BOA obniża profil, zmienia materiały i ulepsza mikroregulację zapięcia butów.

Pokrętła zapięć Boa od lat żyją w symbiozie z obuwiem sportowym. Prostotę obsługi i komfort, oraz skuteczność użytkowania potwierdzają opinie całej rzeczy sportowców. Najnowszym produktem firmy z Denver z siedzibą w Kolorado, jest system Boa Li2, wyposażony w mniejsze tarcze i ulepszoną mikroregulację dla lepszego dopasowania i trwałości. I choć Boa nie zdążyła jeszcze udostępnić szczegółów swojej technologii, to jednak twierdzi, że system Li2 charakteryzuje się przyjazną dla środowiska konstrukcją, która ma na celu zmniejszenie ilości odpadów niszczących środowisko naturalne.

Najważniejsze cechy nowego systemu zapięć to niższy profil i dużo większa precyzja w dopasowaniu zapięcia obuwia na stopie. Niższy profil pokręteł powinien korzystnie wpłynąć na zmniejszenie liczby przypadków uszkodzeń spowodowanych upadkami, czy uderzeniami kamieni, czy gałęzi.

Foto: BOA

Wysokość pokrętła tarczy Boa Li2 jest wyraźnie mniejsza od wersji IP1 dotychczas używanej przy produkcji obuwia kolarskiego. Zapięcia Li2 znajdą się w najlepszych butach firm Fizik, Scott, Rapha, Gaerne, Lake i DMT pod koniec 2020 roku, natomiast w markach Bontrager, Giro, Louis Garneau i Specialized na początku 2021 roku.

Trzy różne profile tarczy Boa zostaną połączone z miękką koronką Boa TX4, która będzie regulacją przy jednym, lub dwóch pokrętłach w wybranych modelach butów. Wszystkie trzy tarcze Boa będą wyposażone w funkcję wielokierunkowego dokręcania i luzowania zapięcia, ale też wszystkie będą również wyskakiwać, aby całkowicie zwolnić system podtrzymujący.

Materiały użyte przy poszyciu pokrętła Li2 są również zupełnie nowe. Jak twierdzą inżynierowie BOA, jest to ich pierwsze pokrętło, w którym zastosowano kompozytową nakładkę na obwodzie tarczy, aby zwiększyć jej trwałość i przyczepność.

Wysokość stosu tarczy Boa Li2  Foto: BOA 

Boa Li2 będzie dostępny w trzech różnych profilach. Tarcza Boa Li2 Dial A zostanie dopasowana do butów klasy premium. Minimalistyczne wizerunkowo ulepszenia przyczynią się do zwiększenia trwałości i odporności na uszkodzenia, a także będą produkowane w ramach zrównoważonych praktyk, które zmniejszą ilość odpadów podczas produkcji. Firma nie powiedziała nic więcej poza tym, że projekt wpisuje się w większy cel BOA, jakim jest redukcja emisji dwutlenku węgla.


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl