absoluteBLACK HOLLOWcage na nowo kreuje zwariowane, niskotarciowe kółka przerzutki tylnej

Od narodzin nowoczesnej przerzutki, dwupłytkowy koszyk, na którym umieszczone są dwa obracające się kółka zębate utrzymujące napięcie łańcucha, pozostał praktycznie niezmieniony. Łożyska ceramiczne sprawiły, że przerzutki zaczęły się szybciej obracać, a wiele systemów kółek ponadwymiarowych zmniejszyło ogólne tarcie w układzie napędowym.

Teraz jednak absoluteBLACK obiecuje ulepszenia wydajności następnej generacji z ich nowym karbonowo-ceramicznym systemem HOLLOWcage. Jednostronne unowocześnienie klatki przerzutki ma zapewnić szybszą zmianę biegów, cichą pracę, lepszą aerodynamikę oraz najpłynniejsze na rynku łożyska ceramiczne o niskim współczynniku tarcia.

absoluteBLACK deklaruje "super cichą" pracę, zmianę przełożeń "tak dobrą jak" standardowe koszyki Dura-Ace, poprawioną aerodynamikę i "większą oszczędność watów" niż jakakolwiek inna dostępna klatka!

Oczywiście, wszystko jest tu nowe, więc przyjrzyjmy się szczegółom, które sprawiają, że to działa. Sama klatka "mono-plate" wykonana jest z materiału "carbon-polymer", co brzmi jak ten sam wysokowydajny kompozyt wzmocniony włóknem węglowym, który widzieliśmy w sztywnych podeszwach butów i włoskich komponentach przerzutek.

Ma również wgłębioną powierzchnię a la Zipp dla poprawy aerodynamiki. absoluteBLACK twierdzi jednak, że sekretem jest odrobina elastyczności w klatce, która pozwala na idealne umiejscowienie górnego kółka dla precyzyjnej zmiany biegów, podczas gdy dolne kółko może być bardziej precyzyjnie obrócone, aby ustawić się w kierunku obręczy łańcucha w celu zmniejszenia tarcia.

Customowe kółka również zostały wykonane z polimeru węglowego, z bardziej konwencjonalnym zamkniętym i sztywniejszym górnym kółkiem prowadzącym 12T, obracającym się na ponadwymiarowym łożysku ceramicznym, ale wciąż tylko przymocowanym z jednej strony. Dziwnie wyglądające, otwarte dolne koło pasowe 18T jest ponownie wykonane z polimeru węglowego, tym razem obracając się pomiędzy dwoma nadwymiarowymi łożyskami ceramicznymi, utrzymywanymi w miejscu przez customowy, skośnie ścięty pierścień blokujący.

absoluteBLACK twierdzi, że ich zgłoszony do opatentowania system "Silent Xring Pulley" zapewnia cichsze połączenie łańcucha z wysokimi zębami ich koła pasowego, poprawiając i tak już cichszą pracę kółek kompozytowych w porównaniu z aluminiowymi. W porównaniu do standardowych kółek Dura-Ace, twierdzą, że "redukują poziom hałasu o 12-14dB", co daje około 60% redukcji hałasu kółek. Sekretem jest gumowy element Xring wewnątrz górnego koła pasowego, który tłumi uderzenia łańcucha o zęby kółka prowadzącego, co według nich jest "pojedynczym największym czynnikiem przyczyniającym się do ogólnego hałasu układu napędowego".

Te wysokie zęby pozwalają również na mniejsze napięcie sprężyny niż jakikolwiek inny koszyk na rynku, bez uszczerbku dla precyzji zmiany biegów. Oznacza to mniejsze tarcie w układzie i większą oszczędność energii przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej zmiany przełożeń dzięki unikalnej kombinacji sztywności kółka i wysokich profili zębów. Ponadto, jest to jedyny koszyk, który może dynamicznie dostosować się do zmiennej linii łańcucha, minimalizując tarcie na dolnym kółku.

Nowy karbonowo-ceramiczny upgrade przerzutki absoluteBLACK HOLLOWcage waży 71g i jest sprzedawany za wyciskającą łzy z oczu cenę 700$ / 600€ / 520£. Oprócz standardowego matowego czarnego kompozytu kółek i koszyka, dostępny jest w pięciu różnych wykończeniach anodyzowanych dla dolnego pierścienia blokującego kółko - czarnym, złotym, czerwonym, tytanowym i tęczowym PVD.

Nowy HOLLOWcage jest obecnie kompatybilny z tylnymi przerzutkami Shimano Dura-Ace R9100/R9150 i Ultegra R8000/R8050 oraz kasetami do 32T.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl