BH Atom X w carbonowym ubranku

Zastosowano technikę produkcji formowania wewnętrznego z wykorzystaniem technologii Hollow Core Internal Moulding, używaną we wszystkich wysokiej klasy ramach BH. Wysokie ciśnienie jest przykładane na wewnętrzną i zewnętrzną formę w celu uzyskania możliwie najbardziej zwartego materiału, eliminując w ten sposób zmiany ciśnienia, powodujące powstawanie pęcherzyków powietrza i niedoskonałości.

Technologia ta pozwala na zapewnienie optymalnej grubości różnych części ramy, czyniąc ją sztywniejszą i lżejszą.

Rama posiada ten sam niesamowity kształt jak aluminiowy AtomX, został on nieco przedefiniowany i zyskał gładsze wykończenie dzięki zastosowaniu carbonu. Swoboda tworzenia różnych kształtów oraz sztywność i lekkość wysokomodułowego włókna węglowego pozwoliły na wyprodukowanie ramy o 50% lżejszej, ważącej 2 kilogramy mniej. Co ciekawe tylny trójkąt ramy również wykonano z włókna węglowego i jeśli wierzyć liczbom jest 123% sztywniejszy. Zmieniono także prowadzenie linki do regulowanej sztycy, co minimalizuje jej tarcie wewnątrz pancerza i ułatwia jej pracę.

Dla carbonowego AtomX’a opracowano nową obudowę silnika, która całkowicie eliminuje hałas i tarcie oraz izoluje silnik i połączenia. Biorąc jednak pod uwagę że zastosowano podobnie jak w aluminiowej wersji silnik Brose, który już i tak jest prawie bezgłośny, to zabieg wydaje się być kosmetyczny. Jeśli chodzi o sam silnik to zastosowano nową, lżejszą wersję Brose S Mag, która nie tylko charakteryzuje się większymi możliwościami, ale jest także mniejszy i lżejszy o 15% w stosunku do poprzedniej wersji. Cały rower ma zyskać na tych zmianach aż do 4kg. Biorąc pod uwagę, że testowaliśmy aluminiowego AtomX’a (artykuł wkrótce) i jego waga wyniosła 24,7 kg, to tak znacząca redukcja wagi, może poważnie wstrząsnąć rynkiem rowerów elektrycznych, przynajmniej dla tych osób z bardziej zasobnym portfelem.

Tym co wyróżnia produkt BH na tle najbardziej znanej konkurencji jest bateria. Podczas gdy większość producentów stosuje ciągle baterie w granicach 400 - 500 Wh, w węglowym AtomX spotkamy taką o pojemności 720 Wh, to jest prawie 50% więcej, a jak wiadomo przekłada się to na większy zasięg, co przy oszczędności z jakiej znane są silniki Brose daje już naprawdę spore możliwości. Według producenta ma on wynieść nawet 155 km. Wbudowana bateria jest dostarczana z nowymi ogniwami 21700, które zapewniają najwyższą dostępną na rynku gęstość energii (5 Ah na ogniwo).

Dostępne będą 4 tryby wspomagania: Eco: 75% Eco+: 150% Sport: 250% i tryb Boost o wspomaganiu na niewiarygodnym poziomie 410%, gdzie konkurencja w najwyższym trybie osiąga 320%.

Dodatkowo wszystkie tryby możemy customizować.

Wraz z rowerem każdy użytkownik otrzyma stylową opaskę na rękę z eleganckim kluczem, która pozwoli mu wyjąć baterię, dzięki czemu będzie mógł ją ładować bez konieczności używania fizycznego klucza. Każda opaska na rękę z inteligentnym kluczem posiada unikalny identyfikator dla każdego roweru. Jest to opaska szczelna (IP67), która jest wodoodporna i pyłoszczelna.

Nowością jest także Apka która występować będzie w 2 wersjach: dla użytkownika i dla serwisu.

Użytkownik zyska funkcjonalności:

- Inteligentne połączenie BT.

- Integracja z Strava; Podłącz aplikację do swojego profilu Strava i wgraj trasy ze wszystkimi kompletnymi informacjami.

- Ponad 40 mierzalnych parametrów. - Możliwość dostosowania ekranu.

- 3 rodzaje jazdy.

- Nawigacja GPS.

- Historia trasy.

- Sprawdzanie systemu.

- Porównanie tras w historii.

- Nawigacja do wybranego celu podróży z automatyczną regulacja.

- Automatycznie dostosowuje rower do poziomu pomocy w zależności od tętna. 

- Dostosowuje wspomaganie i konfigurację akumulatora i silnika.

- Pobiera mapy i nawigację.

Aplikacja dla dealera

- Diagnostyka Bluetooth roweru.

Dostępnych będzie 6 modeli - 3 o skoku 135 mm i 3 ze skokiem 160mm. Ceny w zależności od wersji wahać się będą w przedziale 26400 - 34400 PLN. Na rynku pojawią się gdzieś w okolicach połowy roku. Ramy objęte są dożywotnią gwarancją po zarejestrowaniu się na stronie BH Bikes.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

  • ​BH Rebel sprawdzony

    Rowery elektryczne na zachodzie Europy od wielu lat są normalnym widokiem. W Polsce jeszcze niedawno wzbudzały wiele kontrowersji, a przez net...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl