Cadex Race 160g w jednoczęściowym carbonie.

Niektóre firmy redukują swoje linie high-end, podczas gdy inne, jak CADEX, rozszerzają swoją działalność na nowe obszary. Ich ostatnie koła z karbonowymi szprychami są tego doskonałym przykładem, podobnie jak karbonowe koła w szachownicę w rowerach Team CCC do jazdy na czas. Teraz CADEX poszerza swoją ofertę o superlekkie karbonowe kierownice szosowe, w których zastosowano unikalną metodę konstrukcji...

Kierownica CADEX Race

Klasyczny kształt nowych kierownic CADEX Race to miła odmiana po natłoku masówek, wewnętrznie poprowadzonych linek i pancerzy, które zdobią niemal każdy rower w peletonie.

Szczerze mówiąc, kształt nie jest niczym przełomowym, szczycąc się dość krótkim zasięgiem 72mm i niezbyt płytkim spadkiem 125mm. To, co jest przełomowe, to deklarowana sztywność i kontrola nad kierownicą przy wadze zaledwie 160g dla rozmiaru 420mm. Jest to możliwe dzięki jednoczęściowej konstrukcji.

Zaraz, czy nie wszystkie kierownice są "jednoczęściowe"?

Nie, w rzeczywistości większość karbonowych gięć powstaje się jako trzy kawałki; góra, i dropy każdej stronie. Te kawałki przechodzą przez proces łączenia, w którym połączenia są wygładzane i szlifowane do perfekcji.

Wadą tego procesu jest potencjalne wygięcie wokół połączeń, nadmiar materiału łączącego pozostawiony wewnątrz oraz waga, którą dodaje dodatkowy materiał i łączenie. CADEX unika wszystkich powyższych czynników i zapewnia klasyczny kształt z lekkim pogrubieniem tam, gdzie jest to istotne.

"W kierownicy Race zastosowano wiele z najnowocześniejszych technologii łączenia włókien węglowych, które można znaleźć w naszych  obręczach , ale największym osiągnięciem było stworzenie innowacyjnej jednoczęściowej kierownicy szosowej, która eliminuje nadmierną wagę i nieodłączne zgięcia występujące w połączeniach klejonych tradycyjnych trzyczęściowych kierownic", mówi Jeff Schneider, szef marketingu produktów w CADEX.

"W połączeniu z naszą zoptymalizowaną ergonomią, rezultatem jest imponująca waga 160g dla kierownicy 42cm, która nie pogarsza sztywności, wytrzymałości ani komfortu".

Kierownica wyścigowa CADEX eliminuje ten proces dzięki zastosowaniu jednoczęściowej konstrukcji kompozytowej. Choć może brakować tu pełnego profilu aero, nadrabia to wygodnymi punktami chwytu dłonią. Konstrukcja CADEX Race ma łagodnie zakrzywioną linię i spłaszczoną tylną część, co zapewnia większy komfort dla dłoni.

CADEX twierdzi, że taki kształt zapewnia zawodnikom szeroki zakres pozycji dłoni i kciuków, minimalizując jednocześnie drętwienie i zmęczenie nadgarstka. Kierownica CADEX Race jest dostępna w czterech rozmiarach -380mm, 400mm, 420mm i 440mm - pasujących do większości rowerzystów.

Dolne części nie są zaokrąglone, ale mają eliptyczny kształt, który w połączeniu z 72-milimetrowym zasięgiem umożliwia łatwe przejście z każdej pozycji jazdy. Konstruktorzy twierdzą, że ten klasyczny kształt i 125mm drop daje rowerzyście szybki dostęp do pozycji sprinterskiej bez obciążenia i wstrząsów w dolnej części pleców.

Dane techniczne kierownicy CADEX Race

Konstrukcja: W pełni karbonowa kierownica

Średnica zacisku: 31.8mm

Szerokość: 380mm | 400mm | 420mm | 440mm

Spadek: 125mm

Wysięg: 72mm

Waga: 154g (380mm) | 157g (400mm) | 160g (420mm) | 165g (440mm)

Cena: $370 USD

Kompatybilny z systemem Di2 typu bar-end, takimi jak EW-RS-910


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl