GVT BMC Triathlon Team z nowymi rowerami startowymi

Zawodniczki i zawodnicy GVT BMC Triathlon Team przed sezonem 2019 zostali wyposażeni w najnowszy sprzęt szwajcarskiej marki BMC. Do ich dyspozycji są zarówno modele szosowe, jak i rowery triathlonowe aero stosowane w zawodach w formule non drafting.

BMC Timemachine 01

To właśnie na rowerach szosowych aero z serii BMC Teammachine kolarze BMC Racing Team w ostatnich latach zdobyli aż pięć medali mistrzostw świata w jeździe drużynowej na czas (w tym dwa złote). Od 2019 r. startują na nich natomiast kolarze Team Dimension Data for Qhubeka. Dodatkowo BMC Timemachine 01 ma na swoim koncie wiele zwycięstw w polskich imprezach triathlonowych – m.in. mistrzostwo Polski na dystansach 1/2 ironman (2017 – Łukasz Kalaszczyński, 2018 – Tomasz Brembor) oraz mistrzostwo Polski na dystansie ironman (2018 –Maciej Chmura).

Najnowsza wersja roweru charakteryzuje się jeszcze lepszą aerodynamiką, która została poprawiona, zwłaszcza jeśli chodzi o jazdę przy silnym, bocznym wietrze. Dodatkowym atutem jest rozszerzony system możliwości dopasowania pozycji, dzięki któremu zawodnicy mogą ustawić sprzęt idealnie pod dany dystans lub typ wyścigu, w jakim będą startować. Rower BMC Timemachine 01 wyróżnia się również m.in. zintegrowanym z ramą schowkiem, bardzo wysokim poziomem integracji komponentów, autorskim kokpitem aero oraz szerokimi możliwościami dostosowania do preferencji danego zawodnika.

Osprzęt Shimano Dura-Ace Di2 nadaje z kolei niesamowitą precyzję przy zmianie biegów. Hamulce świetnie radzą sobie z zatrzymaniem całego zestawu przy wyższych prędkościach.

„Czerwone malowanie od razu przykuło moją uwagę. Optycznie podoba mi się jeszcze bardziej niż poprzednik, a nowe rozwiązania niwelujące opory powietrza wywołują ciekawość. Chciałabym już sprawdzić go w warunkach bojowych, czyli na zawodach. Póki co – muszą wystarczyć jazdy na zgrupowaniu w Hiszpanii i one już pokazały, że rower jest bardziej zwrotny i czuję się na nim pewniej. Sądzę, że to zasługa przebudowanej kierownicy i kokpitu” – mówi Paulina Kotfica, zawodniczka GVT BMC Triathlon Team.

BMC Teammachine SLR01

Paulina Klimas, zawodniczka GVT BMC Triathlon Team i w ostatnich latach jedna z najlepszych polskich triathlonistek w wyścigach z draftingiem, będzie w tym sezonie startować na topowym modelu szosowym w całej kolekcji BMC Switzerland. BMC Teammachine SLR01 One w tegorocznej odsłonie charakteryzuje się ciemnym, grafitowym malowaniem z agresywnymi, czerwonymi akcentami.

Najwyższa jakość i unikatowy splot włókien węglowych powodują, że rower gwarantuje niesamowicie niską wagę przy bardzo wysokiej sztywności całej konstrukcji. Materiały i geometria sprawiają, że Teammachine SLR01 idealnie sprawdza się zarówno na płaskich i szybkich trasach, ciężkich i długich podjazdach, jak i w dynamicznych warunkach na krętej, pofałdowanej, interwałowej trasie.

Niezawodny i kultowy już osprzęt Shimano Dura-Ace Di2 i jego najnowsze funkcje personalizacji zmiany biegów mogą być bardzo pomocne – zwłaszcza dla specjalistów od krótkich dystansów triathlonowych.

„Obecnie najważniejsze imprezy triathlonowe, w tym Puchary Europy i Świata oraz mistrzostwa Europy i świata na dystansie olimpijskim, są rozgrywane najczęściej w centrach dużych miast. W związku z tym trasy kolarskie są bardzo interwałowe, kręte i trudne technicznie. Teammachine SLR01 jest idealnym rowerem na tego typu trasy, ponieważ jego konstrukcja jest bardzo uniwersalna. Nie jest to typowy rower aero lub pozbawiony sporej ilości karbonu sprzęt do ścigania w górach. Ma coś w sobie z każdego typu roweru” – ocenia Paulina Klimas, zawodniczka GVT BMC Triathlon Team.

Do dyspozycji zawodników GVT BMC Triathlon Team będą w 2019 r. także modele BMC Teammachine SLR01 THREE. To kolejna broń do wykorzystania w wyścigach z draftingiem lub podczas treningów. W tym przypadku najwyższej jakości ramy wyposażona jest w gwarantujący optymalna precyzję osprzęt Shimano Ultegra Di2.

„Czerwone malowanie bardzo przyda się w trakcie zawodów. Nie chodzi mi o odstraszenie rywali, ale bardziej o to, że ta krwista czerwień będzie widoczna w strefie zmian z bardzo daleka. Cieszę się, że dalej w wyścigach z draftingiem będę ścigać się na BMC Teammachine SLR01. W ubiegłym roku wywalczyłem na nim tytuł wicemistrza Polski na dystansie olimpijskim. W Kraśniku panowały okropne warunki atmosferyczne, padał mocny deszcz. Jadąc na poprzedniej wersji tego roweru, czułem się bardzo pewnie i podobne odczucia mam również z tegorocznym modelem. Podczas ostatniego obozu w Hiszpanii sprawdziłem go na kilku krętych zjazdach i prowadzenie jest naprawdę rewelacyjne. Dodatkowo najnowsza wersją osprzętu Shimano Ultegra Di2 pozwala na wprowadzenie kilku spersonalizowanych funkcji przy zmianie biegów. Myślę, że to bardzo pomocne – zwłaszcza po starcie części kolarskiej, kiedy błyskawicznie musimy wskoczyć na rower i łapać koło rywali” – wskazuje Tomasz Brembor, zawodnik GVT BMC Triathlon Team.

Modele z serii BMC Teammachine cechują się też wieloma innowacyjnymi technologiami marki BMC Switzerland. Przy projektowaniu użyto np. komputerowej technologii ACE, a w ramach maksymalnej integracji zastosowano m.in. nowatorską konstrukcję kokpitu (ICS).

Aktualnie rodzina rowerów BMC Teammachine to ponad 25 różnych propozycji, w tym modele dostosowane do hamulców tarczowych lub hamulców szczękowych. Co istotne, kolekcja obejmuje nie tylko rowery z ramami z włókien węglowych, lecz także modele z ramami aluminiowymi.

BMC Timemachine 01: Paulina Kotfica o swoim nowym rowerze:

BMC Teammachine SLR01: Paulina Klimas prezentuje rower na sezon 2019:

Tomasz Brembor prezentuje swój rower na sezon 2019:

Oficjalna strona internetowa GVT BMC Triathlon Team:

http://gvtbmc.pl/

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:

https://bmc-switzerland.pl/


o autorze

Informacja Prasowa

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl