styku szerszych opon z podłożem lepiej znosi działanie sił zewnętrznych, zapewniając wyjątkową trakcję i stabilność oraz zmniejszając opory toczenia bez negatywnego wpływu na prędkość. Specjalnie zaprojektowany widelec z wydłużonym offsetem zapewnia mniejszy ślad przy przednim kole i bardziej stromy kąt główki ramy. To sprytnie kompensuje "ospałość" szerszych opon. W rezultacie uzyskano doskonałe połączenie wysokiej zwinności, bezpośredniej reakcji i większego komfortu jazdy - opcjonalnie w rowerze można stosować również węższe opony. Idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą rezygnować z klasycznej pozycji roweru szosowego i ostrej jak brzytwa reakcji na stromych podjazdach lub na ostatnich metrach sprintu. Przełączenie na pozycję LO własnej, zmiennej osi TwinTip firmy RONDO zmniejsza offset, dzięki czemu  jest dłuższa, kąt główki ramy bardziej płaski, a rower jest bardziej wyrozumiały na nierównościach i w terenie. Zmiana pomiędzy pozycjami LO i HI jest możliwa w ciągu kilku minut - nawet w trakcie jazdy.

 

Strefy pasywnego zawieszenia  

Ale nie tylko szersze opony zapewniają płynniejszą jazdę; specyficzna konstrukcja ramy roweru RATT zapewnia także większy komfort jazdy - nawet gdy robi się wyboiście. Strategiczne rozmieszczenie różnych struktur z włókna węglowego pozwoliło stworzyć strefy pasywnego zawieszenia w miejscu haków, dolnej części rury podsiodłowej i tylnej części rury górnej, podczas gdy reszta ramy zachowuje wymaganą sztywność. 

Aby spełnić wszystkie aspekty wszechstronności, jakie powinien posiadać rower hybrydowy, rama jest wyposażona w mocowanie dla przedniego mechanizmu przerzutki. W rezultacie rower można wyposażyć w zestaw grupowy 2x.

 

RATT jest dostępny w dwóch wariantach modelowych: CF1 i CF2, a jego wyposażenie jeszcze bardziej podkreśla wszechstronne możliwości nowego roweru RONDO. Model CF1 jest wyposażony w zestaw Shimano GRX RX800, koła RONDO X HUNT 650B i opony Vittoria Terreno Zero o szerokości 47 mm. Model CF2 jest wyposażony w zestaw Shimano GRX RX400 i koła Rondo Lit. Rozszerzenie nowej rodziny RATT planowane jest na sezon 2023.

RRC: RATT CF1 €4,499 | RATT CF2 €3,599 

www.rondo.cc

#ALLroad #RATT


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl