DT Swiss XRC 950T

Szwajcarzy nie próżnują i jak widać stwierdzili, że 1250g to zbyt dużo żeby się liczyć w czołówce konstruktorów ultralekkich kół...

 

Udało się namierzyć te koła podczas sesji zdjęciowej Nino Schurtera w Afryce Południowej. Przypatrzcie się dobrze temu, co pisze na obręczach kół - XRC 950T.

Zgodnie z dotychczasowym nazewnictwem, wszystko wskazuje na to że mamy do czynienia z kołami na szytkę o wadze 950g. Piasty jak się domyślamy to ceramiczne 190-tki. Miejmy nadzieję, że sprawować się będą lepiej niż modele 1250, których test zamieściliśmy wczoraj. Jeśli potwierdzą się wszystkie informacje, to koła te powinny znaleźć się w ofercie Szwajcarów w 2012 roku. Potwierdzenie pewnie nastąpi na targach Eurobike 2011 we Wrześniu.



Patrząc na ten wyścig postanowiliśmy włączyć się do zabawy i poskładać własny zestaw ultralekkich kół i do tego z polskim akcentem. Zobaczmy co nam wyszło...
Koła bedą składać się z obręczy AX-Lightness o wadze 230g/sztuka, szprych Sapim Superspoke 3,61g sztuka (przy długości 260mm - długość na pewno będzie się różnić, ale coś musimy przyjąć), odpowiednich dla nich nypli, czyli SAPIM 15G 12mm Alu, ważących ok 0,3g oraz piast Mack w najbardziej odlatowanej wersji ważacych 79g przednia oraz 197g tylna. Podliczmy to: 230*2+79+197+0,3*56+3,61*56=954,96g i to na hybrydowych łożyskach. Jeśli zaczęlibyśmy się bawić w ceramiki, to zyskamy jeszcze z 12g, uzyskując wynik 942,96g. Wynik powalający a do tego jeszcze piasty na standardowe tarcze. O rewelacyjnej ich jakości wspominać nie muszę, bo Maciek zasłużył sobie na świetną opinię przez lata. Teraz jego piasty są poszukiwane przez kolarzy na całym świecie, a czas oczekiwania na zamówienie wynosi 3-4 miesięcy. Wypadało by sparafrazować hasło reklamowe - Polakom gratulujemy Macka :)
Można uzyskać jeszcze lepszy wynik, ale zakładamy przecież, że będziemy na tych kołach jeździć, a nie tylko patrzeć na nie zza szyby gabloty. Żeby nie być gołosłownym - test właśnie takich kół, przeprowadzimy jeszcze w tym roku.

Na zdjęciu prorotypy najlżejszych piast Macka pod tarcze. Produkt ostateczny będzie nieco lżejszy...

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl