Marka ZIPP wkracza do świata MTB

Sporty motorowe nie od dzisiaj stały się źródłem inspiracji dla nowoczesnych rowerów. Marka ZIPP, która swoją siedzibę ma w Indianapolis od ponad trzech dekad czerpie pełnymi garściami ze świata motor sportu. Do tej pory jednak skupiali się wyłącznie na segmencie rowerów szosowych. Postanowili jednak zawalczyć o rynek MTB. Nowe obręcze 3ZERO MOTO dostępne będą zarówno w rozmiarze 27,5" jak i 29".

Model 3ZERO MOTO (dostępny zarówno jako kompletne koła jak i same obręcze) wykorzystuje technologię Moto Technology. Technologia ta w dużym skrócie polega na możliwości sprężystego odkształcania się obręczy pod wpływem napotkanych przeszkód. Przykładowo jeżeli najedziemy na kamień połową opony obręcz lekko się odkształci poprawiając przyczepność. W tym celu obręcz jest bezkomorowa. Wiem, wiem. Już słyszę, że 2-3 komorowe obręcze są sztywniejsze. Nie w tym przypadku. Zipp chciał osiągnąć efekt wprost odwrotny.

Dzięki szerokim kołnierzom bocznym nowe koła Zippa pozostają niesamowicie sztywne bocznie. Tylne koło wyposażone aż w 32 szprychy zachowuje wystarczającą sztywność aby sprostać nagłym przyśpieszeniom w zakrętach, bez utraty mocy. Obręcze wykonane zostały w technologii.

Technologia Moto Technology zapewnia:

  • Wyższa odporność na uderzenia
  • Zmniejszona szansa dobicia
  • Większa przyczepność w trudnych zakrętach
  • Płynniejsza jazda w skalistym terenie
  • Możliwość obniżenia ciśnienia w oponach
  • Zmniejszone zmęczenie kierowcy

Możliwość odkształcenia się obręczy ma dużo poważniejsze skutki. Dzięki sprężystości obręczy po najechaniu na przeszkodę obręcz odkształca się pozwalając na pozostanie opony równolegle do ziemi. Dzięki temu zwiększa nam się przyczepność.

Jak każdy doskonale zdaje sobie sprawę ciśnienie w oponie ma kolosalne znaczenie. Koła 3ZERO MOTO zostały fabrycznie wyposażone w miernik ciśnienia w oponie Tyrewiz. Teraz masz dane dotyczące ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym dzięki integracji Quarq TyreWiz w każdym kole 3ZERO MOTO. TyreWiz to pierwsze na świecie urządzenie do monitorowania ciśnienia w oponach oparte na aplikacji AXS. Pokazuje ono, jakie dokładnie ciśnienie mają opony w smartfonie lub radioodtwarzaczu z funkcjami radia ANT + lub Bluetooth Low Energy. Każdy zestaw 3ZERO MOTO zawiera TyreWiz jako standardową funkcję zintegrowaną, pomagając kolarzom w precyzyjnym i optymalnym doborze ciśnienia dla każdego stanu trasy. TyreWiz synchronizuje dane, korzystając z aplikacji AXS, śledzi za pomocą niezwykle dokładnych czujników, które dostarczają + lub - 2% dokładności ciśnienia, aż do 0 psi. Tyrewiz dostępny jest jako opcja w cenie 200$ za komplet kół.

Ostatnią kwestią, na którą konstruktorzy z Zippa położyli nacisk jest zakładanie i zdejmowanie opon. Któż z nas nie spotkał się z przypadkiem, że opona za nic nie chciała wskoczyć na obręcz. Nie pomagały kolejne izotoniki oraz brzydkie słowa. Zipp postanowił opracować obręcz, z której ściąganie oraz zakładanie opon będzie przyjemnością. Czy tak będzie przekonamy się niebawem.

Specyfikacja techniczna kół 3ZERO MOTO:

  • Grafika Speed Line ™ - wybór 8 kolorów (srebrny, ukryty, czerwony RS, pomarańczowy, żółty, zielony, turkusowy lub niebieski)
  • TyreWiz ™ - Zintegrowany system monitorowania ciśnienia w oponach 
  • Zawór bezdętkowy - zainstalowany fabrycznie
  • Taśma obręczy bezdętkowej - zainstalowana fabrycznie
  •  Piasty ZM1 z technologią Double Time zapewnia 52 punkty zaczepienia
  • Zaślepki końcowe: 15/110 przód i 12/148 tył (przednie koło zawiera standardowe 21mm końcówki oraz RockShox Torque Caps w rozmiarze 31mm)
  • cena - 2099€ za komplet kół

Specyfikacja techniczna obręczy 3ZERO MOTO:

  • Grafika Speed Line - wybór 8 kolorów (srebrny, ukryty, czerwony RS, pomarańczowy, żółty, zielony, turkusowy lub niebieski)
  • Zawór bezdętkowy
  • Pasek na obręcze i taśma na obręcz bezdętkową
  • Podkładki
  • cena - 750€/obręcz

Dystrybutorem marki Sram w Polsce jest firma Harfa Harryson ( http://harfa-harryson.com.pl ) oraz firma Aspire ( http://www.aspire.eu/pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

Powiązane galerie

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl