Piasty Stan's M-Pulse

Minęło już prawie pięć lat, odkąd Project 321 zaprezentował swój magnetyczny system napędowy na targach NAHBS. Teraz, ten sprytny system magnetycznych zapadek znalazł nowy dom w obudowach nowych piast M-Pulse firmy Stan's. Opracowany w celu wyeliminowania oporu piasty podczas jazdy na biegu jałowym, Stan's jest całkowicie zaangażowany w ten pomysł i będzie go oferował w prawie wszystkich swoich produktach ze średniej i wysokiej półki.

Być może zadajesz sobie pytanie: "OK, magnesy. Ale jak one działają?" Zamiast tradycyjnej konstrukcji sprężynowej zapadek, gdzie maleńkie sprężynki fizycznie wciskają poszczególne zapadki w pierścień załączający, w tych piastach zastosowano zapadki magnetyczne. Sześć zapadek z hartowanej stali jest wyposażonych w neodymowe magnesy z pierwiastkami ziem rzadkich, które zamiast pchać, wciągają zapadki do stalowego pierścienia.

Zarówno Projekt 321 jak i Stan's podkreślają, że zapewnia to systemowi unikalną przewagę nad tradycyjnymi sprężynami. Siła magnetyczna na zapadkach staje się silniejsza w miarę zbliżania się do zabieraka i słabsza w miarę oddalania się od niego, co pomaga zredukować opór. Z drugiej strony, tradycyjne sprężyny są najsłabsze, gdy są rozciągnięte, naciskając na mechanizm napędowy, ale silniejsze, gdy są ściskane. Z tego powodu, Project 321 i Stan's twierdzą, że ten system oferuje znaczącą redukcję oporu i tarcia przy niezawodnym działaniu.

Przy 216 punktach zapadek, co odpowiada 1,66° obrotu, zapadki te są również bardzo szybkie w działaniu. Ci, którzy są zaznajomieni z systemem Project 321 mogą zauważyć, że Stan's nie oferuje "cichej wersji" zapadek. Zamiast tego, Stan's trzyma się głośniejszych wersji, które oferują więcej zębów na każdej zapadce dla bezpieczniejszego połączenia z napędem.

Zamiast typowych nasadek wciskanych, Stan's wybrał system regulowanego napięcia wstępnego z solidną 17mm osią z aluminium 7075 z wypełnionymi customowo łożyskami Enduro. Szeroko zakrojone testy zaowocowały dwurzędowym łożyskiem głównym piasty, które okazało się być bardziej wytrzymałe, a wszystkie łożyska są zabezpieczone, dzięki czemu wszystkie uszczelki łożysk są ukryte przed żywiołami.

Wszystkie korpusy piast Stan's M-Pulse, zapadki magnetyczne, pierścienie zapadkowe, dystanse i osie są produkowane w Bend, Oregon w warsztacie CNC Project321. Piasty są następnie składane w Big Flats, w Nowym Jorku, w siedzibie firmy Stan, przy użyciu wyprodukowanych w Azji korpusów piast. Rezultatem jest wysokiej jakości piasta z wnętrznościami wyprodukowanymi w USA i 5-letnią gwarancją Stan's.

Podczas gdy przednia piasta jest dość prosta w porównaniu z innymi, ona również będzie miała regulowane napięcie wstępne. Piasty będą oferowane w konfiguracjach z hamulcami 6-śrubowymi lub Centerlock oraz w wersji Shimano Micro Spline, HR lub SRAM XDR.

Oferowane jako część kompletnych zestawów kołowych, piasty M-Pulse będą zaczynać się od $965 za zestaw z obręczami Stan's MK4 Asymmetric, w tym Flow MK4 o szerokości 30mm, Arch MK4 o szerokości 28mm oraz Crest MK4 o szerokości 25mm, które zostały zaprezentowane zeszłego lata (teraz znamy również szczegóły dotyczące tej tajemniczej piasty, o której mówiono). Stan's twierdzi również, że piasty M-Pulse będą standardem we wszystkich karbonowych zestawach kołowych CB7 i Podium SRD, których ceny zaczynają się od $1,987. Bardzo podoba nam się fakt, że za każdy zestaw wyposażony w piasty M-Pulse, który Stan's sprzeda, przekaże 10$ na rzecz lokalnej grupy trailowej lub rowerowej organizacji charytatywnej, którą wybierzesz.

Jedynymi kołami, które nie będą wyposażone w piasty M-Pulse będą koła DH/Enduro EX3 oraz bardziej przystępne cenowo koła S2. Będą one korzystać z nowej piasty E-Sync, która jest piastą do cięższych zadań, przeznaczoną do rowerów elektrycznych, oferującą o 47% wyższy moment obrotowy niż poprzednia piasta Neo.

KLUCZOWE KORZYŚCI:

  • Neodymowa sprężyna magnetyczna z pierwiastkami ziem rzadkich zapewnia mocniejsze zaciskanie i mniejszy opór
  • Korpusy piast i osie wykonane z 7075-T6 wytrzymują lata pracy przy wysokim momencie obrotowym
  • W pełni chronione łożyska Enduro z niestandardowym wypełnieniem smarem dla długiej żywotności i niskiego oporu
  • Precyzyjna, 6-cio zapadkowa piasta z niezwykle szybkim zaciskiem 1,66°, obrabiana i montowana w USA
  • Regulowane napięcie wstępne pozwala na dłuższą żywotność łożyska i niższe tarcie, aby toczyć się płynniej
  • Dostępne w wersji Shimano Micro Spline, HG i SRAM XDR, 6-śrubowe i Centerlock, z opcjami pasującymi do większości szerokości osi

o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl