Recon - lekkie kasety do tuningu wagowego

Recon to firma z Tajwanu zajmująca się produkcją kaset od 1985 roku. W ofercie firmy możemy znaleźć dosłownie każdy ich rodzaj do zastosowań MTB / szosa, a przy tym mamy jeszcze wybór z jakiego metalu owa kaseta ma być - aluminium, stal lub tytan. Jeśli pierwszy metal to raczej tylko do lajtowania, albo delikatnej jazdy, ewentualnie intensywnej ale krótkiej, to już pozostałe dwa nadają się do wszelkich zastosowań. Jak zwykle pozostaje pytanie odnośnie trwałości czy płynności zmiany przełożeń. Na to pytanie nie odpowiemy. Jednak produkty same w sobie są dość ciekawe, zobaczmy więc co znajduje się w ofercie firmy. 

MTB - Tytan

Oferowane są dwie wersje - na 9 i 10 przełożeń. W przypadku 9-tki mamy do dyspozycji zakresy 11-32 oraz 11-34. W przypadku wersji z dziesięcioma zębatkami do wyboru pozostawiono 3 wersje - 11-32, 11-34 oraz 11-36. Możemy też skusić się na zestaw z dedykowanymi grip shiftami ważącymi 138g/komplet, zaś same kasety dostępne są w kolorze szarym lub złotym. Kasety nie biją rekordów wagowych, jednak w stosunku do "tradycyjnego" XTR'a oferują całkiem znośny wynik. Mają konstrukcję wieloczęściową i jeśli zdecydujecie się na założenie jej na aluminiowy bębenek, będziecie musieli liczyć się z jego zużyciem. Pozostaje kwestia płynności działania… Pozycja XTR-a wydaje się raczej być niezagrożona.

rhg-09ti-11-32t-grey
11-34t-titanium 

9s

11-32 - 175g

11-34 - 188g

 

10s

11-32 - 170g

11-34 - 190g

11-36 - 210g

 

MTB-Alu

Podobnie jak w wersji tytanowej, mamy do dyspozycji wersje na 9 lub 10 zębatek i identyczne zakresy przełożeń. Różnica jest w wadze i nie ma co ukrywać w trwałości. Także i w tym przypadku oferowane jest zestaw z manetkami, jednak ważącymi 120g. Ciekawostką jest fakt, że poza najmniejszą zębatką, cała kaseta to jednoczęściowa konstrukcja.

cassette_11_36_shifter 

9s

11-32 - 138g

11-34 - 150g

 

10s

11-32 - 130g

11-34 - 146g

11-36 - 160g

 

MTB-Stal

W przypadku kaset stalowych, firma ma w ofercie produkty jeszcze do napędów na 7 (12-28, 11-28 oraz 12-32) i 8 zębatek (11-28, 12-32 oraz 11-32). Znajdziemy oczywiście również dziewiątkę, ale tylko jedną (11-32). W przypadku tej ostatniej, poza dwoma najmniejszymi zębatkami mamy do czynienia z konstrukcją jednoczęściową, ważącą 400g, czyli ponad dwukrotnie cięższą niż Sram XX i to z 10-cioma trybikami. Widać że ta grupa komponentów została zaniedbana, na korzyść alu i tytanu. W Sramie jednak największa koronka wykonana jest z alu. W tym przypadku mamy stal.

mtb-stal 

Szosa

W przypadku kaset szosowych mamy jeszcze większy wybór. Poza faktem wykonania ich z trzech gatunków metalu, do wyboru pozostawiono nam system Shimano lub Campagnolo oraz napędy na 10 i 11 przełożeń i to w jakim wyborze… Zobaczcie sami.

Szosa - Tytan

rhg-rs10-ti-b 

Shimano

11-23 (10) - 128g

11-25 (10) - 138g

11-27 (10) - 140g

 

Campagnolo

11-23 (10) - 138g

11-25 (10) - 154g

11-27 (10) - 157g

11-23 (11) - 138g

11-25 (11) - 150g

11-27 (11) - 156g

 

Szosa - Alu

Podobnie jak w modelu MTB, konstrukcję wykonana z jednego bloku aluminium.

alloy-s12-23t-b
alloy-s12-25t-b 

Shimano

11-23 (10) - 86g

12-23 (10) - 86g

11-25 (10) - 95g

12-25 (10) - 95g

11-27 (10) - 108g

12-27 (10) - 108g

11-29 (10) - 123g

 

Campagnolo

11-23 (10) - 95g

12-23 (10) - 110g

11-25 (10) - 110g

12-25 (10) - 120g

11-27 (10) - 120g

12-27 (10) - 128g

11-29 (10) - 140g

11-23 (11) - 110g

11-25 (11) - 115g

11-27 (11) - 120g

11-29 (10) - 133g

 

Szosa - Stal

Wybór dość skromny i tylko dla napędów starego typu

szosa-stal 

8s

12-21

12-24

11-21

 

9s

11-21

12-22

12-24

 

Jak widać, Recon ma dość ciekawą ofertę. Jakkolwiek nad ich stalowymi produktami nie ma się co zastanawiać, to już wersje z tytanu lub aluminium powinny dać do myślenia. Wszystko zależy do czego będziecie chcieli je zastosować i jakim dysponujecie budżetem, na to pytanie musicie sobie odpowiedzieć jednak sami.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl