Festka przekracza wszelkie granice z nowym modelem gravelowym

Dwa lata po wprowadzeniu Rovera, pierwszego modelu gravelowego marki, Festka przedstawia Scouta - wysokiej klasy maszynę o dużych osiągach, stworzoną z myślą o trudniejszych terenach i intensywnym pakowaniu rowerów. Michael Moureček, współzałożyciel firmy i projektant ramy, wyjaśnia sposób myślenia stojący za nowym modelem: 

"Popularność jazdy po szutrze rośnie, a teren, na którym uprawia się tę dyscyplinę, rozszerza się. Tak bardzo, że jeden rower nie poradzi sobie z tym wszystkim. Scout podąża tam, gdzie skończył się all-roadowy Rover".

Geometria nowego modelu została zaprojektowana wokół wydłużonego rozstawu osi, którego zakres można jeszcze bardziej dostosować za pomocą regulowanego skoku zapewnianego przez widelec Columbus Futura Cross. Rama jest zbudowana z rur o większej objętości, zaprojektowanych tak, aby zapewnić odpowiednią równowagę pomiędzy włóknami o wysokim module sprężystości a odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Scout sprawia wrażenie bardzo wytrzymałego, a jednocześnie jest lekki i zwinny; jest w swoim żywiole podczas wspinaczki, zjazdów i toczenia się po wszystkich twardych nawierzchniach. Osiągi zawsze znajdują się wysoko na liście priorytetów Festki i Scout nie jest tu wyjątkiem. Szczególny nacisk położono na to, aby rower był bardzo responsywny, a jednocześnie nie był nerwowy. Michael Moureček zdradza swój sposób myślenia: 

"Ludzie mają tendencję do kojarzenia osiągów z prędkością, ale nie o to tu chodzi. Efektywny transfer energii od rowerzysty do ramy i dalej oznacza, że moc nie jest marnowana i potrzeba mniej wysiłku, aby osiągnąć cel. Wydajność może również przekładać się na mniejszy wysiłek i mniejsze zmęczenie." 

Ostatnie postępy w rozwoju komponentów pozwoliły Festce zaprojektować Scouta jako pierwszą ramę marki przeznaczoną specjalnie dla układów napędowych typu one-by. Korzyści wynikające z optymalnej linii łańcucha i ustawienia pojedynczej przerzutki dodatkowo przyczyniają się do wydajności i łatwości użytkowania roweru. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Festka, poza gamą standardowych rozmiarów, Scout jest dostępny z niestandardową geometrią za bardzo niewielką dopłatą.

Rama może być również idealnie dopasowana do potrzeb i ambicji rowerowo-pakietowych użytkownika. Możliwości zaczynają się od liczby/położenia nitów do mocowania toreb i bagażników po idealny kąt nachylenia górnej rury, pasujący do torby TT. Zaawansowane opcje, takie jak integracja dynamo i kabli do świateł oraz wiele innych specjalnych wyzwań są możliwe i mile widziane. Ceny zestawów Scout zaczynają się od 4,990 EUR, a pełne wersje od 6,990 EUR. Wszystkie cztery kategorie wzornicze oferowane przez Festkę mają zastosowanie, w tym limitowana linia YOU BY FESTKA.


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl