Segmenty na Stravie tylko dla użytkowników premium?
Jak donosi portal cyclist.co.uk - Strava wycofuje funkcje segmentów dla zwykłych użytkowników. Analiza segmentów oraz pełna tablica wyników będzie tylko dostępna dla subskrybentów Premium - to pierwsza z licznych zmian, jaką czeka jedną z najpopularniejszych aplikacji fitness wśród kolarzy i biegaczy.
Zmiana ta nastąpiła wieczorem, zeszłej niedzieli - zwykli użytkownicy Strava muszą zasubskrybować pakiet Premium, aby zobaczyć ogólną tabelę wyników, porównać wyniki segmentu z innym użytkownikiem, porównać poprzednie wysiłki lub cieszyć się analizą segmentu.
Bezpłatni użytkownicy będą nadal widzieć swój czas i ekran szczegółów dla segmentów, które ukończyli, otrzymywać osiągnięcia dla najszybszych czasów w segmencie (ale bez wyświetlania poprzednich czasów) i zobaczyć ogólną tabelę top 10 najlepszych w historii. Zwykli użytkownicy mogą również nadal tworzyć segmenty, ale nie będą mieli dostępu do ogólnej tabeli wyników dla tego segmentu.
„Przenosimy niektóre darmowe rzeczy na stronę płatną” - mówi Simon Klima, głównodowodzący aplikacji Strava w Wielkiej Brytanii. „Tabele wyników segmentów będą objęte subskrypcją, ale dla jasności - segmenty nadal będą bezpłatne dla wszystkich. Jednak konkurowanie na segmentach i ich analiza będzie częścią płatnej subskrypcji”.
Klima opisuje zmianę jako „Dość fundamentalną”. Dodaje: „Jesteśmy małą firmą, nadal nie jesteśmy rentowni i musimy wprowadzić te zmiany”.
Towarzyszy temu znaczna zmiana modelu subskrypcji Strava.
SUMMIT odchodzi - nowy pakiet subskrypcji
Tam, gdzie wcześniej użytkownicy mogli wybrać pakiety Safety, Training and Analysis (Bezpieczeństwa, Treningu i Analizy) lub wszystkie trzy łącznie w ramach abonamentu Summit za 6,99 £ (~35pln), teraz będzie tylko jedna subskrypcja w cenie 4 £ (~20pln) miesięcznie.
Znika również sama marka „Summit”, a zamiast tego Strava będzie prostym wyborem między subskrypcją płatną i wersją darmową.
Istnieje wiele aktualizacji towarzyszących zmianie. Zakładka Summit zmieni się w zakładkę „Trening” ze szczegółowymi danymi treningowymi, a połączone kluczowe dane dotyczące tygodniowej intensywności i miesięcznej sprawności w celu śledzenia ogólnych ulepszeń treningu.
Być może najbardziej znacząca będzie duża aktualizacja platformy tras Strava, która zmieni się w narzędzie do budowania tras podobną do konkurentów, takich jak Komoot. Trasy szczegółowo określą typ terenu i wykorzystają rozległe dane użytkownika Strava, aby polecić trasy dla różnych dyscyplin rowerowych.
Platforma Routes wykorzystuje OpenStreetMap, podobnie jak Komoot, i oferuje trzy mapy podstawowe - OSM, standardową i satelitarną. Trasy można eksportować jako pliki TCX lub GPX do użytku z urządzeniem komputerowym GPS.
„Chcemy zapewnić jak największą wartość”, mówi Klima, „i nie chcemy, aby użytkownicy czuli się zmuszeni do budowania swoich tras gdzie indziej”.
Strava wyraźnie widzi zmiany jako znaczący punkt orientacyjny dla ukierunkowania marki i modelu biznesowego. „Nasz plan umieszcza abonament w centrum Stravy” - mówią współzałożyciele Mark Gainey i Michael Horvath w liście do użytkowników aplikacji Strava.
„Zapewniamy, że zawsze będziemy oferować wersję Strava za darmo, a ty należysz do tej społeczności, niezależnie od tego, czy subskrybujesz, czy nie” - dodaje Gainey i Horvath.
Po raz pierwszy, Strava będzie oferować 60-dniowy bezpłatny okres próbny dla wszystkich obecnych bezpłatnych użytkowników.
źrodło: cyclist.co.uk
komentarze