​Öhlins wprowadza widelec downcountry RXF34 m.2

Zaprojektowany dla rowerzystów, którzy pokonują dużo terenu - SZYBKO. Nowy widelec zastępuje oryginalny RXF34 i oferuje krótki zakres skoku 120-130 mm zoptymalizowany pod kątem lekkich rowerów z kołami 29" i dedykuje go do rosnącego trendu aggro cross-country - lub, jeśli wolisz, downcountry.. Ważący 1698 g widelec jest wyposażony w zupełnie nową sprężynę powietrzną i amortyzator dostosowany do wymagań nowego stylu jazdy, a jednocześnie posiada wszystkie cechy sprawdzonego w wyścigach zawieszenia Öhlins, znane z jego jednokoronowych kuzynów o długim skoku - RXF36 m.2 i RXF38 m.2. 

OTX18 - "amortyzator downcountry

W RXF34 m.2 zastosowano nowo zaprojektowany tłumik OTX18. Wywodzi się on z bardzo udanego modelu TTX18 stosowanego w widelcach zjazdowych i trailowych Öhlinsa. Został stworzony specjalnie dla lekkich rowerów MTB. Posiada kilka kluczowych elementów wspólnych z większym bratem TTX18, ale waży o 27% mniej i został zoptymalizowany pod kątem szybszej i bardziej płynnej jazdy po szlakach, zapewniając optymalną równowagę pomiędzy trakcją, kontrolą, masą i sztywnością. Podobnie jak wszystkie amortyzatory Öhlins, model OTX18 oferuje imponujące możliwości precyzyjnego dostrojenia, z piętnastoma kliknięciami regulacji  wolnej kompresji i powrotu oraz trzema do regulacji przy szybkiej kompresji. Jak zawsze dostępny jest również duży i wszechstronnie przetestowany bank ustawień dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej zindywidualizować odczucia z jazdy.

Nowy widelec RXF34 m.2 został zaprojektowany na bazie nowego korpusu, a Öhlins twierdzi, że dostosował wzór ugięcia do jazdy po szlakach o krótkim skoku. Widelec został zaprojektowany tak, aby połączyć sztywność zapewniającą precyzję prowadzenia z lekką konstrukcją, dzięki czemu jest konkurencyjny w stosunku do swoich rywali.

Lekka sprężyna powietrzna

Nowy amortyzator jest połączony z wytrzymałą, ale lekką sprężyną powietrzną, która posiada dodatnią i samoregulującą się komorę ujemną. Komora dodatnia umożliwia użytkownikom dostosowanie krzywej sprężyny do własnych potrzeb za pomocą łatwego w użyciu systemu podkładek objętościowych Öhlins. Natomiast komora negatywna została zaprojektowana z myślą o szybkiej jeździe po szlakach i zapewnia płynne działanie od początku oraz doskonałą wrażliwość na małe nierówności. Powierzchnia sprężyny i uszczelnienia minimalizują również tarcie i siłę odbicia, co zwiększa płynność pracy widelca.

Sprawdzona w wyścigach konstrukcja obudowy

Dzięki modelowi flex dostosowanemu do lekkiej jazdy terenowej, supersztywne podwozie RXF34 m.2 zapewnia precyzję prowadzenia typu "point-and-shoot". Zostało to osiągnięte dzięki zamkniętej konstrukcji rur zewnętrznych, która zwiększa sztywność, odporność na uderzenia i objętość dolnych lag. Większa objętość powietrza w dolnej części widelca zwiększa wpływ sprężyny powietrznej na ogólne osiągi. To z kolei daje rowerzyście więcej możliwości dostosowania osiągów do własnych upodobań, zapewniając większą pewność i kontrolę. W modelu RXF34 m.2 zastosowano tę samą sprawdzoną w wyścigach konstrukcję pływającej osi, którą można znaleźć w modelach RXF36 m.2 i RXF38 m.2, która zmniejsza tarcie i dodatkowo zwiększa sztywność.

Widelec jest dostępny tylko dla kół 29 cali, ma 44 mm offset i mocowanie hamulca post-mount 160 mm. Maksymalny rozmiar tarczy hamulcowej wynosi 203 mm.

Ceny jak przystało na Ohlina niemałe: 1 180 dolarów / 1 294 euro.

Właściwości

Amortyzator OTX18 zoptymalizowany pod kątem jazdy po szlakach 

Golenie 34 mm 

Koła 29" 

44 mm offset 

Opcje skoku 120 i 130 mm 

Pływające osie minimalizujące tarcie 

homologacja eMTB 

Post mount, rozmiar tarczy 160 mm, maks. 203 mm 

Maksymalny rozmiar opony 29 x 2,6". 

Masa 1698 g bez pierścieni objętościowych 

Odległość osi od korony 541 mm przy skoku 130 mm


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl