Tour de France 2020 sukcesem dla Continental

Podczas tegorocznego wyścigu Tour de France marka Continental, występująca w podwójnej roli dostawcy opon i jednego z pięciu głównych sponsorów, przyciągnęła największą uwagę mediów na całym świecie.

1 800 akredytowanych dziennikarzy, 100 stacji telewizyjnych, 7 000 godzin nadawania – około 1,4 miliarda osób śledziło Tour de France 2020 w telewizji i, pomimo pandemii, aż 12 milionów widzów oglądało wyścig na żywo. Między 29 sierpnia a 20 września 2020 roku o punkty i miejsca na podium walczyło 176 zawodowych kolarzy. Sześć drużyn: Sunweb, Groupama-FDJ, Bahrain McLaren, Arkéa-Samsic, Ineos Grenadiers i Movistar skorzystało z jakości i niezawodności ręcznie robionych opon rowerowych marki Continental, wyprodukowanych w zakładach w Korbach w Hesji.

 Fot. A.S.O. Alex Broadway

Trzech z dziesięciu najlepszych zawodników tegorocznego TdF dojechało do mety na oponach Continental. Ostatecznie, po 3 470 kilometrach przez wszystkie pięć pasm górskich Francji, zwyciężył Słoweniec Tadej Pogacar z drużyny UAE Team Emirates, przed swoim rodakiem Primožem Rogličem (Jumbo-Visma) i Richie Porte z Australii (Trek-Segafredo). Podobnie jak w ubiegłym roku w klasyfikacji drużynowej zwyciężyła ekipa Movistar, także wyposażona przez Continental. Łącznie na oponach marki Continental wygrano 4 z 21 etapów.

Polski kolarz Michał Kwiatkowski, zawodnik profesjonalnej, brytyjskiej drużyny Ineos Grenadiers, wygrał 18. etap Tour de France 2020 na oponach marki Continental.

"Jako partner grupy Ineos Grenadiers i jeden z głównych sponsorów Tour de France jesteśmy bardzo dumni z sukcesu naszego rodaka. Michał Kwiatkowski mistrzowsko pokonał bardzo wymagający, górzysty odcinek z kilkoma trudnymi podjazdami, zostając czwartym Polakiem, który wygrał etap Tour de France – cieszymy się, że w drodze do zwycięstwa pomogły mu niezawodne opony Continental” – mówi Ewa Ostapczuk, PR & Marketing Communications Manager w Continental Opony Polska.

Fot. A.S.O. Pauline Ballet

Continental nie tylko dostarczył opony rowerowe dla części uczestników Tour de France, lecz jest również oficjalnym sponsorem wyścigu. Ogumienie Continental PremiumContact™ 6 znalazło się na wyposażeniu wszystkich oficjalnych pojazdów serwisowych, jak również w autach pomocniczych w poszczególnych zespołach. Te zaawansowane technologicznie opony dla samochodów klasy średniej i wyższej o indeksie prędkości do 300 km/h, łączą komfort, precyzyjną reakcję układu kierowniczego i maksymalne bezpieczeństwo. Oznacza to, że opona PremiumContact™ 6 doskonale sprawdza się w pojazdach towarzyszących, w trudnych warunkach drogowych, od zjazdów z dużą prędkością w deszczu, jak i na długich płaskich odcinkach w upale oraz w drodze na szczyty górskie. Wszystkie opony samochodowe Continental używane w Tour de France są produkowane lokalnie we francuskim zakładzie w Sarreguemines.

Foto: Getty Images Sport


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl