System MIND firmy Mondraker udostępnia masom telemetrię zawieszenia!

Nowa technologia MIND firmy Mondraker to zintegrowany system telemetrii zawieszenia w rowerze, który ma na celu uproszczenie ustawień zawieszenia. Mondraker twierdzi, że system MIND, opracowywany przez trzy lata, jest tak łatwy w użyciu, że nie wymaga żadnej wcześniejszej wiedzy o zawieszeniu.

Hiszpańska marka nigdy nie unikała przesuwania granic w projektowaniu i inżynierii - weźmy na przykład Forward Geometry - jej najnowsze osiągnięcie wykorzystuje opatentowaną technologię, która integruje sprzęt rejestrujący telemetrię w rurze sterowej roweru.

Została ona zaprojektowana tak, aby wyeliminować zgadywanie dotyczące ustawień zawieszenia roweru, od ugięcia po odbicie i kompresję, a wszystko to można kontrolować za pomocą nowej aplikacji firmy.

Istniały już wcześniej produkty telemetryczne, ale często były one drogie i ograniczone do zawodników z najwyższego poziomu Pucharu Świata. Mondraker odważnie zmierza do uczynienia tego narzędzia bardziej dostępnym poprzez włączenie go bezpośrednio do rowerów z salonu.

MIND będzie początkowo dostępny w topowych modelach Mondraker Foxy Carbon i Crafty Carbon tylko w Europie, ale firma planuje docelowo rozszerzyć go na całą swoją ofertę.

System składa się z czterech bezprzewodowych komponentów, z "mózgiem" jednostki ukrytym wewnątrz rury sterowej widelca, gdzie czujnik odczytuje magnes zamontowany na widelcu. Z tyłu, mały czujnik jest umieszczony na górnym łączniku systemu zawieszenia Zero z magnesem przymocowanym do głównego sworznia.

Czujniki wykrywają siłę pola magnetycznego, gdy magnesy zbliżają się lub oddalają od czujników podczas kompresji lub wydłużania zawieszenia.

Razem te czujniki przekazują dane o zawieszeniu do aplikacji myMondraker. Tutaj można szybko i łatwo ustawić poziom zawieszenia, wraz z zaleceniami dotyczącymi tłumienia odbicia i kompresji, aby dostosować je do wagi rowerzysty i stylu jazdy.

Jeśli nie masz pod ręką aplikacji, kod wyświetlany na ekranie LED urządzenia informuje o konieczności zwiększenia lub zmniejszenia ciśnienia powietrza.

Czujniki monitorują dane zawieszenia podczas jazdy co do milisekundy. Każdy podjazd, zjazd i wyboje są rejestrowane i prezentowane w aplikacji w celu zbadania, analizy i optymalizacji.

MIND posiada również czujnik GPS, niezależny od smartfona, który umożliwia aplikacji wykorzystanie precyzyjnych danych geolokalizacyjnych, dzięki czemu prędkość, dystans, czas i przyrost wysokości mogą być wykorzystane do lepszego osiągnięcia idealnych ustawień zawieszenia.

Nie musisz nawet zabierać ze sobą telefonu podczas jazdy, ponieważ dane są przesyłane do aplikacji dopiero po zakończeniu jazdy.

Przeniesienie technologii z gier wideo do prawdziwego życia

W prawdziwym stylu gier wideo MIND może nawet rejestrować, jak długo spędzasz czas w powietrzu, obliczając całkowity czas w powietrzu, a także skok zawieszenia wykorzystany przy lądowaniu, aby uzyskać prawa do chwalenia się kumplom. Korzystając z danych GPS, aplikacja może nanieść Twój czas lotu na mapy, abyś mógł go potem oglądać przy browarku w domu.

Na dzień dzisiejszy nie ma kompatybilności z aplikacją Strava, jednak kwestią czasu jest również to połączenie. Jazdy mogą być udostepniane do wielu aplikacji treningowych i portali społecznościowych. Możliwy jest również dostęp do danych poprzez stronę internetową.

Dodatkowo, godną uwagi zaletą jest możliwość alarmu antykradzieżowego, gdzie czujniki wysyłają alarm do smartfona, jeśli rower jest przenoszony.

Mondraker twierdzi, że system dodaje tylko 199g całkowitej wagi do roweru, a dwie wymienne baterie oferują 20 godzin ciągłej pracy i 15 dni w stanie gotowości.

"Naszym celem jest zaoferowanie technologii z Pucharu Świata kolarzom amatorom" - mówi Luís Martínez, globalny menedżer produktu w Mondraker. "Opracowanie zintegrowanego systemu, który oferuje proste i zrozumiałe dane dla wszystkich typów kolarzy było nie lada wyzwaniem, ale udało nam się to zrobić".

"Uzyskanie prawdziwych informacji z jednej z najmniej zrozumiałych części roweru pozwoli naszym kolarzom uwolnić pełen potencjał ich rowerów. Naszym niezachwianym celem jest uczynienie kolarzy Mondrakera lepszymi kolarzami."

Miguel Pina, dyrektor generalny Mondraker, dodał: "Jesteśmy naprawdę podekscytowani MIND-em, ponieważ od teraz będziemy jeździć z pełnowartościowym systemem telemetrycznym wbudowanym w nasze rowery. Niezależnie od tego, jak się czujemy podczas każdej jazdy, możemy teraz porównać te odczucia z rzeczywistymi danymi, a to jest bezcenne!

Jestem jeszcze bardziej podekscytowany tym, że każdy, kto jeździ na Mondrakerze, będzie mógł od teraz korzystać z zalet prawidłowo ustawionego roweru. Kiedy jeżdżę po górach, widzę wiele źle ustawionych rowerów, a z MIND to się nie zdarzy! Każdy rowerzysta, niezależnie od umiejętności, kondycji będzie w stanie szybko i łatwo ustawić swoje zawieszenie. Podsumowując, wszyscy użytkownicy MIND osiągną dwie rzeczy - więcej prędkości i więcej zabawy."

MIND będzie dostępny wyłącznie w Europie w rowerach 2021 Foxy Carbon i Crafty Carbon, ale Mondraker chce rozszerzyć technologię na całą swoją gamę rowerów XC, DH i enduro w ciągu najbliższych kilku lat.

Żródło: Bikeradar.com


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl