Truvativ przedstawił kolekcję na 2012 rok
Truvativ pokazał nowe linie swoich komponentów na 2012 rok z odświeżoną grafiką, nowymi rozmiarami i nowymi modelami. Zmiany nie są małe, bo dotyczą wszystkich grup tego producenta - od lekkich części przeznaczonych do XC, do ciężkiego sprzętu do grawitacyjnego katowania. Uporządkowaniu uległo też nazewnictwo w poszczególnych grupach, powodując że teraz jest to wszystko bardziej przejrzyste, a użytkownik już po samym symbolu będzie wiedział, jaką dana część zajmuje pozycję w hierarchii.
Oficjalna premiera odbędzie się 14 kwietnia, pierwszego dnia Sea Otter Classic.
Zacznijmy od linii Noir, przeznaczonej do XC. Zmiany widać na pierwszy rzut oka. Zarówno kierownice jak i sztyce wykonano z włókna węglowego i naniesiono srebrną, cieniowaną grafikę. Muszę przyznać że robią niesamowite wrażenie. Będą się świetnie komponować z korbą XX, wykończoną w dość podobnym stylu.
Kierownice z grupy T40 wykorzystują w swojej budowie jednokierunkowo ułożone włókno węglowe SL. W części środkowej, którą mocujemy do sterów powierzchnia przyjmuje inną strukturę, pozwalającą na zwiększenie tarcia w obszarze mocowania. Wersja płaska waży jedyne 118g, co jakimś specjalnym rekordem nie jest, ale jak na produkt seryjny jest to dość lekko, a przy tym gwarantuje bezpieczeństwo. Wersja riser waży już nieco więcej bo 190g, przy długości 640/700 mm.
T30 korzysta z tego samego włókna węglowego UD SL jak ich lżejsze siostry, występuje jednak w nieco szerszej wersji 600mm. Do kolekcji dochodzi także nowy model 10S Flat Bar o długości 700mm o wadze 180g. Wersja riser jest już wykonana nieco inaczej, ponieważ w jej budowie użyto standardowego włókna węglowego, a nie SL jak u poprzedniczek. Ułożono je oczywiście jednokierunkowo. Kierownica występująca w szerokościach 680/700 mm ważyć będzie 205g. Co ciekawe, model T20 używając tego samego włókna ważyć będzie 188g, przy długości 680mm.
Nowy wygląd otrzymały też sztyce. Wersja T30 i T40 są wykonane identycznie - obie mają cieniowane rury z włókna węglowego, obie mają mocowanie na 2 śruby, pozwalające na ustawienie z zerowym lub 25 stopniowym offsetem. Jakie więc są różnice? NIewielkie - w wyższym modelu użyto śrub tytanowych a w T30 CrMo. W serii Noir nie występują mostki. Jeśli chcesz mieć wszystko do kompletu, musisz sięgnąć po mostki z serii Stylo.
A jeśli o tej grupie mowa, to zmiany są równie spektakularne. Na szczycie kolekcji znajdują się modele T40 (pisałem że ujednolicono nazewnictwo). Topowa kierownica dostępna jest w 700 mm szerokości i waży jakieś 256g w wersji z czarną anodą lub 258g pomalowana na biało. Wersja riser dostępna będzie w 2 wariantach wzniosu 15 lub 25 mm. Dostępna będzie również wersja 10S o długości 700 mm. Zaprojektowano ją z myślą o 29-erach i posiada 5 stopniowe zakrzywienie, a dostępna będzie w długościach 580/600 mm.
Linia Stylo jest przeznaczona dla wszystkich zwolenników All Mountain / Enduro, jednak jeśli budżet nie pozwoli (albo jeśli w lżejszej kolekcji nie bedzie jakiejść części) możemy równie dobrze korzystać z nich na maratonach lub wyścigach XC. Różnice między grupą T40 a T30 polega na zastosowaniu innego stopu alu. W przypadku wyższego modelu jest to seria7, natopmiast T30 korzysta już z serii 6. Różnice wagowe wynikające z tego wynoszą od 17-20 gramów.
Jeśli chodzi o wsporniki kierownicy. Wersja T40 będzie dostępna w dwóch kolorach - czarnym i białym. Dotyczy to jednak tylko mostków, ponieważ sztyce będą dostępne tylko w kolorze czarnym. Różnica między T40 i T30 nie jest duża - ogranicza się jedynie do grafiki i rodzaju zastosowanych śrub - T40 otrzymuje śruby tytanowe a T30 CrMo. Zarówno kształt jak i użyty stop są te same. Wersja T20 dodatkowo będzie dostępna także dla średnicy 25,4. Wyższe modele zaprojektowano tylko dla rozmiaru oversize.
Ta sama sprawa dotyczy sztyc. Nie ma między nimi żadnych różnic poza wizualnymi i użytymi śrubami. Oszczędność wagowa uzyskana w wyniku tytanu wynosić będzie do 10g. Co zwraca uwagę to fakt, że pomimo zastosowania w sztycy stopu 6061, jej waga wynosi tyle samo co w modelu T30, wykonanej z alu 7050.
Grupa Aka jest połową drogi między XC i DH albo jak kto woli krakowskim targiem grup sprzętowych. Może być ona używana do szeroko rozumianego All Mountain albo lekkiego freeridu.
Kierownica oferowana w tej grupie ma 710 mm szerokości, wznios 25mm oraz 5 stopniowe nachylenie pionowe i 7 stopniowe poziome. Jej waga już nie jest tak bagatelna bo wynosząca 264g, to już samo mówi za siebie - ten sprzęt można już męczyć. Sztyca zaprojektowna w podobnym stylu, waży 270g i jest długości 350mm. W sumie po co więcej - do tego do czego prawdopodobnie będziecie ją używać i tak będzie w większości wsunięta w rurę. Wykonano ją z odkutego 3D aluminium 7050. Warto zwrócić uwagę na minimalistyczny design - szarość położonej anody i biała farba.
Linia Boobar reprezentowana jest tylko przez jeden komponent - kierownicę. W sumie po co więcej - resztę komponentów dokompletujecie z innych grup, choć przydałaby się sztyca w podobnej stylistyce i mostek. Jaki więc sens takiej grupy? Ano jest. Kierownica ta, jest odpowiedzią Truvativa na prośby składane przez teamowych riderów, żeby zrobić "coś szerszego" niż zeszłoroczny model. Zaprojektowano więc najszerszą kierownicę z całej oferty firmy - 780 mm, bo tyle wynosi jej długość powinna zadowolić wszystkich (jeśli nie to pozostaje 1000 mm model Syncrosa ważący 430g).
Ale się rozgadałem, a do omówienia pozostały jeszcze 2 grupy. Przelecę więc je szybko.
Holzfeller (cały czas się zastanawiam co skłoniło firmę żeby tak to nazwać) posiada odświeżone mostki, kierownice i sztycę. Sztyca jak na grupę grawitacyjną jest strasznie długa - 350mm, z czego i tak będzie wsunięta na maksa. Kierownice wykonane z alu 7050 TV, wypuszczono w 2 kolorach czarnym i białym, posiadają długość 730mm i ważą ok. 317g. Fajna minimalistyczna grafika zaprojektowana w nieco grunge'owym stylu będzie świetnie wyglądać w maszynach które równie często latają jak jeżdżą. Pedały i korby pozostały bez zmian.
Ostatnią grupą jaka pozostała jest Hussefelt. Sprzęt do najcięższego katowania dla zawodników, którzy nie lubią płacić za dużo jak im się coś złamie (w rowerze) a przy tym sprzęt traktują z wyjątkową brutalnością. Mamy tu odświeżone kierownice z cieniowanego AL-66 o szerokości 700mm i wadze 305 g dla modelu Riser Bar oraz 680 mm i 347 g dla modelu Riser Bar Comp. Sztyca występująca w 2 długościach 250 i 350mm ważąca 271g zaprojektowana jest graficznie w stylu nawiązującym do kierownic. Grafika nie jest tak gustowana jak w modelu Holzfeller, ale i tak wygląda świetnie i pasuje do całości grupy z mostkami włącznie. Korby i pedały bez zmian.
komentarze