Nowy widelec stożkowy od Fox'a dedykowany gravelowi

No i stało się, niemalże wszystkie informacje z przecieku, o którym pisaliśmy wcześniej potwierdziły się w czynach i słowach, na salony wjeżdża nowy amortyzator od Fox'a dedykowany gravelom ! Przygodo witaj !(?)

Płynniej, szybciej, pewniej

Najlżejszy amortzyator FOX'a jaki kiedykolwiek powstał, nowy 32 Taper-Cast Gravel Fork już jest na wyciągnięcie ręki. Nareszcie nastał koniec ze sztywnymi widelcami w gravelach, amortyzacja roweru od teraz znacznie poprawi wrażenia z jazdy, zwiększa kontrolę, odciąża nas podczas dłuższych szutrowych przejażdżek i znacznie rozszerza wachlarz terenu, który możemy pokonać. Wyposażony w damper FOX FIT4 lub GRIP, ten lekki zestaw zachowuje wszystkie możliwości regulacji swojego górskiego rodowodu. 

Opracowany w połączeniu z nowymi projektami rowerów gravelowych, 32 Taper-Cast charakteryzuje się eleganckim profilem korony typu drop crown i nowymi kształtami pokręteł, które poprawiają prześwit dolnej rury, umożliwiając dopasowanie do wszystkich rozmiarów i stylów ram, podczas gdy niewiarygodnie niska masa 1226g zachowuje funkcjonalność, taką jak zintegrowane mocowania błotników, zgodność z płaskimi mocowaniami 160 mm i 180 mm oraz opcje regulowanego skoku do 50 mm. Lekka, zoptymalizowana pod kątem krótkiego skoku sprężyna powietrzna wymaga mniejszej ilości przekładek objętościowych, a w konstrukcji zastosowano dolne kanały obejścia powietrze/olej.

Mimo swojej obiecującej wszechstronności, myślę że mogą pojawić się małe wątpliwości spowodowane swoim niewielkim skokiem.  

Specyfikacja 32 Taper-Cast Gravel Fork:  

  • Opcja skoku 40 mm i 50 mm
  • Damper FIT4 i Grip 
  • Oś Kabolt 12 x 100 mm 
  • Kompatybilność z płaskim montażem rotorów 160 i 180 mm
  • Maksymalny rozmiar opony 700c x 50mm (Zoptymalizowany dla 700c - nie jest kompatybilny z 650b) 
  • Zintegrowane mocowanie błotnika (maksymalnie opona 700c x 45mm z błotnikiem)   
  • Dłuższa rura sterowa pasująca do większych ram/dłuższych główek ramy  
  • Zwężająca się rura sterowa 1 1/2" - 1 1/8"
  • Opcje przesunięcia 45 mm i 50 mm  
  • Odległość osi od korony 435,5 mm - 445,5 mm 
  • Masa 1226g

A teraz małe, nie małe Q&A od producentów

P: Dlaczego łuk znajduje się z tyłu amora, a nie z przodu? 
O: Umieszczenie łuku z tyłu amortyzatora sprawia, że znajduje się on w niższym punkcie opony, co pozwoliło nam zmniejszyć ilość użytego materiału, a tym samym obniżyć masę. A ponieważ łuk umieszczony jest niżej na oponie, nie ma problemów z prześwitem rury tylnej w większości rowerów. Uznaliśmy również, że tylny łuk przyczynia się do ogólnej eleganckiej estetyki roweru 32 Taper-Cast, co było jednym z głównych celów projektowych. 

P: Dlaczego dolne części goleni zwężają się u dołu? 

O: Biorąc pod uwagę jak krótki skok ma 32 TC, cała dolna część goleni nie jest potrzebna do zazębienia się z górną rurą, co pozwoliło nam na ich zwężenie oraz zmniejszenie masy i powierzchni czołowej, dzięki czemu widelec jest bardziej aerodynamiczny. 

P: Dlaczego nowy modal ma maksymalnie 4 podkładki do regulacji objętości w porównaniu do starego amortyzatora TC, który mógł przyjąć aż 7 podkładek? 

O: Stary widelec AX był w istocie skróconym widelcem 32 SC, w którym do uzyskania prawidłowej krzywej sprężyny powietrznej potrzeba było wiele podkładek regulujących. Nowy model 32 TC posiada zoptymalizowaną sprężynę powietrzną o krótkim skoku, co oznacza, że nie ma potrzeby stosowania więcej niż kilku przekładek.

P: Dlaczego model 32 TC jest dostępny tylko ze stożkową rurą sterową 1,5"? 
O: Wiele nowoczesnych ram gravelowych używa rury o 1,5" mniejszej niż większości pozostałych ram, które są obecnie w fazie rozwoju. Zdajemy sobie sprawę, że są ramy, w których nie stosuje się dolnych łożysk 1,5"  i chcielibyśmy zaoferować rozwiązanie dla tych rowerzystów, ale ze względu na komplikacje z dostawami związane z COVID-19 musieliśmy wybrać jeden najbardziej powszechny rozmiar. 

P: Czy górne nakładki/gałki z modelu są wymienne z innymi widelcami Foxa wyposażonymi w FIT4? 

O: Nie, w widelcu 32 TC zastosowano unikalne niskoprofilowe nakładki górne i pokrętła, aby ułatwić prześwit ramy i zapewnić estetyczny wygląd. 

P: Czy do widelca mogę zamontować błotniki, a jeśli tak to jaki jest maksymalny rozmiar opon? 

O: Widelec jest kompatybilny z błotnikami i w rzeczywistości każdy widelec jest dostarczany z zestawem elementów montażowych do błotników. Prześwit na opony z zamontowanym błotnikiem wynosi 700x45mm.

P: Czy widelec 32 TC jest kompatybilny ze zdalną blokadą? 
O: Opcja zdalnego blokowania nie jest obecnie dostępna. Nasze testy wykazały, że blokada widelca nie poprawia osiągów w większości sytuacji, a dodanie zdalnej blokady zwiększa wagę, zawiłość, koszty i bałagan w kokpicie. 

P: Z jakimi rozmiarami tarcz jest kompatybilny model 32 TC? 
O: Możemy go bez obaw zastosować z tarczami 160 mm w pozycji niskiej i 180 mm w pozycji odwróconej. W widelcu 32 TC zastosowano dokładnie ten sam element mocowania płaskiego zacisku szosowego 140-160 mm, który jest "odwracany", ale jego pozycja jest zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić montaż w pozycji odwróconej. Tarcze o rozmiarach 140 mm nie są niestety zgodne. 

P: Dlaczego prowadnica przewodu hamulca tarczowego w widelcu jest lekko odchylona od pionu? 

O: To powodu usztywnienia widelca skierowanego do tyłu, przewód hamulca tarczowego jest przymocowany do przedniej części dolnej goleni w nieco niższej pozycji niż w przypadku usztywnienia widelca skierowanego do przodu. Górny koniec prowadnicy przewodu hamulca tarczowego jest odchylony na zewnątrz o 8 stopni, aby zapobiec ściśnięciu przewodu hamulca tarczowego do wewnątrz w kierunku opony podczas pełnego skoku zawieszenia. 

Trochę więcej informacji w formie video z odrobiną ładnych widoków o nowym dziecku fox'a znajdziemy znajdziemy tutaj, warto również zerknąć tu jak spisuje się widelec w praktyce ;)


o autorze

Magda Horabik

Amatorka z ambicjami, za sobą ma już szosę, MTB, a teraz próbuje odkryć trochę świata enduro. Na codzień studiuje i trenuje. W wolnym czasie lubi poszwędać się po świecie, czytać kryminały i zakręcić przy sportowych wydarzeniach.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl